Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره شهید رضا اسماعیلی گفت: امروز لشکر فاطمیون مفتخر است توانسته عملیات‌های متعددی را بوجود بیاورد، پیروزمندانه در این عملیات بدرخشد و لرزه بر اندام داعش بیندازد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، همزمان با سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «رضا اسماعیلی» اولین (ذبیح فاطمیون) و به منظور پاسداشت مقام این شهید والامقام مراسم بزرگداشتی با عنوان «از تبار اسماعیل» شب گذشته 6 بهمن ماه 96 در سالن مهندس مشکی مشهد با سخنرانی حجت­‌الاسلام «اسماعیل سعادت ­نژاد»، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدیحه‌سرایی حاج «امیر عباسی» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی، سلیمان جعفری آغاز و با اجرای قطعه حماسی از تبار اسماعیل توسط گروه سرود مسجد ولیعصر(ع) مشهد با شعری از جواد شیخ الاسلامی همراه بود.

سرود «از تبار اسماعیل» ویژه شهید رضا اسماعیلی (ذبیح فاطمیون) اولین ذبیح جبهه مقاومت در یادواره شهید رضا اسماعیلی اجرا شد. شعر این سرود را جواد شیخ الاسلامی در وصف شهید رضا اسماعیلی سروده است. فیلم این اجرا در ادامه قابل مشاهده است:

حجت­‌الاسلام اسماعیل سعادت ­نژاد، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این یادواره با اشاره به رابطه مردم ورهبری در نظام اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌ها و افتخارات مکتب ما در این است که رابطه بین مردم و رهبرش یک رابطه برخواسته از دل و قلب و درد است. یک رابطه سیستمی و سازمانی و تشکیلاتی صرف نیست. لذا در دین و مکتبمان به رهبر لفظ سلطان، ملک، پادشاه و شاه نمی‌گوییم، بلکه ولی می‌گوییم. ولی امر و ولی‌فقیه که ریشه در ولا دارد و در دل آن حب و دوستی است.

وی افزود: وقتی می‌گویید انا مولاک معنی لغوی اینکه دوستت دارم و شما را که رهبر و صاحب اختیار من هستید دوست دارم و دوستدارتان هستم. این در فرهنگ ما هست که رهبر دینی‌مان را دوست داشته باشیم. چون دوستش داریم برای طاعت او تلاش می‌کنیم. تشکیلات نیست، عشق است و هرچه در این راه بدهیم تصورش این است که نکند کم داده باشیم. در واقع به قول مرحوم اقبال لاهوری هرچه انسان بیشتر رنج بکشد، شیرین‌تر است.

حجت الاسلام سعادت نژاد در ادامه تصریح کرد: سختی زمینه شعله وری عشق است.  آدم‌هایی که گرفتار دنیا هستند خیال می‌کنند که آدم در سختی بیفتد عشقش پایین می‌آید. علی بن حاتم از مردان پاک وارسته در راه علوی و نبوی عمر کمی از مسلمانی‌اش را کنار پیامبر گذراند اما خیلی وفادار به امیرالمومنین(ع) بود. در صفین خودش و سه فرزندش حضور داشتند. سه پسرش به نام‌های طرافه و طریف و طارف شهید شدند. بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) از قضا و اتفاق گذرش بر معاویه افتاد، معاویه تا عدی را دید گفت اینجا آن جایی است که سخن و کلامی به نفع خودمان از او بشنویم. خواست نمکی روی زخم‌هایش بپاشد و داغ دیدنش را به رخش بکشد. به او رسید و یک مرتبه گفت: «علی کو طرفات؟» بچه هایش طرفه و طریق و طارف هر سه شهید شدند و معاویه نامشان  را جمع بست. او گفت: «بچه‌های من در صفین فدایی و قربانی امامشان علی(ع) شدند. فدای امیرالمومنین(ع) شدند.»

او در ادامه گفت: معاویه دید علی چیزی به نفع او که نگفت هیچ بلکه جهت سخن را جای دیگری برد.گفت: «علی نسبت به بچه‌های تو بی‌انصافی کرد و بچه‌های تو را در خط میدان و جنگ و کارزار فرستاد و بچه‌های خودش حسن و حسین را نگه داشت، بچه‌های تو را به کشتن داد و بچه‌های خودش سالم ماندند.» او در پاسخ گفت:«معاویه چه می‌گویی؟ من بی‌انصافی کردم نسبت به علی که چرا علی کشته شد و رفت فرقش شکافته شد و در دل خاک جای گرفت و من ماندم. بی انصاف منم که علی رفته و من ماندم.»

حجت الاسلام سعادت نژاد با اشاره به نیروهای مقاومت دنیا گفت: امروز در مقاومت اسلامی عراق آنچه که قدرت حشدالشعبی پیدا کرده در واقع یک بسیج مردمی است که در دل شیعه عراق بوجود آمده و آن قدرت را در اختیار دارد تا بیاید و هرجایی که داعش هست، حضور پیدا کرده، او را شکست دهد و بتواند منطقه را از دست او بگیرد. امروز عراقی را در اختیار داریم که هیچ کجای خاک آن در اختیار داعش، آن نیروی پست شکست خورده نیست.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توانایی فاطمیون گفت: امروز لشکر فاطمیون مفتخر است توانسته عملیات‌های متعددی را بوجود بیاورد، پیروزمندانه در این عملیات بدرخشد، لرزه بر اندام داعش بیندازد و مایه افتخار باشد. این نتیجه رهبری‌ها و آن تقید لشکر فاطمیون به تبعیت از ولایت است و باشد تا انشاالله بتوانیم آن قدرت جهانی را به رهبری ولایت که امروز نمونه‌هایش را ملاحظه می‌کنیم، بوجود بیاوریم و این پرچم را که به دست رهبری معظم انقلاب است، تقدیم صاحب اصلی‌اش حجه ابن‌الحسن العسکری(عج) بدهیم.

نقاشی احمد منصوب که بعد از مراسم، توسط مشاور سردار قاسم سلیمانی به خانواده شهید اسماعیلی اهداء شد، در ادامه قابل مشاهده است:

یکی دیگر از نقاشی‌های احمد منصوب که به خانواده شهید اهدا شده است:

------------------
عکس‌ها کاری از مرکز رسانه‌ای فاطمیون
------------------

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم مدافعان حرم لشکر فاطمیون

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم