Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، علی تقی زاده داوری دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه مفید ر یادداشتی در این باره آورده است: در این کنفرانس با اهمیت بین الملللی مسائل، چالش ها و پیشرفت های گوناگون جامعه جهانی در عرصه های مختلف اقتصاد، سیاست، امنیت و تروریسم، فرهنگ، بهداشت، تکنولوژی و آب و هوا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..  (که امروزه همگی در پیوند تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند) مورد بحث و بررسی مقامات رسمی و نخبگان علمی کشورهای مختلف قرار می گیرد.
عدم حضور نخبگان مذهبی ایران (که امسال غیبت مقامات و نخبگان سیاسی دولتی و غیردولتی نیز بدان افزوده شد) در حالیست که نمایندگان ادیان مختلف معمولا حضور پررنگی دارند و به تشریح مسائل جهانی از منظر مذهب و دین خود می پردازند.
با مرور سوابق برگزاری این اجلاس در طول همه سال های گذشته، تنها حضور معدودی از علمای شیعه به چشم می آید که تنها یک مورد را به حوزه علمیه قم می توان نسبت داد. حضور حجج اسلام سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی که هر دو به عنوان شخصیت حقوقی و مسولیت حکومتی خود شرکت جسته اند و در این میان حضور حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی در سال 1386 را  می توان تنها مشارکت حوزه علمیه قم برشمرد.
از حوزه علمیه قم و سازمان روحانیت شیعه در ایران که بگذریم، حوزه علمیه نجف نیز وضع چندان بهتری ندارد: حضور چند سال قبل حجت الاسلام سید عمار حکیم (در هنگام ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق) و حضور سال گذشته و امسال حجت الاسلام سید صالح الحکیم (رییس مرکز الحکمه عراق) شاخص ترین آن به شمار می رود. در این میان تنها یک استثنا وجود دارد و آنهم حجت الاسلام دکتر احمد ایروانی (استاد دانشگاه واشنگتن  دی سی آمریکا است که در طول سالهای اخیر همواره حضوری مستمر در این اجلاس داشته که طبیعتا وی به عنوان نماینده حوزه علمیه قم شناخته نمی شود. 
اینکه چرا حوزه علمیه قم و نخبگان و اندیشمندان حوزوی آن (به عنوان مهمترین کانون فکری شیعیان جهان که برخی آن را حتی مهمترین مرکز تولید علم و فکر در جهان اسلام نیز برمی شمارند) برای شرکت در این اجلاس با اهمیت بین المللی و تشریح دیدگاه های خود اهتمامی نشان نمی دهند، دلایل مختلفی دارد که برخی از آن می تواند خودخواسته باشد و ذکر آن شاید وقتی دیگر! و البته بهتر است از زبان متولیان امر بیان شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس

راضیه سلطان عباسی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران هرمزگان گفت: داوطلبان پذیرش در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴  می‌توانند بصورت غیر حضوری به درگاه paziresh.whc.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۱۷۵۴۷۶۷۰۰ تماس بگیرند.

وی گفت: داوطلبان همچنین برای نام نویسی حضوری می‌توانند به آدرس خیابان آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهراء (س) مراجعه کنند.

عباسی افزود: تحصیل رایگان، اعطای مدرک سطح ۲ (کارشناسی)، تحصیل در مقاطع عالی، بهرمندی از خوابگاه و مهدکودک از مزایای نام نویسی در حوزه‌های علمیه خوهران است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم