Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:35:50 GMT

قانونمداری از ویژگی های انسان مومن است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۲۵۵۶۷

قانونمداری از ویژگی های انسان مومن است

امام جمعه موقت رشت، فساد مسئولان را موجب خوشنودی دشمنان نظام دانست و گفت: کسانی که دارای مسئولیت هستند، اگر دچار فساد شوند، در واقع خون های پاکی که برای اسلام، انقلاب و نظام ریخته شده است را پایمال می کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل پوررضا» در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه همواره در طول تاریخ انسان هایی که به سوی ایمان می روند کم هستند، اظهار کرد: کسانی که از مسیر عقل به ایمان رسیده اند و در زندگی خدا را در نظر گرفته اند، اظهار رضایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأکید آیات و روایات بر کسب مال حلال، افزود: انسان باید درست و منطقی زندگی کند و برای به دست آوردن آسایش و رفاه به سمت مال حلال برود.

امام جمعه موقت رشت، دین اسلام را دین تسلیم شدن در برابر حق دانست و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و انسان با پیمودن این مسیر به رستگاری می رسد، از این رو سبک زندگی اسلامی باید در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تجلی یابد.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه انسان از حقیقت علم بی خبر است، خاطرنشان کرد: هدف زندگی رسیدن به وصال الهی است که از مسیر الهی ممکن می شود، از این رو علمی که از خدا بریده باشد، کامل نیست و انسان را دچار ضرر می کند.

وی قانون مداری را یکی از ویژگی های انسان مومن دانست و گفت: مردم باید به قانون احترام بگذارند، البته نظام جمهوری اسلامی ایران با قضاتی که قضاوت درست نمی کنند، برخورد می کند تا مردم نسبت به قانون دلسرد نشوند.

پوررضا، فساد مسئولان را موجب خوشنودی دشمنان نظام دانست و یادآور شد: کسانی که دارای مسئولیت هستند، اگر دچار فساد شوند، در واقع خون های پاکی که برای اسلام، انقلاب و نظام ریخته شده است را پایمال می کنند.

امام جمعه موقت رشت، از جوانان خواست که افراد را ملاک و معیار اسلام قرار ندهند و گفت: برخی از افراد با قرائت ناصحیح خود از اسلام موجب خدشه وارد شدن به دین و نظام می شوند، اما اسلام به خودی خود اشکال ندارد و از طرف خداوند آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۲۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران

امام جمعه سنندج توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و گفت: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: شهدای کارگری در راستای تلاش، ایثار و فداکاری جان خود را از دست دادند که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد کشور به دست کارگران به چرخش درمی‌آید، گفت: دست تک‌تک کارگران کردستانی را بوسیده و قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه آنان هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به عنوان شعار سال تصریح کرد: به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد جز با مشارکت مردم و تقویت کارگران میسر نمی‌شود.

وی افزود:  جهش تولید یعنی تقویت مشارکت مردم، استفاده از منابع خدادادی، نخبگان، فارغ‌التحصیلان، معادن و منابع خدادادی استان، کارخانجات و درآمد مرزها؛ امید که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا رستمی توجه به بهبود معیشت و هزینه‌های زندگی کارگران را خواستار شد و عنوان کرد: باید آنچنان به این قشر زحمت‌کش توجه و نیازهای آنان را برآورده کرد که در زمان بازنشستگی و پیری دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه چرخش چرخ تولید کشورمان در گرو همراهی کارگران است، اظهار کرد: همه ظرفیت‌ها در کردستان برای تحقق جهش تولید وجود دارد اما نیاز به کار و تلاش دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدالت در همه حوزه‌ها  و میان  اقشار یکسان اجرا شود، تأکید کرد: باید کاری کنیم کشور را با تولید به سمت قله‌های ترقی پیش ببریم و با جهش تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم. برای انجام کارها تحریم را بهانه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت کسب و روزی حلال از دیدگاه قرآن ابراز داشت: کسب روزی حلال یکی از فضائلی است که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن داشته و در آیات قرآن و روایات همواره انسان‌ها را بر کسب روزی حلال و طیب و پاک تشویق کرده است.

امام جمعه سنندج گفت: پاکیزه‌ترین مال آن است که از حلال به دست آید، کسی که در طلب رزق حلال از شهری به شهری رود، مانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی