Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به صدور حکم ۴سال حبس برای متهم پرونده کودک‌آزاری قاری قرآن در دادگاه بدوی، تاکید کرد خانواده کودکان به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشتند و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.
محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده متهم پرونده کودک‌آزاری یک قاری قرآن اعلام کرد: پیش از این مکاتباتی از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و قضایی و حقوقی مجلس انجام داده و نامه‌نگاری این دو کمیسیون با مقامات قضایی را منتشر کرده بودیم اما متاسفانه باوجود آن‌که ۳ ماه از این پیگیری‌ها می‌گذرد، هیچ پاسخی از سوی دستگاه قضایی به این ۲ کمیسیون داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری اولیای ۲ کودک آزاردیده از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

وی افزود: اخیراً اولیای ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و در ادامه پیگیری شکایتشان یک نسخه از رای را به بنده و یک نسخه نیز به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کردند.

حکم ۴ سال حبس برای متهم در دادگاه بدوی

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور حکم تبرئه متهم پرونده کودک‌آزاری توسط یک قاری قرآن گفت: این متهم در دادگاه بدوی به ۴ سال حبس محکوم شده بود و بنابر قرائن رییس شعبه ۶۵ قصد داشت رای دادگاه بدوی را تایید کند و آماده صدور رای بود که گویا حدود ۲ سال قبل پرونده را از این شعبه گرفتند.

پیگیری ناکام رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن پرونده

رییس فراکسیون شفاف‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: باوجود پیگیری‌هایی که از سوی رییس شعبه ۵۶ برای بازگرداندن این پرونده صورت گرفته بود، پرونده بازگرداننده نشد.

انتقال ۲ مستشار به شعبه ۵۶ برای نقض حکم دادگاه بدوی و صدور حکم تبرئه

او خاطرنشان کرد: اخیراً ۲ مستشار از شعبه‌ای دیگر به این شعبه منتقل شدند و درحالی که رییس و مستشار این شعبه نظری متفاوت داشتند، با رای ۲ مستشار شعبه‌ای دیگر رای را صادر کرده و با نقض حکم دادگاه بدوی، رای به تبرئه این متهم دادند.

عضو فراکسیون امید اضافه کرد: حدود یک هفته پس از صدور رای، پدر ۲ نفر از کودکانی که تحت آزار قرار گرفته بودند، به مجلس مراجعه کرده و مراتب را اعلام کردند.

خانواده کودکان آزاردیده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت

صادقی در پایان با بیان این‌که ۲ کودکی که مورد آزار قرار گرفتند، وکیل نداشتند، خاطرنشان کرد: محکوم علیه وکیل دارد اما این خانواده به‌دلیل عدم تمکن مالی، وکیل نداشت و با این حال ما از طریق کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر ابزارهای نظارتی مجلس پیگیر این پرونده خواهیم بود.

برچسب ها: کودک آزاری ، کمیسیون اصل نود مجلس ، محمود صادقی ، سعید طوسی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند