Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز آخرین روز تحویل بلیت‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به صاحبانش است، بلیت‌هایی که پیش فروشش از شنبه هفته گذشته آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی بلیت بسیاری از سینما‌های مدرن به فروش رفت.

اگر چه حدود ۵۰ درصد ظرفیت سینما‌های مردمی به بلیت فروشی اینترنتی تعلق گرفته و قرار است ۲۰ درصد بلیت‌ها هم با قیمت ۱۵ هزار و ۱۲ هزار تومان در گیشه عرضه شود، اما بازار سیاه بلیت فروشی به راه افتاد و سری بلیت‌هایی که با قیمت‌های ۱۳۲ هزار تومان و ۸۸ هزار تومان عرضه می‌شدند با قیمت‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند و انتظار می‌رود دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر به این مسئله رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۵ اثر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر قرار دارند که شامل ۲۲ فیلم داستانی، ۲ مستند و ۱ پویانمایی می‌شود. «بهرام بدخشانی» (مدیر فیلمبرداری)، «کمال تبریزی» (کارگردان)، «حسن خجسته» (استاد دانشگاه)، «خسرو دهقان» (منتقد)، «رسول صدرعاملی» (کارگردان)، «فرشته طائرپور» (تهیه‌کننده) و «محمدرضا فروتن» (بازیگر) به عنوان هیئت داوران قرار است آثار بخش مسابقه سینمای ایران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را داوری کنند، البته انتشار اسامی این افراد به عنوان داوران بخش مسابقه سیمرغ سی و ششم انتقاد‌های یکسری افراد را به دنبال داشت. عده‌ای در رسانه هایشان نوشتند افرادی که طی سال‌های اخیر هیچ موفقیتی کسب نکرده‌اند قرار است درباره آثار این جشنواره قضاوت کنند!

عده‌ای هم گفتند یکسری از نام‌ها در بسیاری از فهرست ها‌ی سینمایی دیده می‌شود! و از تیتر عیال مدیرعامل ۱۲ شغله خانه سینما در فهرست هیئت داوران جشنواره فجر استفاده کردند!

زمانی هم که هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر پس از حدود یک ماه بازبینی ۶۷ فیلم سینمایی داستانی و ۳۲ مستند و ۲۵ اثر را برای حضور در بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند تعدادی از صاحبان آثار به انتقاد پرداختند و گفتند: حاضریم فیلم مان را در جمع خبرنگاران و منتقدان به نمایش بگذاریم و ان‌ها بگویند فیلم ما شایسته حضور در بخش مسابقه بوده یا نه.

کارگردانی هم در صفحه شخصی اش پیش بینی کرد که سیمرغ‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بر شانه‌های چه کسانی می‌نشیند!

البته دبیر جشنواره فیلم فجر معتقد است در این دوره تعداد فیلم‌هایی با موضوع مقاومت بیش از دوره گذشته است و تنوع نگاه‌ها و سلایق به خوبی دیده می‌شود.

«اتاق تاریک» ساخته روح اله حجازی (ژانر اجتماعی)، امپراطور جهنم ساخته پرویز شیخ طادی (با موضوع مسائل منطقه و نقش عربستان در انحرافات منطقه)، «امیر» ساخته نیما اقلیما (ژانر اجتماعی)، «بمب، یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی (با موضوع بمباران‌های دهه ۶۰)، «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا (با موضوع داعش و گروه‌های تکفیری)، «تنگه ابوقریب ساخته بهرام توکلی (با موضوع دفاع مقدس)، «جاده قدیم» ساخته منیژه حکمت (ژانر اجتماعی)، «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی (ژانر اجتماعی)، «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی (با موضوع حادثه پلاسکو)، «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی (کمدی اجتماعی)، دارکوب ساخته بهروز شعیبی (اجتماعی)، سرو زیر آب ساخته محمدعلی باشه آهنگر (با موضوع دفاع مقدس)، «سوءتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی (اجتماعی)، شعله ور ساخته حمید نعمت اله (اجتماعی)، عرق سرد ساخته سهیل بیرقی (اجتماعی)، فیلشاه ساخته هادی محمدیان (پویانمایی)، کار کثیف ساخته خسرو معصومی (اجتماعی)، کامیون ساخته کامبوزیا پرتوی (اجتماعی)، لاتاری ساخته محمدحسین مهدویان (اجتماعی)، ماهورا ساخته حمید زرگرنژاد (دفاع مقدس)، مصادره ساخته مهران احمدی (کمدی اجتماعی)، مغز‌های کوچک زنگ زده ساخته هومن سیدی (اجتماعی)، «هایلایت» ساخته اصغر نعیمی (اجتماعی) و مستند‌های بانو قدس ایران ساخته مصطفی رزاق کریمی (با موضوع زندگی همسر امام خمینی «ره») و زنانی با گوشواره‌های باروتی ساخته مرتضی فرهمند با موضوع زنان و کودکان داعشی ساکن در یک اردو گاه آثار حاضر در این دوره هستند.

«مارلون» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی درناز حاجی‌ها، «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام حاج ایوان لو (ارک) و تهیه‌کنندگی مدرسه ملی سینمای ایران و برادران ارک، «وقت ناهار» به کارگردانی علیرضا قاسمی و تهیه‌کنندگی حلقه فیلمسازان بی کلام گلوب و علیرضا قاسمی و «فاش» به کارگردانی احسان مختاری و تهیه‌کنندگی بهنام عابدی و حامد حسینی سنگری هم چهار فیلم کوتاهی هستند که برای شرکت در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده‌اند.

در این دوره تنها سه فیلم اولی در جشنواره حضور دارند که این موضوع با انتقاد‌هایی از سوی فیلم اولی‌ها روبرو شد.

اتفاق جدید دیگری که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر افتاده است تغییر محل برگزاری آن است. چند سالی بود که «برج میلاد» به عنوان محل اصلی برگزاری مهم‌ترین رویداد سینمای ایران انتخاب می‌شد، اما امسال این محل فقط میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه سیمرغ سی و ششم خواهد بود و «پردیس ملت» به عنوان میزبان اهالی رسانه و سینما‌های چارسو، کوروش، آزادی، استقلال، اریکه ایرانیان، تماشا، جوان، راگا، فرهنگ، کیان، مگامال و ماندانا با مجموع ۲۲ سالن سینمایی و ظرفیت بیش از ۶ هزار مخاطب میزبان مردم هستند.

این تغییر مکان از «میلاد» به «ملت» با واکنش‌های زیادی از سوی اهالی رسانه روبرو بود. عده‌ای گفتند این حرکت به معنای کوچک سازی جشنواره است و از عظمت مهم‌ترین رویداد سینمای ایران کم می‌کند و بعضی هم گفتند «پردیس ملت» امکانات لازم و کافی از جمله محل پارک ندارد.

اگر چه برگزارکنندگان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کم شدن تعداد فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه را گامی در جهت با کیفیت برگزار شدن جشنواره می‌دانند، اما برخی از منتقدان، این دغدغه را دارند که نکند این کوچک سازی در جهت جایگزین کردن جشن خانه سینما به عنوان بزرگ‌ترین جشن سینمای ایران باشد.

بخش ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری ابراهیم داروغه زاده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

یادداشت از سحر قناعتی.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۳۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

امشب ۲ میلیون تومان بابت هدیه روز معلم از سوی دولت به حساب فرهنگیان شاغل کشور واریز خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مرادصحرایی؛ وزیر‌ آموزش و پرورش امروز در برنامه پاسخگویی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعد از اجرای رتبه‌بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، اظهار کرد:  البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق‌التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

اگرچه وزیر‌ آموزش و پرورش نوع خدمت و هدیه‌ای که برای فرهنگیان درنظر گرفته شده است را اعلام نکرد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که قرار است امشب 2 میلیون تومان به حساب فرهنگیان شاغل واریز شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟