Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور درباره جزئیات ارائه تسهیلات اشتغال زایی روستایی گفت: متقاضی وام باید دست کم ۲۰ درصد از سرمایه طرح اشتغال‌زایی خود را داشته باشد و در کنار آن از وی وثیقه هم دریافت می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه فرد متقاضی وام باید حداقل 20 درصد از سرمایه پروژه اشتغال‌زایی خود را داشته باشد،‌گفت: در کنار آن از متقاضی وثیقه هم اخذ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شبکه خبر، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: استقبال از ارائه طرح تسهیلات به روستائیان عالی بود، زیرا نظام برای توسعه مناطق روستایی این طرح را مصوب کرده است.

آورده مالی و وثیقه؛ شرط پرداخت تسهیلات اشتغال به روستائیان

او افزود: ما از حدود یکسال پیش با بانک سینا پروژه‌هایی با سود 8 درصد را داشتیم، لذا بیش از 10 هزار پروژه در سامانه کارا ثبت و مورد قبول واقع شده که بخش اعظم آن مربوط به طرح های کشاورزی است.

وی گفت: از فردا تمامی استانها پروژه هایی را که به بانکها ارسال می کنند، تا مشمول دریافت تسهیلات شوند.

* بانکهای عامل، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک

رضوی گفت: بانکهای عامل کشاورزی، 750 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی گرفته و همین میزان را هم باید بیاورد و دو بانک توسعه تعاون و پست بانک و نیز صندوق کارآفرینی امید هم یک 250 میلیارد تومان از صندوق توسعه گرفته و باید معادل همین رقم را هم بیاورند، ولی در مجموع 6000 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اخذ می شود که در مجموع با سود 6 درصد به متقاضیان پرداخت شده و برای روستاهای مرزی همین تسهیلات با سود 4 درصد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: اشتغال پایدار یعنی هرشغلی که 7 سال مداومت داشته باشد را می گویند که کارگروه فنی نیز باید این امر را تایید کند.

او افزود: اشتغال پایدار، درآمدزا بود و نیز بومی بود طرح اشتغال از جمله عواملی است که موجب می‌شود تا فرد مشمول دریافت این تسهیلات شود.

رضوی افزود: این سرمایه گذاری باید در روستاها و عشایر و نیز روستاهای مرزی صورت می‌گیرد.

او گفت: خود سرمایه گذار باید 20 درصد از سرمایه را خود بیاورد، وثیقه باید داشته باشد و بانک هم توجیه اقتصادی پروژه را هم تایید کند که بعد از طی این مراحل 20 تا 25 درصد از مبلغ تسهیلات به روستایی پرداخت می شود، در مرحله بعد بررسی می شود که پروژه در چه مرحله است تا اگر پیشرفت خوبی داشت،‌ درصد دیگری از مبلغ تسهیلات پرداخت شود.

او گفت: محل اجرا و استقرار ماشین آلات به عنوان وثیقه به حساب می آید که اگر کم بود، از سفته و نیز سند خانه مسکونی هم می‌توان استفاده کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: به تمامی نواحی صنعتی نیز سرمایه در گردش اعطا می شود که کارمزد آن 10 درصد است، تمام روستائیان از سال سوم شروع به پرداخت وام خود می کنند، ولی این پرداخت برای طرح سرمایه در گردش پس از 6 ماه صورت می‌گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس ۲۰۲۴) با اشاره به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری و با توجه به مأموریت‌های اتاق ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، اظهار کرد مشارکت اتاق‌های سراسر کشور در مسیر برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های اقتصادی شروع شده و در تلاشیم با ایجاد یک فضای تعاملی بین دولت و بخش خصوصی به نتایج خوبی برای توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم.

وی افزود: این همایش با هدف بسترسازی و معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری، برگزار می‌شود و نمایندگانی از سایر کشورها، سفرا و رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای هدف دعوت شدند تا با حضور خود، اطلاعات لازم درباره اقتصاد ایران کسب کنند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اتاق ایران به نمایندگی از جامعه اقتصادی کشور آمادگی دارد با برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به بهترین شکل، معرفی کند.

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: ظرفیت‌های متنوع بین شهرهای این استان یکی از مزیت‌های آن است که موجب شده محصولات کشاورزی این منطقه و ذخایر معدنی آن بسیار متنوع باشد. از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به خدمات دولت نیاز دارد و باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری این بخش تسهیل کنیم. در این بین تلاش برای جلوگیری از خروج ارز و حتی بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خارجی، موضوعی است که به جد پیگیری می‌شود.

فداکار همچنین تصریح کرد: صادرات ۴۰ کالا با ارزش ۱۰ میلیارد دلار به ۵۰ بازار از استان کرمان برنامه‌ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور چینی‌ها در استان کرمان گفت: چینی‌ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده‌اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

استاندار کرمان در مورد آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر ۲۰ کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آن‌چنانی وارد نکرده است. آب در حال حرکت به مدت حدود ۲ ساعت وارد پارکینگ‌های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن‌ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان اظهار کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، گردشگردی، محصولات کشاورزی، ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

سرمایه‌گذاری به همت بخش خصوصی توسعه می‌یابد

علی نقوی، رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی و احداث اتاق ایران و دبیر همایش کرمان‌آیدکس با بیان اینکه دولت بودجه کافی برای تأمین منابع عمرانی و سرمایه‌گذاری در اختیار ندارد، مشارکت بخش خصوصی در این مسیر را ضروری خواند و گفت: گفتمان‌سازی در مسیر سرمایه‌گذاری و رسیدن به راهکارهای پیشنهادی برای این بخش، هدف اصلی این همایش است.

وی تصریح کرد: کرمان از منظر گردشگری، توان بسیار بالایی برای جذب سرمایه دارد که ناشناخته ماندند و سرمایه‌گذاری کافی برای معرفی آنها صورت نگرفته است. برنامه‌ریزی برای این همایش انجام شد تا بتوانیم اطلاعات همه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را ارائه دهیم.

کد خبر 6098220 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی