Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:46:00 GMT

افتتاح 33 طرح کشاورزی در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۱۲۹۱

افتتاح 33 طرح کشاورزی در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عدیل سروی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با افتتاح این طرح ها برای 915 نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: 8 فقره از این طرح ها مربوط به سامانه نوین آبیاری تحت فشار به مساحت 72 و اشتغال 82 نفر، 7 طرح در حوزه آب و خاک تحت، 2 طرح پرورش ماهیان سرد آبی با تولید سالانه 90 تن ماهی و اشتغال 15در روستای حکیم قشلاقی اردبیل، 3 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان اردبیل و خلخال به ظرفیت 170 هزار قطعه با اشتغالزایی 21 نفر، یک واحد تولید تخم مرغ نطفه دار در اردبیل به ظرفیت 35هزار قطعه و با اشتغالزایی 35 نفر و یک واحد مرغ مادر گوشتی در شهرستان مشگین شهر به ظرفیت 35 هزار قطعه و با اشتغالزایی 50 نفر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروی افزود: 2 واحد پرواربندی بره و گاوشیری نیز به ظرفیت 319 راس و اشتغالزایی 7 نفر نیز در شهرستان های اردبیل و کوثر در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید .

وی افزود: 4 واحد بسته بندی عسل و خشکبار به ظرفیت یک هزار و 15 تن با اشتغالزایی 21 نفر، 3 طرح انبار داری و نگهداری در سردخانه با ظرفیت 7 هزار تن و اشتغالزایی 16 نفر، یک واحد تولید بذر مینی تیوبر سیب زمینی با تولید یک میلیون عدد در سال و با اشتغالزایی 15 نفر و همچنین افتتاح یک واحد گلخانه گل رز با ظرفیت تولید 150 هزار شاخه و با اشتغالزایی 6 نفر نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه مبارکه فجر در استان می باشد.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال برای 915 نفر در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر سه‌شنبه در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری اظهار کرد: ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل سال گذشته از زنبورستان‌های استان برداشت شده و اردبیل توانسته رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل به خود اختصاص دهد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تعداد کل زنبورستان‌های این استان براساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان بوده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار ۲۴۳ نفر براساس تعداد کلنی است.

اژدری با بیان اینکه استان اردبیل قطب کشاورزی است، ادامه داد: ۳۵ درصد اشتغال مربوط به بخش تولید عسل بوده که این امر بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است ولی متاسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

کد خبر 6093127

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید