Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@00:52:40 GMT

سندرومی وحشتناک در ورای جوش‌های صورت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۳۶۶۷۶

سندرومی وحشتناک در ورای جوش‌های صورت

به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، دکتر اعظم السادات موسوی، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص انکولوژی بیان کرد: «سندرم تخمدان پلی کیستیک» شایع ترین اختلال هورمونی در میان دختران در سنین بلوغ است. نشانه ها در این بیماران وسیع بوده و از علامت های خفیف تا شدید را شامل می شوند. مشکل عمده در تخمدان پلی کیستیک عدم تعادل هورمون هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خانم های مبتلا به این سندروم، تخمدان ها آندروژن، بیش از حد می سازند.(آندروژن ها هورمون‌های مردانه هستند که زنان نیز آن را در بدن شان می‌سازند)
وی در ادامه گفت: اما علائم عمده این سندروم چاقی، افزایش اندروژن های بدن، عدم تخمک گذاری، سیکل های نامنظم قاعدگی با فواصل طولانی و ناباروری است. اما اکثرا خود را با افزایش وزن آشکار می کند.
به گفته این متخصص، هورمون های مردانه از منشا تخمدان افزایش یافته و باعث طاسی مردانه و یا نازک شدن و همچنین باعث افزایش رشد مو در صورت، سینه، شکم، کمر، انگشتان دست و پا می شود.

موسوی در رابطه با علت ابتلا به این سندرم تشریح کرد: این بیماری علاوه بر زمینه ارثی عوامل محیطی هم در آن دخیل هستند. یکی از مهمترین این عوامل سبک زندگی است که خود شامل عادات غذایی، میزان تحرک، استرس و حتی سیکل خواب در این افراد است. همان طور که می دانیم چاقی، احتمال بروز آن را افزایش می دهد.
رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران علت افزایش چشمگیر این سندروم را در دختران جوان کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانست و اظهار داشت: کم تحرکی و تغذیه نامناسب زمینه را برای دخترانی که بصورت ژنتیکی نیز این سندروم را دارا هستند، بسیار افزایش می دهد. نکته حائز اهمیت این است که اگر به تخمدان پلی کیستیک دچار شدید، سعی کنید علائم را در سنین پایین تحت کنترل قرار دهید، این نکته درصد ابتلا به دیابت ،فشارخون و بیماری های متابولیک را در شما کاهش می دهد.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: انتخاب های درست غذایی و ورزش منظم اولین اقدام درمانی‌ است که ممکن است پزشک شما توصیه کند به خصوص اگر اضافه وزن داشته باشید. چاقی سبب وخیم تر شدن مقاومت به انسولین می شود. کاهش وزن می تواند سطوح انسولین و آندروژن را پایین بیاورد و ممکن است تخمک گذاری را به حالت اولیه بازگرداند. بر این اساس کنترل رژیم غذایی زیر نظر متخصص تغذیه یکی از اصولی ترین روشهای درمانی برای این بیماری است.

به گفته این سرطان شناس، اگر بانوان نسبت به این بیماری بی تفاوت باشند، تخمک گذاری با مشکل روبرو می شود در نتیجه خطر ابتلا بانوان به سرطان اندومتر رحم بیشتر است، هم چنین بیماری دیابت نیز در بانوان افزایش پیدا می کند، علاوه بر آن سندروم پلی کستیک یکی از علت های شایع نازایی است.

رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران بیان کرد: در خصوص درمان متناسب با سن بیمار و نیازی که دارد به عبارتی اگر بیمار ازدواج نکرده باشد ما سعی می کنیم با رژیم غذایی مناسب، داروهایی برای تنظیم سیکل قاعدگی، فعالیت بدنی و فیزیکی وضعیت وی را بهبود ببخشیم.

وی تاکید کرد: تشخیص این سندروم با فاکتورهای آزمایشگاهی، بالینی و یافته های سونوگرافی میسر است. روش های درمانی و داروها درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک به طور کلی بر پایه کنترل نگرانی های فردی بیمارست مثل باروری، پرمویی، آکنه و چاقی. همچنین کنترل طولانی مدت فاکتورهای بیماری های قلبی مثل چاقی، کلسترول ، دیابت نوع 2 و فشار خون از اهمیت زیادی برخوردار است.

این متخصص زنان در پایان اشاره کرد: دیگر عوارض مهم این سندرم، احتمال بروز افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس به علت ظاهر فیزیکی مردانه است، بنابراین کنترل این بیماری حائز اهمیت است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد

بر اساس یک مطالعه جدید، شیر گاو حاوی نانوذراتی است که می‌تواند برای ارائه درمان‌های مبتنی بر آران‌ای (RNA) اصلاح کننده بیماری به صورت خوراکی استفاده شود. با توجه به اینکه داروهای مبتنی بر آران‌ای در حال حاضر فقط به صورت تزریقی قابل تجویز هستند، این کشف راه را برای درمان‌های ارزان‌تر و در دسترس‌تر برای طیف وسیعی از بیماری‌ها باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که محققان با آن روبرو هستند، تبدیل داروهای تزریقی به نسخه‌هایی است که می‌توانند به صورت خوراکی مصرف شوند. داروهای خوراکی معمولا شکست می‌خورند زیرا نمی‌توانند در برابر محیط سخت روده مقاومت کنند و توانایی دارو برای جذب و اعمال اثر درمانی بر بدن از بین می‌رود.

به نقل از نیواطلس، دسته‌ای از داروها که فقط با تزریق قابل مصرف هستند، درمان با آران‌ای است. این داروها با استفاده از مولکول‌های مبتنی بر آران‌ای، بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری می‌کنند و مسیرهای زیستی را برای درمان یک بیماری خاص تغییر می‌دهند. آران‌ای درمانی امکان درمان بیماری‌هایی را فراهم می‌کند که داروهای معمولی بر روی آنها موثر نیستند.

تحقیقات جدید کینگز کالج لندن نشان داده است که نانوذرات زیستی موجود در شیر گاو به نام وزیکول‌های خارج سلولی(EV) ممکن است راهی برای تجویز درمان‌های مهم آران‌ای به صورت خوراکی باشند.

دریتون ولاسالیو(Driton Vllasaliu)، نویسنده مسئول این مطالعه و مدرس ارشد داروسازی در دانشکده کینگز کالج لندن، می‌گوید: تجویز خوراکی داروها قابل قبول‌ترین، راحت‌ترین و معمولا ارزان‌ترین راه برای مصرف دارو است، زیرا به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی متکی نیست. توانایی ارائه داروهای «زیستی»، مانند درمان‌های آران‌ای، اغلب به عنوان نقطه عطف تحویل دارو در نظر گرفته می‌شود، اما همچنان یک چالش سخت باقی مانده است. این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است تحویل خوراکی داروهای آران‌ای با استفاده از فناوری مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی شیر امکان پذیر باشد.

وزیکول‌های خارج سلولی نقش مهمی در ارتباطات سلولی دارند. بیشتر سلول‌های ما آنها استفاده می‌کنند. وزیکول‌های خارج سلولی را مانند پوشش‌های سلولی در نظر بگیرید که برای انتقال محموله‌هایی مانند پروتئین‌ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک، از جمله آران‌ای، در فواصل طولانی تا سلول‌های هدف کار می‌کنند. آنها توسط یک لایه لیپیدی محافظ احاطه شده‌اند و مهم‌تر از همه، می‌توانند از موانع زیستی عبور کنند.

محققان بررسی کردند که آیا وزیکول‌های خارج سلولی استخراج شده از شیر گاو می‌توانند به عنوان وسیله‌ای برای رساندن دارو به دستگاه گوارش مشکل‌ساز ما استفاده شوند یا خیر. وزیکول‌های خارج سلولی شیر پیش‌تر برای درمان بیماری روده تحریک پذیر(IBS) در مدل‌های موش مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیکول‌های خارج سلولی شیر با استفاده از مدل‌های ارگانوئید واقعی روده انسان آزمایش شد و مشخص شد که آنها از دیواره روده عبور می‌کنند.

محققان می‌گویند که وزیکول‌های خارج سلولی شیر می‌تواند برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت، با استفاده از درمان های خوراکی استفاده شود.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از مردم پیش از این به طور مرتب در معرض وزیکول‌های خارج سلولی شیر گاو قرار گرفته‌اند، بعید است که بر خلاف نانوذرات مصنوعی که در حال حاضر برای ارائه درمان آران‌ای از طریق تزریق استفاده می‌شوند، این روش جدید پاسخ ایمنی نامطلوبی ایجاد کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است