Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر رئیس جمهور پس از حضور در جشنواره تئاتر فجر در میان خبرنگاران وعده داد، وعده‌های میان دولت و هنرمندان عملی شود. ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ فرهنگی نمایش نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، محمود واعظی که شب گذشته به تماشای نمایش «آکواریوم» در تئاتر شهر و در قالب جشنواره 36 تئاتر فجر نشسته بود، پس از پایان اثر سیامک احصایی در میان خبرنگاران به برخی پرسش‌ها پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این مسئله که در روزهای اخیر به هنرمندان در اجرای آثارشان و مدیریت تئاتر کشور بابت حمایت از هنرمندان فشار زیادی وارد می‌شود و این در حالی است که هنرمندان بخشی از بدنه حمایتی در جریان انتخابات بوده‌اند، گفت:«هنرمندان در بخش‌های مختلف از دولت روحانی حمایت کرده‌اند و این یک رویه متقابل بوده است. کارهایی در دولت یازدهم شده و قول‌هایی در دولت دوازدهم داده شده است. آنچه در مقوله هنرمندان مربوط به دولت است، در گرو یک اعتماد جدی است. توسعه در کشور عملاً بدون داشتن مردم شاداب محقق نمی‌شود. این هدف بدون نقش‌آفرینی هنرمندان ممکن نیست. ممکن است دولت و هنرمندان در یک صف قرار گرفته باشند. ما باید برای ایجاد فضای بیشتر فرهنگ‌سازی کنیم. تلاش ما بر  این است آنچه بین هنرمندان و دولت وعده شده، عملی شود.»

واعظی در پاسخ به این پرسش که چرا آقای روحانی با هنرمندان دیداری ندارد و پای درددل هنرمندان نمی‌نشیند، در حالی که مقام معظم رهبری در دو هفته گذشته دو دیدار با هنرمندان داشته است، گفت:«از دولت چند ماه بیشتر نگذشته است. در ابتدای این دولت و هر دولت دیگری، برای برنامه‌ریزی و پیشبرد کارها وقت صرف اموری می‌شود که شاید به چشم نیاید. از سوی دیگر ما درگیر مسائل دیگری هم بوده‌ایم. ما در برنامه‌ریزی‌هایمان ترامپ و کارهایش را خیلی به حساب نیاورده‌ بودیم. از رفتارهای ترامپ اذیت هم شدیم. طبیعی است در آینده با فراغت جایگاه هنرمندان در دولت برجسته خواهد شد.»

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به این مسئله که در سال‌های گذشته به سبب عدم‌همکاری دولت و شهرداری تهران، حریم تئاتر شهر تعیین نمی‌شده و اکنون دولت و شهرداری برای تعیین این مهم هم‌راستا با یکدیگرند، گفت:«نکته درستی است. در این دولت هماهنگی نزدیک‌تری میان شهرداری و دولت وجود دارد. میان معاونت فرهنگی شهرداری و وزارت فرهنگ باید ارتباط نزدیک‌تری به وجود آید و این مسائل حلش آسان‌تر خواهد شد.»

وی درباره تخصیص بودجه تئاتر و پرداخت آن به صورت قطره‌چکانی هم گفت: «فقط بودجه تئاتر دچار محدودیت نیست. بقیه دستگاه‌ها نیز به واسطه مشکلات محدودیت دارند و بودجه آنها کامل تخصیص پیدا نمی‌کنند. بودجه بخش هنری را باید مهندسی کرد تا در جای درستش هزینه شود. در خصوص بودجه موجود در برنامه باید گفت تلاش است این بودجه به شکل کامل تخصیص یابد؛ اما به عوامل مختلف از جمله درآمدها، قیمت نفت و مالیات بستگی دارد.»

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,39/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم به تحقق رسید.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • فیلم/ تحقق وعده یک میلیون اشتغال در دولت سیزدهم
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • گام عملی برای جهش تولید
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری