Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با اشاره به تبدیل سراوان به قطب تولید گوشت سفید در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۱ واحد مرغداری در شهرستان سراوان با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴ هزار تن گوشت سفید فعالیت می‌کند و این در حالی است در سال آینده با افتتاح واحد‌های جدید و فعال شدن واحد‌های نیمه تعطیل سراوان علاوه بر نیاز شهرستان قادر خواهد بود بخشی از نیاز استان به گوشت سفید را نیز تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت سفید در سیستان و بلوچستان، افزود: در راستای تبدیل سروان به قطب تولید گوشت سفید در استان، مجهزترین مرغداری تمام‌اتوماتیک سیستان و بلوچستان با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار قطعه مرغ گوشتی دهه فجر در سراوان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی سراوان با اشاره به ورود سراوان به پرورش و تولید مرغ تخم‌مرغ گذار، تصریح کرد: در کل استان سیستان و بلوچستان تنها یک واحد پرورش مرغ تخم مرغ‌گذار وجود دارد و این در حالی است که با توجه به وسعت بالا و جمعیت زیاد در استان وجود یک واحد کفایت نمی‌کند بنابراین شهرستان سراوان با توجه به ظرفیت بالا در تولید و پرورش گوشت سفید به پرورش مرغ تخم‌مرغ گذار ورود پیداکرده و هم‌اکنون دو سرمایه‌گذار جهت احداث واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در حال انجام روند قانونی هستند.

کمالی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تعداد زیاد مرغداری در شهرستان سروان و نبود کشتارگاه در این شهرستان از مدت‌ها پیش جذب سرمایه‌گذار برای احداث کشتارگاه تمام صنعتی را در شهرستان سراوان در دستور کار قراردادیم و متقاضیان زیادی جهت احداث کشتارگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که به سازمان جهاد کشاورزی برای صدور مجوز‌های لازم معرفی‌شده‌اند.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۲۱ واحد مرغداری در شهرستان سراوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است