Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی به دلیل اینکه مصرف بیش از اندازه قند برای سلامتی مضر است، شیرین کننده‌های مصنوعی مانند اسپارتام را مناسب می‌دانند.

 

 به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

آب مروارید را بهتر بشناسید

«آب‌مروارید» از مهم‌ترین مشکلات بینایی بوده و از ۳ عامل اصلی نابینایی محصوب می‌شود؛ در آب‌مروارید عدسی چشم شفافیت و وضوح خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب مروارید را می‌توان به دو دسته تفکیک کرد؛ نوع اول این بیماری با افزایش سن بروز پیدا می‌کند؛ به همین دلیل ابتلا به این آب مروارید در میان سالمندان شایع‌تر است؛ نوع دیگری هم وجود دارد که به عنوان یک مشکل ثانویه، از عوارض یک بیماری دیگر مانند دیابت مطرح می‌شود.
از مهم‌ترین نشانه‌های ابتلا به آب‌مروارید، کاهش محسوس قدرت بینایی است.

یک ویتامین ضروری 

اسید فولیک (Folic Acid) در حقیقت یکی از انواع ویتامین‌های گروه B است که برای بدن ضروری است؛ اسید فولیک در بسیاری از مواد غذایی مانند جگر، سبوس برنج عدس، اسفناج، برگ شلغم، گندم، آرد سویا، کدو تنبل و در حبوباتی مانند نخود چشم سیاه، لوبیای مرمری، لوبیا قرمز، بادام زمینی وجود دارد.

با این حال مصرف این ویتامین به قدری برای سلامتی بدن مخصوصا سیستم عصبی و خونی ضروری است که مصرف قرص آن برای بسیاری از افراد تجویز می‌شود؛ زنان باردار و افرادی که مبتلا به کم خونی هستند، بیشترین مصرف قرص اسید فولیک را دارند.

شیرین کننده هایی که مفید نیستند

خوردن برخی از مواد قدرت حافظه و هوش را کاهش داده و مغز را مسموم می‌کند؛ یکی از این مواد اسپارتام است؛ اسپارتام نوعی شیرین کننده مصنوعی است.
محققان دریافته اند که اسپارتام با آسیب به سلول‌های مغزی، به اعصاب مغز آسیب می‌زند؛ برخی به دلیل این‌که مصرف بیش از اندازه قند برای سلامتی مضر است، شیرین کننده‌های مصنوعی مانند اسپارتام را مناسب می‌دانند.

 

بهترین ماده غذایی برای عضله سازی 

بهتر است بدانید که گوشت ماهی، یکی از بهترین منابع پروتئینی برای عضله سازی است؛ پس بهتر است در برنامه غذای خود در طول هفته حتما چند وعده به ماهی اختصاص دهید.

به طور کلی غذا‌های سرشار از پروتئین که در عین حال چربی کمی دارند، می‌توانند در ساخت عضله کمک زیادی کنند؛ ماهی هم یک پروتئین کامل است که چربی اشباع زیادی ندارد؛ همچنین ماهی سرشار از امگا ۳ است که در سوخت و ساز پروتئین و در نتیجه رشد عضلانی تاثیر زیادی دارد.

 

لنزی برای کنترل دیابت 

محققان کره جنوبی لنزی ساخته‌اند که می‌تواند سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت را کنترل کند.

این نظارت بر روی قند خون از طریق کنترل قند در اشک چشم صورت می‌گیرد؛ این لنز سطح قند در اشک چشم را اندازه گیری کرده و نتایج آن را در یک نمایشگر پیکسلی نشان می‌دهد؛ علاوه بر این در صورتی که سطح قند خون فرد بسیار بالا باشد، یک چراغ ال‌ای دی کوچک در لنز روشن می‌شود.

 

روشی نوین در درمان سرطان  

محققان آلمانی روشی جدید برای کنترل تومور‌های سرطانی ابداع کرده‌اند؛ این روش کنترل عروق خون رسان به تومور‌هاست؛ محققان معتقدند که با این روش می‌توان تورمور‌ها را گرسنه نگاه داشت و از بین برد.

سلول‌های سرطانی مانند دیگر سلول‌ها از یک سازوکار تقسیم و رشد سلولی پیروی می‌کنند؛ با این حال در سلول‌هالی سرطانی نظم دقیقی که در تنظیم رشد و تکثیر و تمایز سلول‌ها وجود دارد مختل می‌شود که منجر به بروز سرطان می‌شود؛ دانشمندان امیدوارند با کنترل عروق خون رسان متصل به تومورها، از رشد آن‌جلوگیری کرده و در نهایت آن‌ها را از بین ببرند.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند