Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: خانه‌اي دارم من/ مملو از عشق زلال/ خالي از رنج و ملال/ در ميان کمر کوه خيال/ در جوار نفس خانه نور/ در پس پرده ابر/ خانه‌ام روي پل تنهايي است/ زير آن لحظه ادراک زمين جاري است...
دوست دارم همه‌جا روشن باشد، ساده و سفيد و روشن. گويي در رويا زندگي مي‌کنم، پاکي و خلوص همه‌جا را گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جايي باشد که بتوانيم دور يک ميز جمع شويم، گل بگوييم و گذر لحظه‌هاي ناب و صادقانه‌مان را جشن بگيريم. حالا که خوب به اطرافم نگاه مي‌کنم همه روياهايم تحقق يافته است. موسيقي با هنر دستان دخترم در فضاي خانه پر شده، همسرم را روبه‌رويم مي‌بينم که از حضور در خانه آرام گرفته و من هم در گوشه‌اي نشسته‌ام و نظاره‌گر همه خوبي‌هاي زندگي هستم.
تعداد افراد ساکن: سه نفر/ لادن اقمشه مادر، بهرنگ آزادروش پدر و پيوند آزادروش دختر خانواده
شغل پدر: کارمند شرکت سرمايه گذاري و مجري ساختمان/ شغل مادر مسئول دفتر طراحي کاشانه و مدرس دانشگاه آزاد قزوين
موقعيت شهر: قزوين/ محله: خيابان فردوسي شمالي
متراژ فضا: 150 مترمربع
سال ساخت: تابستان 93
ملک شخصي
تعداد اتاق: سه خوابه
تعداد سرويس بهداشتي: دو عدد
سبک دکوراسيون: مدرن/ مينيمال
رنگ‌هاي غالب: رنگ سفيد
ويژگي برجسته طراحي: روشنايي، نور، سادگي و صميميت
طراحي تمام قسمت‌هاي منزل با مادر و اجرا با پدر
مدت‌زمان طراحي داخلي: دو ماه دکوراسيون


سادگي و نور در خانه سه نفره
علاقه من به‌سادگي و نور در طراحي فضا بر همه‌چيز اولويت دارد. به نظرم مد در صنعت ساختمان، به‌خصوص در ايران جايي ندارد و بهتر است به‌جاي پيروي از مدهاي بي‌اساس و گذرا به دنبال روح زمانه، نيازهاي انساني و ايراني خود باشيم. اين در حالي است که مي‌توانيم مفاهيم و ارزش‌هاي سنت و فرهنگ خود را هم حفظ کرده و آنها را هم در شهر و هم در جاي‌جاي منزلمان زنده نگه داريم.


به نظرم روح هر خانه‌اي در هماهنگي رنگ، فرم و آرامش بصري است که حاصل توجه به تمام جزئيات درون و بيرون بناست. در طراحي اين خانه، تمام ديوارچيني‌ها به‌صورت منحني انجام شده تا امکان تجربه فضايي با حداقل تيزي را داشته باشيم که حاصل آن هم فضاهايي آرام در راهروهاست.


تابلوهاي نقاشي روي ديوار را با تکنيک رنگ اکرليک و برجسته‌سازي خلاقانه روي بوم انجام داده‌ام. نقاشي ديواري داخل دکوراسيون نشيمن با طرح موتيف‌هاي ايراني و رنگ‌هاي صورتي و فيروزه‌اي، جزئيات فراواني دارد که درواقع ساعت ديواري منزل را در خود جاي داده است. طراحي و اجراي آن را در مدت دو ماه انجام دادم.

من به آجر به‌عنوان يکي از مصالح ايراني و با حس بسيار دلنشين، علاقه بسياري دارم. استفاده از اين مصالح بومي هم در فضاي داخلي و هم بيروني، بافتي زيبا و خاطره‌انگيز ايجاد مي‌کند؛ بنابراين تصميم گرفتم در پذيرايي از آجر سفيد و در آشپزخانه به جاي کاشي از آجر قهوه‌اي استفاده کنم.


فضاي موردعلاقه
فضاي دنج گوشه اناق خواب والدين براي مطالعه و يوگا براي من پاتوق دلنشين و هميشگي است.، البته فضاي لطيف ايوانک را نيز همگي دوست داريم و معمولا دم غروب در اين فضا با هم عصرانه مي‌خوريم.



طراحي دکوراسيون داخلي شامل اينها است
هزينه دکوراسيون شامل کارهاي ام دي اف، کمدها، جالباسي، کتابخانه، ميز تلويزيون، کابينت و طراحي سقف است که در مجموع هزينه آن حدود 15 ميليون تومان شده است. سيستم گرمايش خانه، گرمايش کف و سرمايش، ترکيب کولر و اسپيليت است. نماينده شرکت سوپر پايپ در قزوين آقاي ابوالفضل صفاريان کار تأسيسات را براي ما انجام مي‌دهند.

ورودي خانه بايد حريم شما را حفظ کند
يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي خانه ما، توجه به پيش ورودي به‌عنوان يک فضاي رابط مهم که حريم خانه را حفظ مي‌کند، بسيار مشهود است. ديوار منحني فرم‌دار روبه‌روي درب ورودي آپارتمان که شکافي ميان آن وجود دارد، فضايي است که توصيف کردم. ازيک‌طرف کمدهاي عمودي چوبي دارد که جالباسي هريک از اعضاي خانواده است و از طرف ديگر با نورپردازي و ساعت، دکوراسيون منزل را کامل کرده است. اين ديوار مهم با ايجاد سلسله‌مراتب در فضا توانسته امنيت فضاهاي خصوصي را تأمين کند. اين نکته‌اي است که امروزه بسياري از مواقع در معماري و دکوراسيون خانه‌هاي ما ناديده گرفته مي‌شود. اميدوارم روزي برسد که در ايران، همه خانه‌ها و آپارتمان‌ها از ابتداي ايجادشان، طراح و گروه طراحي داشته باشند تا هم شاهد دکوراسيون‌هاي زيبا و آرامش‌بخش باشيم و هم سيماي شهري آرام و زيبايي را تجربه کنيم. شکي نيست که اين مسئله، مستلزم اين است که طراحان هم متعهد، سبک انديش و متناسب با دانش روز حرکت کنند.




گياهان آپارتماني را جدي بگيريد!
امروزه بحث فضاي سبز آپارتمان در دنيا مطرح و موردتوجه است. به‌جز طراوت و شادابي که از ايوانکمان خواهيم گرفت، باعث مي‌شويم رهگذري که از کنار خانه ما مي‌گذرد با نوازش چشمانش کمي از دنياي فلزهاي داغ فاصله بگيرد و روحش تلطيف شود. حتي همين چند دقيقه هم براي ما غنيمت است. من هرروز صبح به شوق گلدان‌هايم از خواب برمي‌خيزم. رسيدگي به آنها يکي از لذت‌بخش‌ترين کارهاي طول روزمرگي‌هايم است. به همه عزيزان پيشنهاد مي‌کنم با يک گلدان شروع کنند. تراس‌هاي خاک گرفته‌شان را بشويند و با گلدان‌هاي زيبا حال دلشان را خوب کنند، بذرها را بکارند و با ديدن رشد آنها به شعف درآيند. روحشان را در بوي خاک نم‌خورده دم غروب جلا بخشند و از دنياي خشک و بي‌روح شهرنشيني اندکي فاصله بگيرند.



تمام وسايل خانه از يافت‌آباد خريداري شده است.
مبل پذيرايي از برند آرپي ترک
ميزها از فروشگاه لمکده
فر و گاز از برند ايتاليايي لاميرا
پارکت و کرکره برند ترک
پيانو برند ياماها به قيمت 8/000/000 تومان
فرش دستباف ايراني طرح هريس
تخت خواب فروشگاه ماکت
مبل راحتي نشيمن از برند ترک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش خانه دوست کجاست در استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ صادق پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز جهادگران بسیج محلات و اقشار تخصصی در قالب پویش خانه دوست کجاست نیازمندان را شناسایی و در خانه تکانی و همچنین تامین مایحتاج آن‌ها کمک می‌کنند.

وی افزود: همچنین  با اجرای این پویش در سطح محلات خدمات درمانی رایگان، مشاوره‌های حقوقی، پخت غذا و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی قزوین گفت: پهن کردن سفره‌های افطاری ساده در مساجد از دیگر اقدامات در این پویش است.

به گفته سرهنگ صادق پور، ۳۰۰ گروه جهادی در قالب پویش خانه دوست کجاست تا پایان ماه مبارک رمضان خدمات می‌دهند.

وی اضافه کرد: خیران هزینه‌های های اجرای این پویش را تامین می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار و ۳۵۰ تخت اقامتی در قزوین آماده خدمت به مسافران نوروزی است
  • ویژگی‌ها و مزایای خرید ساعت سیکو اصل
  • برگزاری پویش خانه دوست کجاست در استان قزوین 
  • اخاذی‌های میلیونی یک زن ایرانی از مردان کانادا
  • نگاهی به عملکرد رسانه‌های قزوین در انتخابات/ وظیفه رسانه در مطالبه‌گری‌
  • ویلای 25 متر مربعی برای آخر هفته به سبک ژاپنی! (+عکس)
  • چرا باید یک غرفه نمایشگاهی داشته باشیم؟ بهترین غرفه‌ساز‌های نمایشگاهی کدام هستند؟
  • باز آفرینی فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز
  • طراحی استراتژی تبلیغاتی، مستلزم مطالعه و سنجش بازار است
  • فضای سبز میدان امام (ره) در آستانه نوروز بازآفرینی می‌شود