Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:23:53 GMT

فعالیت بیش از 550 مجتمع گلخانه‌ای در کشور

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۴۲۰۷

فعالیت بیش از 550 مجتمع گلخانه‌ای در کشور

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از فعالیت بیش از 550 مجتمع گلخانه‌ای در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، جعفر علی‌پور هفتم بهمن ماه در نشست با معاون استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و بیش از 550 مجتمع گلخانه در کشور دارد.
وی با اشاره به وجود معضل آب در کشور و بارش زیر 100 میلی‌متر در چهارمحال و بختیاری، افزود: سیاست دولت این است که کشت فضای باز صیفی‌جات را به سمت کشت گلخانه‌ای ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌پور خاطرنشان کرد: این مهم یک تکلنولوژی است که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است که با تحقق این امر در ایران مصرف آب به یک دهم کاهش می‌یابد و تولیدات صیفی‌جات 10 برابر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با مطالعات انجام شده در چهارمحال و بختیاری 50 نقطه شناسایی شده که ظرفیت کاشت در 2500 هکتار را دارد اما ظرفیت بیش از این مقدار است، تصریح کرد: با کاش در هر هکتار هشت شغل به صورت مسقیم و 10 شغل به صورت غیرمسقیم ایجاد می‌شود که این نوع کاشت مدیریت مصرف آب کمتر را در پی خواهد داشت.

علی‌پور با بیان اینکه لازم است از سوی استان مشکلات گازرسانی مجتمع‌های بلداجی و جونقان حل شود، ادامه داد: 27 واحد در مجتمع بلداجی فعال است که با راه‌اندازی این مجتمع، هر واحد به صورت مسقیم برای 10 نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور نیز اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری کشاورزان پرتلاشی دارد بنابراین در راستای حرکت از کشت فضای باز صیفی‌جات به سمت کاشت گلخانه‌ای، اعتبار مشخص در نظر گرفته شده و برآورد اولیه صورت گرفته است.

سید رحمت‌الله پریچهر با اشاره به وجود بحران آب در رشته کوه زاگرس که در آینده به شدت وحشتناک خواهد شد، تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای روش مناسبی برای صرفه جویی در کاهش مصرف آب است.
پریچهر اضافه کرد: برای محقق شدن این امر لازم است از سوی استانداری چهارمحال و بختیاری اعتباری در نظر گرفته شود تا در تامین زیرساخت‌هایی همچون برق، گاز و .. مشکل ایجاد نشود و سرمایه‌گذاران جذب استان شوند.

وی از استانداری چهارمحال و بختیاری خواست اعتباری مستقل برای این امر در نظر بگیرد که اگر چهارمحال و بختیاری بتواند 30 درصد از اعتبار مورد نیاز برای تحقق این امر را تامین کند، 70 درصد مابقی از سوی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور تامین خواهد شد.

پریچهر خاطرنشان کرد: زنجیره تولید از مواردی است که باید در حرکت به سوی کشت گلخانه‌ای صیفی‌جات در نظر گرفته شود که در این خصوص نیز در امر بازیابی اقداماتی توسط این شرکت انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور