Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@05:28:51 GMT

رنگ مدال کدام وزنه برداران تغییر می‌کند ؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۱۵۷۹

رنگ مدال کدام وزنه برداران تغییر می‌کند ؟

رییس فدراسیون وزنه برداری درباره روند پیگیری دریافت مدال ملی پوشان ایران بعد از مثبت شدن دوپینگ رقبای خارجی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی چند روز قبل اعلام شد به دلیل مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار لیتوانیایی مدال نقره دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به ایوب موسوی، ملی پوش وزنه برداری ایران می رسد، هنوز مدال هایی که باید بدین شکل از چند سال قبل در اختیار وزنه برداران ایران قرار می گرفت، به آنها تحویل داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود ۲ سال قبل بود که طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک آزمایش دوپینگ ۴ وزنه بردار برتر دسته ۹۴ کیلوگرم در المپیک لندن مثبت شد. بدین ترتیب تصور می شد مدال طلای این وزن به سعید محمدپور که در آن رقابت ها به عنوان پنجمی رسیده بود،‌ برسد.


از سوی دیگر در دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک لندن هم تست دوپینگ وزنه بردار روس که به مدال نقره رسیده بود، مثبت شد. بدین ترتیب کیانوش رستمی که در آن رقابت ها به مدال برنز دست یافته بود، می بایست مدالش را به نقره عوض می کرد.


علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با "ورزش سه" در ابتدا درباره قطعی شدن یا نشدن اعطای مدال نقره به ایوب موسوی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ اظهار داشت: تست اولیه از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای وزنه بردار لیتوانی مثبت شده است. در صورتی که این اتفاق اثبات شود، از سوی فدراسیون جهانی این موضوع پیگیری خواهد شد و خودشان اقدامات لازم برای تعویض مدال ها را انجام می دهند.


وی همچنین درباره گلایه سعید محمدپور از نگرفتن مدال طلای المپیک لندن بعد از گذشت ۲ سال از قطعی شدن دوپینگ ۴ وزنه بردار برتر این رقابت ها افزود: شرایط در المپیک متفاوت است. این موضوع زیر نظر کمیته بین المللی المپیک است و فدراسیون وزنه برداری نمی تواند مکاتبه ای انجام دهد. با این حال در دوره قبلی مدیریت کمیته ملی المپیک، دوستان در این باره نامه نگاری کردند؛ اما هنوز تصمیم نهایی در این باره از سوی IOC انجام نشده است چون در این مسابقات فقط از نفرات اول تا چهارم تست دوپینگ گرفتند. حتی من این نامه ها را به محمدپور هم نشان دادم و خودش هم در جریان است.


مرادی در پایان درباره اینکه مدال نقره المپیک لندن به دست کیانوش رستمی رسیده یا خیر، گفت: مدال نقره رستمی از سوی کمیته بین المللی المپیک قطعی شده و نامه اش هم به ایران رسیده بود تا این وزنه بردار مدال برنز خود را تحویل دهد تا مدال نقره برایش ارسال شود. فکر می کنم هنوز مدال برنز از سوی کیانوش رستمی تحویل داده نشده و این پرونده هم باز مانده است.

علی مرادی (رئیس فدراسیون) وزنه برداری

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه رقابت های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی جریان دارد، تیم تپانچه بادی مختلط ایران با ترکیب محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ایستادن در جایگاه نخست راهی مرحله فینال شد.

این تیم در مرحله فینال به عنوان دوم دست یافت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

کد خبر 6088882

دیگر خبرها

  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • مدال نقره برای سهیلا منصوریان