Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز – مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: دانستن جایگاه و حقیقت حرم امام رضا (ع) مهم‌ترین موضوع برای خادم‌یاران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در جمع خادم‌یاران درباره حرم امام رضا (ع) اظهار کرد: از هر رواقی وارد شویم، از لحاظ معماری اسلامی هرکدام معنایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر انسان دقت کافی به معماری حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) داشته باشد می‌تواند گام‌های مهمی در خودشناسی بردارد.

وی ادامه داد: در بحث حرم‌شناسی مطالب زیادی وجود دارد و می‌توان ساعت‌ها درمورد ظاهر و حقیقت و محتوای حرم صحبت کرد که در سایت آستان قدس مطالب مفصلی وجود دارد اما در مرتبه اول برای خادمان دانستن جایگاه حرم مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: خادم‌یار باید توجه داشته باشد که هرچه هست خود امام رضاست. اصل زیر گنبد است. ملعون هارون الرشید وقتی به درک واصل شد پسرش قبه‌ای درست کرد و امام رضا را بعد از ۱۰سال می‌خواستند زیرپای هارون دفن کنند اما خاک کنده نشد و بالای سر هارون دفن کردند و بنای فعلی که ما شاهد آن هستیم از زمان سلجوقیان مانده است.

دکتر حسینی با اشاره به کتاب نامه‌ها بر نامه‌های علامه حسن‌زاده گفت: در این کتاب می‌خوانیم که از ایشان سوال می‌کنند که چگونه به این مقام رسیدید و او جواب می‌دهد قبل از ۲۰سالگی مشرف به آستان قدس رضوی شدم و امام رضا (ع) در مقابل من ظاهر شدند و گفتند خواسته‌ات چیست و من آرزوی علم مطلق کردم.

وی با بیان اینکه اصل حرم‌شناسی این است که خود صاحب حرم را بخواهیم، تاکید کرد: تمام رواق‌ها و صحن‌ها همه باید با این نگاه شناخته شوند. ۷۰هکتار مساحت فعلی آستان قدس است و ۲۲۵هزار صحن در آن موجود است.

وی خاطرنشان کرد: در حرم‌شناسی تنها درپی آجرکاری و... نیستیم هرچند باید صحن‌ها را هم بشناسیم که به مردم پرسشگر جواب دهیم.

حجت‌الاسلام حسینی با یادآوری این نکته که توسعه حرم به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، افزود: قبل انقلاب در زمان شاه طهماسب و شاه عباس صفوی در سال ۱۰۱۰ بعد از هجرت شاه عباس با پای پیاده دستور بازسازی حرم صادر شده بود.

وی ادامه داد: ۷صحن بعد از انقلاب به مجموعه اضافه شده است و پیرامون ۲۶رواق داریم. بزرگ‌ترین رواق حضرت امام است که این رواق بیش از ۶هزار متر مساحت دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم بست‌ها در حرم امام رضا (ع) گفت: حرم یعنی منطقه امن امام زمان شاهان قبل از صفوی عده‌ای در حرم  بست می‌نشستند و کسی که در حرم بست می‌نشت تا خارج نشده بود هیچ‌کس حق تعرض به او را نداشت.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مساجدی چون مسجد گوهرشاد، مدارس، دانشگاه جامع، موزه‌ها، کتابخانه‌ها و شهدای مدفون در حرم، آشنایی خادم‌یاران با این موارد را ضروری برشمرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی مهم یاران قربانی قبل از پایان فصل

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب بازی‌ها هفته بیست و هفتم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ در حالی که برای سومین مسابقه پیاپی محمد قربانی را در ترکیب و خط میانی داشت، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در استادیوم گازوویک به مصاف کریلیا سووتوف سامارا رده ششمی رفت.

یاران قربانی که در چهار دیدار اخیرشان ضعیف کار کردند و یک شکست در روسیه کاپ و سه باخت متوالی در لیگ برتر داشتند، امروز توانستند به این ناکامی‌ها پایان بدهند و در ورزشگاه اختصاصی خود سه امتیاز از تیم کریلیا سووتوف سامارا بگیرند.

تیم فوتبال اورنبورگ در دیدار امروز که از حمایت تماشاگرانش بهره می‌برد، به برتری دو بر یک مقابل کریلیا سووتوف سامارا رسید تا 29 امتیازی شود و با صعود سه پله‌ای در جدول لیگ برتر روسیه، موقتا در جایگاه یازدهم قرار بگیرد و موقتا از منطقه سقوط دور شود.

محمد قربانی، هافبک ایرانی اورنبورگ در مسابقه امروز مقابل کریلیا سووتوف سامارا حضور 62 دقیقه‌ای در زمین داشت و هشتمین بازی در لیگ برتر روسیه را انجام داد و برای سومین بار در این مدت کارت زرد گرفت.

دیگر خبرها

  • جیمی کرگر و انجام چالش رتبه بندی بهترین مربیان تاریخ بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • شست‌وشوی رواق‌های حرم مطهر رضوی + فیلم
  • شست و شوی رواق دارالذکر حرم مطهر رضوی | ویدئو
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • ماجرای اختلاف علیرضا دبیر با رسول خادم / فیلم
  • قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا
  • آیندهوون قهرمان فوتبال هلند شد/ یاران جهانبهش در رده دوم ایستادند
  • پیروزی مهم یاران قربانی قبل از پایان فصل