Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: ظرفیت‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی به منظور رونق، درآمدزایی و ارزآوری این واحدها بایستی فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی ظهر شنبه در جلسه بررسی عملکرد شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان مرکزی اذعان دارند که روند صادرات را بلد نیستند و به این سبب با معضلات عدیده ای مواجهند که البته این رویدادها در واحدهای کوچک طبیعی تلقی می شود، اما واحدهای تولیدی بزرگ استان با توجه به حجم تولیداتشان نباید با اینگونه معضلات مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: حجم بالا و ارزش کالاهای تولیدی در واحدهای بزرگ این قابلیت را دارد که یک واحد صادراتی مجزا در این شرکت ها مستقر شود و این اقدام برای واحدهای تولیدی بسیار به صرفه است.

فرخی تصریح کرد: در حال حاضر پنج شرکت توسعه صادرات در سطح استان مرکزی مستقر و دو شرکت نیز در حال شکل گیری هستند که این آمار بیانگر وجود ظرفیتی مطلوب در این حوزه است و به این سبب تصمیم به تشکیل جلسه ای برای ارزیابی عملکرد آنها داریم.

وی ادامه داد: معتقدیم که تنها روش توسعه صادرات در واحدهای کوچک استان مرکزی استفاده از ظرفیت این واحدها است و امیدواریم که با تشکیل این جلسات جهت دهی مطلوبی برای اقدامات بعدی به وجود آید.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان کرد: متاسفانه آنگونه که باید از ظرفیت موجود در عرصه صادرات واحدهای کوچک و متوسط استفاده نکرده ایم در حالی که می توانیم در جایگاهی بسیار رفیع تر از وضعیت فعلی قرار بگیریم.

فرخی بیان کرد: برگزاری جلسات مدیریت صادرات آنگونه که باید نبوده و به این سبب مباحث بسیاری ناگفته مانده، امروز تشکیل یک اتاق فکر در این زمینه مطرح شد که این مجمع یک ظرفیت بسیار خوب محسوب می شود.

وی ابراز داشت: باید شبکه ای برمبنای اتصال زنجیره های تولید تا صادرات ایجاد کنیم تا خروجی مناسبی داشته باشد و معتقدیم که باید ثبت موارد مطرح شده و نکات قوت و ضعف این جلسات انجام شود، شرکت های مدیریت صادرات استان مرکزی از نظر تعداد ۱۰ تا ۱۲ درصد آمار کشوری هستند که متاسفانه از نظر کیفی و عملکردی ضعیف بوده اند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: شرکت های توسعه صادرات نقش اتاق و اتحادیه و حتی اتاق بازرگانی را در حمایت و توسعه صادرات ایفا می کنند که شناسایی آنها با ذکر جزئیات و توانایی ها الزامی است، پیرو این جلسه درنظر داریم جلسه ای در اتاق بازرگانی تشکیل دهیم تا تعیین وظیفه هر دستگاهی در این عرصه مشخص شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توانمندی‌های صادراتی استان بوشهر در قالب یک نمایشگاه در تهران عرضه شد که منجر به تفاهم‌نامه‌های همکاری برای فروش تولیدات و محصولات صادراتی استان شد.

وی با اشاره به معرفی تولیدات استان بوشهر به بازارهای منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی در قالب این نمایشگاه امضا شد که فضای مناسبی برای توسعه صادرات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عقد چندین قرارداد فروش خارجی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید، صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه معرفی زنجیره‌های ارزش محصولات راهبردی آبزیان، خرما، صنایع پایین دست پتروشیمی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خرما، خرما، آبزیان و مصالح ساختمان بود.

کد خبر 6095572

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!