Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@16:00:22 GMT

50 درصد معتادان طی 5 سال کارتن خواب می شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۳۸۶۷

رکنا: معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 درصد معتادان کشور قبل از آنکه سن مصرف مواد مخدر آنها به 5 سال برسد،کارتن خواب می شوند.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بیش از 50 درصد معتادان کشور قبل از آنکه سن مصرف مواد مخدر Drugs آنها به 5 سال برسد،کارتن خواب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمسی تصریح کرد: باید به دنبال رفع علت های افزایش معضل کارتن خوابی باشیم چراکه متاسفانه هنوز بسیاری از افراد به معتادان دیدگاه منصفانه ای ندارند.
وی افزود: برخی افراد خواسته یا ناخواسته انواع تهمت ها را به معتادان نسبت می دهند و می توان گفت بزرگترین مشکلی که در حال حاضر باعث انزوا و اعتماد نداشتن این افراد به مراکز درمانی و ترک اعتیاد و همچنین فاصله گرفتن آن ها از جامعه می شود، مسئله عدم پذیرش معتادان در بین مردم است.
معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: کارتن خواب شدن معتادان دلایل متعددی دارد و روش های اجباری برای ترک اعتیاد، معمولا روش مناسبی نیستند و همه دستگاه های متولی برای رفع معضل اعتیاد و درمان معتادان متجاهر و کارتن خواب باید پای کار بیایند.
شمسی ادامه داد: شهرداری، بهزیستی، دانشگاه و در مجموع سایر نهادهای مسئول در مسئله کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید در راستای افزایش مراکز و سایر مراکز کاهش آسیب قدم بردارند، زیرا مراکز موجود فعلی، پاسخگوی خدمات مورد نیاز کارتن خواب های معتاد نیست.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از معتادان به دلیل برخورد نامناسبی که از طرف دیگران با خود مشاهده می کنند، خود را سر بار جامعه می دانند و از خانواده و در مجموع از ارتباط با افراد غیر مصرف کننده فاصله می گیرند و در نهایت از خانواده خود جدا شده و کارتن خواب می شوند.
معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران یادآور شد: نباید فراموش کرد که معضل فقر نیز بر سرعت کارتن خواب شدن معتادان می افزاید و همچنین این معضل به ورودی جدید معتادان جوان در کارتن خوابی و افزایش تعداد آن ها منجر می شود و باید به طور ریشه ای مسائل مرتبط با اعتیاد و کارتن خوابی را برطرف کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی افزود: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.

وی ادامه داد: دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند، گفت: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزئیات بیمه همگانی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

کد خبر 6097217 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند