Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

داشتن يک رابطه شاد و خوب در زندگي زناشويي کار سختي نيست! خبر بهتر براي زوج هاي خوشبختاين است که اگر در يک رابطه موفق باشيد، چه ازدواج کرده باشيد چه نکرده باشيد، مي توانيد با ايجاد چند رفتار جديد و تغييرات کوچک در رابطه تان آن را براي هميشه همانطور حفظ کنيد يا حتي آنرا بهتر هم بکنيد.
با اينکه خيلي متخصصين مي گويند بايد روي درست کردن اشکالات رابطه متمرکز شويد، تحقيق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهاي مثبت به رابطه تاثير بسيار بيشتر بر خوشنودي زوج ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زير به 10 راه براي عميق تر کردن رابطه تان براي خوشنودي و رضايت بيشتر اشاره مي کنيم.
1. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنيد.
همه ما در لحظه هايي آرزو مي کرديم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتيک تر يا خيلي چيزهاي ديگر بود. نگاهي به انتظاراتتان بيندازيد و ببينيد تا چه حد واقع بينانه هستند. انتظارات غيرواقع بينانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه مي شوند که يکي از مهمترين دلايل از بين رفتن رابطه هاست.
2. هر از گاهي مهربان شويد.
اعمال و رفتارهاي خيلي کوچک که نشان دهد، "من به تو فکر مي کنم" براي حفظ رابطه لازم است. مثلاً همين که مرد ماشين همسرش را ببرد و بنزين به آن بزند، همين که زن يک فنجان چاي خوب براي شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، لمس کردن همديگر، ايميل هاي عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هايي بسيار ساده براي ابراز محبت هستند. تحقيقات نشان مي دهد که جمع شدن رفتارهاي کوچک مکرر تاثير بزرگتري بر خوشبختي روابط زوج ها دارد تا رفتارهاي بزرگ هر از گاهي.
3. ده دقيقه در روز را به برقراري ارتباط اختصاص دهيد.
بيشتر زوج ها فکر مي کنند که هميشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عميق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص مي دهيد؟
زوج هاي خوشبخت بيشتر اوقات با هم حرف مي زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر مي کردند که در چهار زمينه شناخت خوبي از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک هاي استرس زا، آرزوها و روياها، و ارزش ها. 10 دقيقه در روز را اختصاص دهيد که با همسرتان در مورد چيزي جز کار، خانواده، مسائل خانه يا رابطه تان حرف بزنيد. اين تغيير کوچک روح و زندگي تازه اي به رابطه تان مي دهد.
4. هر هفته عاشق شويد.
قرار ملاقات هاي ناگهاني فوق العاده هستند اما واقعيت اين است که ما آنقدر مشغول کار و زندگي هستيم که معمولاً وقتي کمي براي عشقمان مي گذاريم. با يک قرار ملاقات در هفته براي خوردن شام بيرون، رفتن به سينما، گالري هاي هنري، يا هر چيز ديگري عشق و رابطه تان را هميشه سالم نگه داريد.
يک نکته براي آقايون: تحقيقات نشان مي دهد که خانم ها وقتي خارج از خانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داري باشند، مهربان تر و پرحرارت تر مي شوند و ميل جنسيشان هم خيلي قوي تر مي شود. با اجاره يک شب در يک هتل و سپردن بچه هاي به يکي از افراد فاميل ببينيد که چه اتفاقي مي افتد.
5. با هم و در کنار هم تغيير کنيد و رشد کنيد.
رابطه عشقي شما يک موجود زنده است که براي رشد و پيشرفت نياز به غذا دارد. بهترين راه براي غذا دادن به آن ايجاد تغيير در آن است. ايجاد تغيير در رابطه نشان داده است که يکي از مهمترين عناصر در خوشبختي زوج ها مي باشد.
اين تغييرات مي توانند کوچک باشند اما بايد آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود. جايتان را با هم عوض کنيد: اگر هميشه مرد براي شام در يک رستوران جا رزرو مي کند، اجازه بدهيد يکبار خانم اينکار را بکند. يا برنامه هايتان را قطع کنيد: وسط کار يک کار جالب با هم انجام بدهيد، مثلاً به يک گالري يا موزه که نزديکتان است برويد. يا يک چيز جديد را امتحان کنيد: با هم به کلاس رقص يا اسکيت برويد.
6. دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسيد.
تحقيقات نشان داده که بخصوص مردها وقتي همسرشان رابطه خوبي با خانواده او دارد شادتر هستند. همچنين زوج هايي که دوستان هم را مي پذيرند و براي شناختن آنها تلاش مي کنند خوشبخت تر هستند تا زوج هايي که دوستان و زندگي خانوادگي جداگانه دارند.
7. مراقبت و حمايت کنيد.
يکي از سه چيزي که زوج ها براي موفقيت در رابطه شان به آن نياز دارند حمايت است (آن دوتاي ديگر اطمينان آفريني و صميميت مي باشد). زوج هاي خوشبخت معتقدند که داشتن همسري که پشتيبان آنها باشد يکي از مهمترين جنبه هاي رابطه شان است. خيلي وقت ها مردها دوست دارند حمايت مادي کنند و زن هاي بيشتر به سمت حمايت عاطفي گرايش دارند. ببينيد همسرتان به چه کمک و پشتيباني نياز دارد و بعد آنرا به او عرضه کنيد.
8. بخنديد.
خنده يک تمرين معنوي است. در ازدواج خنده بعنوان يک داروي خوشبختي عمل مي کند. براي جلوگيري از يکنواخت شدن رابطه بايد بتوانيد بين جنبه هاي منطقي رابطه تان با جنبه هاي تفريحي آن تعادل ايجاد کنيد. بله براي منظم بودن زندگي و امنيت رابطه تان بايد کارهاي خاصي انجام دهيد اما هيچوقت شوخي و تفريح را فراموش نکنيد. بد نيست گاهي براي همسرتان بچگانه رفتار کنيد، يا در کنار هم يک فيلم خنده دار نگاه کنيد.
9. اجازه بدهيد آنرا به قدرت بالاتر بسپاريم.
وقتي با هم اختلاف داريد گاهي اوقات بهتر است که آنرا رها کنيد و اجازه بدهيد روزگار خودش آنرا حل کند. به جاي عصباني شدن سعي کنيد از چيزهاي کوچک گذشت کنيد.
مشاجره و اختلاف در هر رابطه اي پيش مي آيد. يادتان باشد که اختلاف دليل عدم موفقيت روابط نيست اما طريقه برخورد شما با آن است که استرس را وارد رابطه تان مي کند. بايد ببينيد چه مسائلي اهميت بيشتري دارند و به آنها بپردازيد و مسائل کوچکتر را فراموش کنيد.
10. راهي سالم براي ارتباط پيدا کنيد.
همه زوج هاي خوشبخت بر اين عقيده اند که داشتن مهارت هاي ارتباطي قوي يکي از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همديگر بوده است. اين يعني نه تنها از همسرتان بپرسيد که به چه چيز نياز دارد بلکه نيازهاي خودتان را هم با او در ميان بگذاريد.
اين يعني مرتب ببينيد که چه عوامل استرس زايي وارد زندگي همسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنيد. اين يعني با جنگ و دعوا با هم بحث نکنيد، طوري بحث کنيد که احترام بينتان خدشه دار نشود و اثاثيه خانه تان هم سالم بماند!
منبع:irannaz.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید

سیدکاظم موسوی گفت: تاکنون حدود ۶۰ هزار تن گندم از شهرستان‌های جنوبی استان فارس خریداری شده و تا پایان برداشت گندم مراکز خرید تضمینی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید فعال خواهند بود.

او ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در ۱۰۰ مرکز توسط تعاون روستایی به منظور تحویل و خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان ایجاد شده است.

موسوی اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری برای سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای گندم دوروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس بیان کرد: سال گذشته ۶۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان با نرخ تضمینی ۱۵هزار تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • (ویدئو) سکانس بامزه‌ای که از «بمب یک عاشقانه» وایرال شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • تبریک عاشقانه به مناسبت تولد بهرام رادان + عکس
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد