Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اعلام کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ارمنستان ندارد و برای توسعه همکاری ها در تمام ابعاد بار دیگر اعلام آمادگی می کند.

«سید کاظم سجادی» در دیدار با 28 تن از نمایندگان مجلس ارمنستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان با بیان این مطلب گفت: آرامش و امنیت دو مقوله مهم در توسعه روابط دو کشور هستند و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان باید از این شرایط نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا  ، وی در این دیدار که نمایندگانی از احزاب جمهوری خواه، ارمنستان شکوفا، یلک، داشناکسیون و تنی چند از استانداران آرارات، آرماویر، کوتایک و لری بنا حضور داشتند، افزود: از دو سال پیش و با لغو رژیم روادید شاهد حضور و افزایش میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته از جانب تجار و فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان هستیم.

وی گفت: هیات های مختلف در زمینه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی میان دو کشور در حال رفت و آمد هستند و در صورت اجرایی شدن مفاد تفاهمنامه های منعقد شده، امیدواریم شاهد جهشی در مبادلات تجاری ایران و ارمنستان باشیم.

سجادی در ادامه تقارن این نشست با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و هدف از برگزاری این جلسه را کمک گرفتن از نمایندگان دولت و مجلس ارمنستان برای روان سازی امور اقتصادی و رفع موانع تجاری بین دو کشور دانست.

«واهرام باغداساریان» رئیس انجمن دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان نیز در این نشست، روابط دو کشور را دارای قدمتی دیرینه دانست که دستاوردهای کلانی داشته است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و ملاقات با مقام های ارشد کشورمان خواستار اجرایی شدن تفاهم های صورت گرفته شد.

باغداساریان با تاکید بر دوستی دیرینه دو ملت به سخنان اخیر سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان در مقر اتحادیه اروپا در استراسبورگ اشاره کرد که از روابط دوستانه میان دو کشور و مواضع و سیاست متوازن ایران در قبال بحران قره باغ تشکر کرده بود.

رئیس انجمن دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان همچنین با تاکید بر سخنان «کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان در داووس سوییس، افتتاح منطقه آزاد مغری در مرز دو کشور را پل ارتباطی مناسب بین تجار و فعالان اقتصادی ایرانی دانست که از این طریق تجار ایرانی می توانند کالاهای تولیدی خود را به کشورهای حوزه اورآسیا و در نهایت اروپا صادر کنند.

وی با اشاره به تمایل ارمنستان برای پیوستن به مجمع کشورهای آسیایی خواستار همکاری ایران برای عضویت این کشور در این مجمع شد.

در ادامه این نشست استانداران ارمنستان ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های صورت گرفته با استان های همجوار ایران، آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با تجار و سرمایه گذاران ایرانی اعلام کردند.

در پایان این نشست نیز نمایندگان مجلس ارمنستان از احزاب مختلف این کشور میزان مبادلات تجاری بین دو کشور را با توجه به روابط خوب سیاسی ناکافی دانستند و دیدگاه های خود را برای افزایش سطح همکاری ها و رفع موانع موجود بیان کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»