Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:44:41 GMT

شرایط تکمیل سوابق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۵۴۸۰

شرایط تکمیل سوابق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی

مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی درباره احتساب سوابق بیمه‌شدگان این سازمان در دوره‌های مابین بیمه‌پردازی گفت: این افراد اگر برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای پرکردن سابقه آنها پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، بهروز کریمی اظهار کرد: این افراد می توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می شود کمیته‌ای تشکیل شده و از همه ابعاد موضوع بررسی می شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می شود و به کارفرما اعلام می شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می شود.
کریمی تأکید کرد: کسانی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه پردازی را مربوط به افراد بالای ٦٠ سال و دارای سابقه کمتر از ١٠ سال عنوان کرد و گفت: براساس قانون این دسته از بیمه شدگان تأمین اجتماعی می توانند سوابق بیمه پردازی خود را تا سقف ١٠ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.
کریمی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی توصیه کرد که واریز حق بیمه و تکمیل سوابق خود در سازمان تأمین اجتماعی را پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه پردازی ادامه دهند.

پرونده الکترونیک بیمه شدگان

کریمی در ادامه الکترونیکی شدن پرونده بیمه شدگان تأمین اجتماعی یکی از برنامه های بسیار مهم این سازمان برشمرد و گفت: پرونده بیمه شدگان تأمین اجتماعی ماحصل یک عمر اشتغال و پرداخت حق بیمه است و باید اوراق آن حفظ و نگهداری شود. وقتی که چندین سال و چند دهه این اوراق نگهداری شود این اسناد ممکن است که آسیب ببینند و یا قابل خواندن نباشند.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از چند سال قبل برای الکترونیکی کردن سوابق اقداماتی را در دست انجام دارد، ادامه داد: بیمه شدگانی که جدیداً ثبت نام می شوند همگی دارای پرونده الکترونیکی هستند و دیگر پرونده کاغذی برای آنها تشکیل نمی شود.
کریمی افزود: افرادی نیز که از قدیم بیمه شده بوده اند و دارای پرونده های کاغذی هستند، تبدیل پرونده کاغذی به الکترونیکی برای آنان شروع شده و از شعب کوچکتر کارها را آغاز کرده ایم و در حال گسترش هستیم و بخش زیادی از پرونده ها به صورت الکترونیکی درآمده است.
وی اظهار داشت: تمام کسانی که احتیاج به اوراق پرونده دارند به پرونده الکترونیک دسترسی دارند و نیازی نیست که جابجایی پرونده انجام شود.

وظیفه واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی، صیانت از سوابق بیمه شدگان است

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، کریمی وظیفه واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی را حفاظت و صیانت از سوابق بیمه شدگان دانست و گفت: در این واحد سوابق بیمه شدگان به منظور ارائه تعهدات و خدمات سازمان نگهداری و در زمان مقرر برای ارائه خدمت به واحد ذیربط ارائه می شود.


وی افزود: مثلا برای دریافت کمک هزینه ازدواج و همچنین برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه شدگان سوابق بیمه پردازی آنان بررسی می شود و دسترسی به این اطلاعات مورد نیاز است. در زمان بازنشستگی نیز نیاز به این سوابق وجود دارد که واحد نامنویسی حفظ و صیانت از سوابق بیمه شدگان را بر عهده داریم.


مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه شدگان تأمین اجتماعی به شیوه های مختلفی تحت پوشش این سازمان قرار دارند و بیمه پردازی انجام می دهند. به طور کلی بیمه شدگان تأمین اجتماعی به ٤ گروه اصلی قابل تقسیم هستند.


کریمی ادامه داد: گروه اول بیمه شدگان اجباری هستندکه کارفرما دارند و حقوق و دستمزد دریافت می کنند و بیشترین بیمه شدگان در این گروه قرار می گیرند.

گروه دوم بیمه شدگانی هستند که به صورت توافقی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و سازمان تأمین اجتماعی با گروهی از افراد قرارداد منعقد کرده و لیست و حق بیمه را از آنان دریافت میکند. گروه سوم بیمه شدگان خاص هستند مثل بیمه شدگانی که به صورت اختیاری تحت پوشش قرار دارند همچنین صاحبان حرف و مشاغل آزاد همچنین قالیبافان و سایر گروه‌هایی که در این گروه قرار می گیرند.  گروه چهارم نیز افرادی هستند که از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می کنند و به واسطه دریافت بیمه بیکاری تحت پوشش قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید

امتداد - میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 1403، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آن‌ها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آن‌ها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آن‌ها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری