Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: خانه‌اي دارم من/ مملو از عشق زلال/ خالي از رنج و ملال/ در ميان کمر کوه خيال/ در جوار نفس خانه نور/ در پس پرده ابر/ خانه‌ام روي پل تنهايي است/ زير آن لحظه ادراک زمين جاري است...
دوست دارم همه‌جا روشن باشد، ساده و سفيد و روشن. گويي در رويا زندگي مي‌کنم، پاکي و خلوص همه‌جا را گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جايي باشد که بتوانيم دور يک ميز جمع شويم، گل بگوييم و گذر لحظه‌هاي ناب و صادقانه‌مان را جشن بگيريم. حالا که خوب به اطرافم نگاه مي‌کنم همه روياهايم تحقق يافته است. موسيقي با هنر دستان دخترم در فضاي خانه پر شده، همسرم را روبه‌رويم مي‌بينم که از حضور در خانه آرام گرفته و من هم در گوشه‌اي نشسته‌ام و نظاره‌گر همه خوبي‌هاي زندگي هستم.
تعداد افراد ساکن: سه نفر/ لادن اقمشه مادر، بهرنگ آزادروش پدر و پيوند آزادروش دختر خانواده
شغل پدر: کارمند شرکت سرمايه گذاري و مجري ساختمان/ شغل مادر مسئول دفتر طراحي کاشانه و مدرس دانشگاه آزاد قزوين
موقعيت شهر: قزوين/ محله: خيابان فردوسي شمالي
متراژ فضا: 150 مترمربع
سال ساخت: تابستان 93
ملک شخصي
تعداد اتاق: سه خوابه
تعداد سرويس بهداشتي: دو عدد
سبک دکوراسيون: مدرن/ مينيمال
رنگ‌هاي غالب: رنگ سفيد
ويژگي برجسته طراحي: روشنايي، نور، سادگي و صميميت
طراحي تمام قسمت‌هاي منزل با مادر و اجرا با پدر
مدت‌زمان طراحي داخلي: دو ماه دکوراسيون


سادگي و نور در خانه سه نفره
علاقه من به‌سادگي و نور در طراحي فضا بر همه‌چيز اولويت دارد. به نظرم مد در صنعت ساختمان، به‌خصوص در ايران جايي ندارد و بهتر است به‌جاي پيروي از مدهاي بي‌اساس و گذرا به دنبال روح زمانه، نيازهاي انساني و ايراني خود باشيم. اين در حالي است که مي‌توانيم مفاهيم و ارزش‌هاي سنت و فرهنگ خود را هم حفظ کرده و آنها را هم در شهر و هم در جاي‌جاي منزلمان زنده نگه داريم.


به نظرم روح هر خانه‌اي در هماهنگي رنگ، فرم و آرامش بصري است که حاصل توجه به تمام جزئيات درون و بيرون بناست. در طراحي اين خانه، تمام ديوارچيني‌ها به‌صورت منحني انجام شده تا امکان تجربه فضايي با حداقل تيزي را داشته باشيم که حاصل آن هم فضاهايي آرام در راهروهاست.


تابلوهاي نقاشي روي ديوار را با تکنيک رنگ اکرليک و برجسته‌سازي خلاقانه روي بوم انجام داده‌ام. نقاشي ديواري داخل دکوراسيون نشيمن با طرح موتيف‌هاي ايراني و رنگ‌هاي صورتي و فيروزه‌اي، جزئيات فراواني دارد که درواقع ساعت ديواري منزل را در خود جاي داده است. طراحي و اجراي آن را در مدت دو ماه انجام دادم.

من به آجر به‌عنوان يکي از مصالح ايراني و با حس بسيار دلنشين، علاقه بسياري دارم. استفاده از اين مصالح بومي هم در فضاي داخلي و هم بيروني، بافتي زيبا و خاطره‌انگيز ايجاد مي‌کند؛ بنابراين تصميم گرفتم در پذيرايي از آجر سفيد و در آشپزخانه به جاي کاشي از آجر قهوه‌اي استفاده کنم.


فضاي موردعلاقه
فضاي دنج گوشه اناق خواب والدين براي مطالعه و يوگا براي من پاتوق دلنشين و هميشگي است.، البته فضاي لطيف ايوانک را نيز همگي دوست داريم و معمولا دم غروب در اين فضا با هم عصرانه مي‌خوريم.



طراحي دکوراسيون داخلي شامل اينها است
هزينه دکوراسيون شامل کارهاي ام دي اف، کمدها، جالباسي، کتابخانه، ميز تلويزيون، کابينت و طراحي سقف است که در مجموع هزينه آن حدود 15 ميليون تومان شده است. سيستم گرمايش خانه، گرمايش کف و سرمايش، ترکيب کولر و اسپيليت است. نماينده شرکت سوپر پايپ در قزوين آقاي ابوالفضل صفاريان کار تأسيسات را براي ما انجام مي‌دهند.

ورودي خانه بايد حريم شما را حفظ کند
يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي خانه ما، توجه به پيش ورودي به‌عنوان يک فضاي رابط مهم که حريم خانه را حفظ مي‌کند، بسيار مشهود است. ديوار منحني فرم‌دار روبه‌روي درب ورودي آپارتمان که شکافي ميان آن وجود دارد، فضايي است که توصيف کردم. ازيک‌طرف کمدهاي عمودي چوبي دارد که جالباسي هريک از اعضاي خانواده است و از طرف ديگر با نورپردازي و ساعت، دکوراسيون منزل را کامل کرده است. اين ديوار مهم با ايجاد سلسله‌مراتب در فضا توانسته امنيت فضاهاي خصوصي را تأمين کند. اين نکته‌اي است که امروزه بسياري از مواقع در معماري و دکوراسيون خانه‌هاي ما ناديده گرفته مي‌شود. اميدوارم روزي برسد که در ايران، همه خانه‌ها و آپارتمان‌ها از ابتداي ايجادشان، طراح و گروه طراحي داشته باشند تا هم شاهد دکوراسيون‌هاي زيبا و آرامش‌بخش باشيم و هم سيماي شهري آرام و زيبايي را تجربه کنيم. شکي نيست که اين مسئله، مستلزم اين است که طراحان هم متعهد، سبک انديش و متناسب با دانش روز حرکت کنند.




گياهان آپارتماني را جدي بگيريد!
امروزه بحث فضاي سبز آپارتمان در دنيا مطرح و موردتوجه است. به‌جز طراوت و شادابي که از ايوانکمان خواهيم گرفت، باعث مي‌شويم رهگذري که از کنار خانه ما مي‌گذرد با نوازش چشمانش کمي از دنياي فلزهاي داغ فاصله بگيرد و روحش تلطيف شود. حتي همين چند دقيقه هم براي ما غنيمت است. من هرروز صبح به شوق گلدان‌هايم از خواب برمي‌خيزم. رسيدگي به آنها يکي از لذت‌بخش‌ترين کارهاي طول روزمرگي‌هايم است. به همه عزيزان پيشنهاد مي‌کنم با يک گلدان شروع کنند. تراس‌هاي خاک گرفته‌شان را بشويند و با گلدان‌هاي زيبا حال دلشان را خوب کنند، بذرها را بکارند و با ديدن رشد آنها به شعف درآيند. روحشان را در بوي خاک نم‌خورده دم غروب جلا بخشند و از دنياي خشک و بي‌روح شهرنشيني اندکي فاصله بگيرند.



تمام وسايل خانه از يافت‌آباد خريداري شده است.
مبل پذيرايي از برند آرپي ترک
ميزها از فروشگاه لمکده
فر و گاز از برند ايتاليايي لاميرا
پارکت و کرکره برند ترک
پيانو برند ياماها به قيمت 8/000/000 تومان
فرش دستباف ايراني طرح هريس
تخت خواب فروشگاه ماکت
مبل راحتي نشيمن از برند ترک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!

زن میانسال که از حدود یک هفته قبل از دخترش اطلاعی نداشت، با دیدن دختر فراری خود در مرکز انتظامی لب به گلایه گشود و با بیان اینکه دیگر از رفتار‌ها و آبروریزی‌های دخترم خسته شده‌ام و می‌خواهم سرپرستی او را به شوهر سابقم بسپارم، درباره ماجرا‌های فرار دخترش از منزل به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری شفای مشهد گفت: بعد از فوت همسرم با مرد دیگری ازدواج کردم، اما با او سازگاری اخلاقی نداشتم به همین دلیل هم از شوهر دومم طلاق گرفتم تا خودم فرزندانم را تربیت کنم ولی با آنکه ۴ نفر از فرزندانم زندگی خوبی دارند، در تربیت آخرین دخترم عاجز مانده‌ام و او بلا‌هایی به سرم آورده است که دیگر تاب تحمل آنها را ندارم.

لادن وقتی وارد دبیرستان شد تحت تاثیر رفتار‌های ۲ نفر از دوستانش قرار گرفت و آداب معاشرت، گفتار و حتی پوشش او به کلی تغییر کرد به طوری که بدون حجاب بیرون می‌رفت و لباس‌های بسیار زننده‌ای می‌پوشید. من هم اگرچه از این رفتار‌ها زجر می‌کشیدم، اما به توصیه دخترانم زیاد سختگیری نمی‌کردم تا لادن لجبازی نکند و اوضاع بدتر نشود.

این ماجرا تا حدی پیش رفت که دیگر نمی‌توانستم دخترم را کنترل کنم. او بعد از دیپلم در یک داروخانه مشغول کار شد و به بهانه اضافه‌کاری تا نیمه‌های شب به خانه نمی‌آمد و گاهی نیز تا سپیده‌دم در منزل دوستانش به سر می‌برد. در همین روز‌ها بود که فهمیدم با پسری آشنا شده است و مدام از طریق فضای مجازی با او ارتباط دارد به گونه‌ای که حتی در مهمانی‌ها هم گوشی تلفن از دستش نمی‌افتاد.

در این شرایط با آن پسر جوان تماس گرفتم و به او گفتم بیش از ۲ سال است که با لادن ارتباط داری. حالا بیا و تکلیف او را مشخص کن. فرزین هم که فقط برای هوسرانی با دخترم دوست شده بود، وقتی این جملات را شنید، خیلی راحت گفت: من در کیش هستم و هیچ علاقه‌ای هم به دختر شما ندارم، لطفا مزاحم نشوید!

این شکست عاطفی موجب شد دخترم نسنجیده ما را مقصر این شکست عشقی بداند، در حالی که آن پسر فقط با چرب‌زبانی به دنبال هوسرانی بود. بعد از این ماجرا روزی لادن با یک سگ پشمالو وارد خانه شد و ادعا کرد می‌خواهد آن سگ را در خانه نگهداری کند. این رفتار او موجب شد دخترانم و بستگان نزدیکم با ما قطع رابطه کنند چراکه آنها نمی‌توانستند با این فرهنگ زندگی کنند.

من مجبور بودم با رفتار‌های دخترم کنار بیایم، اما کار به جایی رسید که پای او به خانه مجردی ۲ نفر از دوستانش باز شد که هیچ قید و بند اخلاقی نداشتند و عامل بدبختی لادن شدند. یکی از همین دوستانش از او خواسته بود عکس‌های بسیار زننده و شرم‌آوری از خودش بگیرد و آنها را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد. آنها آنقدر از زیبایی‌های ظاهری دخترم تعریف و تمجید کرده بودند که او هم تحت تاثیر همین حرف‌ها چنین رفتار زشتی را مرتکب شد و این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کرد.

از آن روز به بعد هیچ‌کدام از اطرافیانم به خاطر این رسوایی و آبروریزی به خانه ما نیامدند و از شدت شرم حتی لادن را جزء فامیل خودشان نمی‌دانستند. اکنون نیز حدود یک هفته است از منزل فرار کرده و من هیچ اطلاعی از او نداشتم تا اینکه از کلانتری تماس گرفتند و من او را در اینجا دیدم.

با توجه به حساسیت این پرونده، مشاوره‌های روانشناختی توسط کارشناسان اجتماعی در حالی با راهنمایی‌های سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفای مشهد) آغاز شد که دختر ۲۰ ساله در جریان عواقب فرار از منزل و سرنوشت دخترانی قرار گرفت که پس از فرار به دام باند‌های تبهکاری و فساد افتاده‌اند و آینده خود را نابود کرده‌اند.

منبع: خراسان

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی