Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@03:19:13 GMT

فارس کانون اصلی فرهنگ و تمدن ایران است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۴۴۵۹

به گزارش پارس نیوز،

دکتر جهانگیری در بدو ورود و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم بزرگوار فارس مردمی مومن،‌ انقلابی و تاثیر گذار در تاریخ ایران هستند، گفت: فارس برای ایران نقطه ای بسیار مهم و کانون اصلی تمدن و فرهنگ است و بعنوان مرکز مهم شیعه در منطقه در تاریخ انقلاب تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه در این سفر در همایش سازمان های مردم نهاد جوانان شرکت می کند، گفت: جوان و جوانی دارای آثاری بسیار مهم در همه دنیا و ایران است و باید به مسائل جوانان بیش از پیش توجه شود زیرا جوانان محور اصلی تحول و توسعه هستند البته محدودیت هایی نیز دارند که ما تلاش می کنیم در این جلسه ضمن شنیدن نقطه نظرات آنها، آنها را در جریان برنامه ریزی های دولت قرار دهیم زیرا آنان آینده کشور را رقم می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح دو طرح صنعتی بزرگ در شهرستان نی ریز استان فارس گفت: در جلسه شورای اداری چالش ها و محدودیت ها و فرصت ها و ظرفیت های استان فارس را در حضور مدیران استان بررسی و برای توسعه استان تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.
دکتر جهانگیری با اشاره به مسئله خشکسالی در کشور گفت: استان فارس بیش از سایر مناطق کشور با این چالش دست و پنجه نرم می کند و تلاش خواهیم کرد موضوع آب در استان را مورد توجه جدی قرار دهیم. بنده پیش از این در جلسه شورای عالی آب و در حضور استاندار سابق فارس به اهمیت و کم و کیف این بحران آگاه بوده ام و تلاش خواهیم کرد تا در این سفر مسائل صنعتی، شهری و آب و کشاورزی را مورد مداقه قرار دهیم.
لازم بذکر است وزرای ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌صنعت، معدن و تجارت و دادگستری و نیز معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و چند نفر از نمایندگان استان فارس دکتر جهانگیری را در این سفر همراهی می کند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • روایتی از خلیج فارس با عکس‌هایی از مستند «دریای پارس»/ عکس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد