Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های همگانی روز یکشنبه از راه اندازی تشکیلاتی در فدراسیون با هدف کمک به مادران برای توجه به رشد حرکتی کودکان تا 6 سالگی خبر داد.

«علی مجد آرا» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تشکیلات «انجمن مادران» نامگذاری شده است و در راه اندازی آن وزارتخانه ورزش و جوانان کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وزارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز تسهیلاتی در اختیار قرار خواهد داد.
وی افزود: رسالت اصلی این انجمن افزایش دانش مادران و کمک به رشد حرکتی فرزندان تا 6 سالگی است.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: این انجمن از دو هفته پیش در فدراسیون همگانی راه اندازی شده است و در تشکیلات آن چندین کمیته شامل کمیته قبل از بارداری، بعد از بارداری و حین بارداری فعال است.
مجدآرا افزود: آئین نامه های مرتبط با فعالیت این انجمن با حضور کارشناسان ورزشی در حال بررسی است و به زودی نهایی می شود.
وی گفت: برنامه ریزی شده است که تا 25 بهمن ماه فعالیت کمیته های در کشور عملیاتی شود.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی اظهار کرد: با توجه به اینکه مادر مربی هر خانواده است تلاش داریم تا به این اهداف تا سال 1404 دست یابیم.
مجدآرا اضافه کرد: کمیته نوزادان و سواد حرکتی نیز در این انجمن پیش بینی شده است و وظیفه این کمیته تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا روند آموزش مادران در حوزه رشد حرکتی نوزادان و کودکان ارتقا یابد.
وی افزود: برای عملیاتی کردن این برنامه مکاتباتی میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، روند رشد حرکتی کودکان زیر شش سال در کشور بهبود یابد.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی افزود: با توجه به اینکه اجرای این طرح رویکرد بهداشتی دارد و مسئولیت سلامت ورزش به عهده معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، فدراسیون ورزش همگانی با اعزام کارشناسان ورزشی مورد نیاز، در اجرای هر چه مطلوب تر این طرح به وزارت بهداشت کمک می کند.
مجدآرا گفت: برنامه ریزی شده است تا در بدو تولد نوزادان، «جدول سواد حرکتی» همانند آنچه در «جدول واکسیناسیون» به مادران داده می شود، ارائه شود و روند رشد حرکتی نوزادان در دوره شش ساله به صورت مستمر پایش شود و مادران نیز آموزش های لازم را در این زمینه در این مدت ببینند.
رئیس فدراسیون ورزش های همگانی متذکر شد: در گذشته مادران توجه لازم به روند رشد حرکتی نوزادان و کودکان نمی کردند و کودکان تا سن مدرسه رها بودند، اما اکنون با راه اندازی این طرح، روند رشد حرکتی نوزادان و کودکان از زمان تولد به صورت مستمر پایش می شود.
ورزشی**9250**1545
خبرنگار:گلی سفیدزاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش «گروفالو» اقتباسی از کتابی با همین عنوان از نویسنده انگلیسی به نام «جولیا دونالدسون» است؛ این قصه را این‌بار، بهرام جلالی‌پور بصورت نمایشنامه بازنویسی کرده و آرش شریف‌زاده، کارگردانی کرده است.

در نمایش گروفالو، پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه پدربزرگ به کمک بچه موش می‌آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود، اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • تقدیر از معلم باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران