Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، فاز توسعه شرکت کارخانه رینگ اسپورت نور شهرستان نی ریز با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و200 هزار نوع رینگ خودرو راه اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برای راه اندازی فاز توسعه این مجموعه صنعتی بیش از 30میلیون یورو معادل 130میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احد فتوحی افزود:با بهره برداری از فاز توسعه این کارخانه که سومین کارخانه بزرگ تولید رینگ اسپورت خودرو جهان است ،مجموع ظرفیت اسمی تولید این مجموعه به بیش از 2میلیون و 100هزارعدد رینگ در سال افزایش یافت.
وی با اشاره به بومی سازی دانش فنی تولید این محصولات دراین مجموعه صنعتی گفت: فعالیت این مجموعه صنعتی در حوزه تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی است و هم اکنون به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید رینگ اسپرت و قطعات آلومینیومی مطرح است.
فتوحی با بیان اینکه هم اکنون در سطح جهان، 10 مجموعه صنعتی تولید رینگ اسپورت به فعالیت می‌پردازد ، گفت: این کارخانه که در زمینی به مساحت حدود 4.5هکتار ساخته شده، بزرگترین کارخانه تولید این محصولات در خاورمیانه و سومین تولید کننده بزرگ دنیا است.
وی اضافه کرد: در حال حاضرو با اجرای طرح توسعه بیش از 520نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه در حال حاضر انواع رینگ‌های آلومینیومی را برای خودروسازان ایرانی تولید کرده و در کنار آن سایر قطعات موتوری مانند فیدبک تایر، موتور EF7 و یا اولماژو موتور EF7 تولید می شود، گفت: بطور تقریبی حدود 70 درصد از ماده اولیه این محصولات از آلومینیوم است.
وی با بیان اینکه امکان تولید رینگ در تمامی سایز‌ها (از سایز 13 تا 19 ) برای محصولات در این مجموعه صنعتی فراهم شده است ، گفت: مشتریان محصولات این مجموعه صنعتی خودروسازان هستند.
به گفته وی از مرحله راه اندازی و نصب ماشین آلات تا تولید محصول و نیز به روز رسانی خطوط تولید همه به وسیله نیرو‌های داخلی انجام شده و هیچ کارشناس خارجی در راه اندازی کارخانه و نیز تولید آن دخالت نداشته است.
ناحیه صنعتی ده فاضل 10کیلومتری جاده نی ریز ،آباده طشک قراردارد و با مساحت 46هکتاری دارای 17واحد بهره بردار با اشتغال 620نفری است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه در سفری یکروزه به استان فارس سفرکرده است. جهانگیری در نخستین برنامه خود در شیراز در آیین اختتامیه نخستین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان حضور یافت و اساسنامه تدوین شده توسط نمایندگان سمن های کشور را رونمایی کرد.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه این سفر راهی شهرستان نی ریز شد. بازدید هوایی از تالاب خشکیده بختگان و بهره برداری از طرح توسعه واحد تولید رینگ خودرو و طرح فولاد نی ریز برنامه های جهانگیری در سفر به این منطقه واقع در شرق استان فارس است.
شرکت در جلسه شورای اداری استان فارس پایان بخش این سفر یکروزه خواهد بود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم