Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیرجند با بیان اینکه رفاه شهروندان در گرو وصول درآمدهای شهرداری است گفت: پرداخت به موقع عوارض نقش موثری در عمران و آبادانی شهر دارد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری سازمانی مردم نهاد است که وظیفه تامین خدمات و نیازهای شهروندان را بر عهده دارد و به استناد قانون بایستی هزینه خدمات انجام شده را در قالب عوارض از ساکنان حقیقی و حقوقی هر شهر دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رفاه شهروندان در گرو وصول درآمدهای شهرداری است و زیربنای تمام درآمدهای شهرداری عوارض است و در صورت وصول عوارض رفاه شهروندان نیز کسب می‌شود.

شهردار بیرجند بیان کرد: عوارض از مهم‌ترین منابع بهینه شهرداری‌ها در کشورهای پیشرفته جهان است که بابت اداره شهر از درآمدها، اموال، دارایی و مصرف اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌شود و صرف خدمات شهری مانند احداث و بازسازی بلوارها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، پل و پل سواره، میدان‌ها و صدها خدمات شهری دیگر می‌شود.

جاوید از همشهریان درخواست کرد تا با پرداخت به موقع عوارض سالیانه مربوط به کسب و پیشه، نوسازی و خدمات شهری و خودرو،  شهرداری را در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیبا سازی چهره شهر یاری رسانند تا شهرداری در مقابل بتواند با استفاده از این درآمدها به پیشرفت و عمران شهر شتاب بیشتری ببخشد.

وی عنوان کرد: انباشته شدن عوارض شهرداری برای شهروندانی که عوارض سالیانه خود را پرداخت نکرده‌اند مشکل ساز است و در هنگام تسویه حساب به دلیل حجم زیاد بدهی‌ها با مشکل مواجه می‌شوند بنابراین پرداخت به موقع عوارض از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

شهردار بیرجند دریافت بهینه و به موقع عوارض را باعث بالا بردن کیفیت زندگی در محیط‌های شهری و فراهم کننده امکانات و ارائه دهنده خدمات عمومی دانست و یادآور شد: اطلاع‌رسانی از هزینه‌های مربوط به عوارض باعث آگاهی و روشن شدن چگونگی استفاده شهرداری از عوارض برای خدمات دهی به شهروندان خواهد شد.

جاوید یادآور شد: امسال با توافق به عمل آمده با اداره پست شرایطی فراهم شده که مأموران پست همراه با قبوض نوسازی به درب منازل مراجعه کنند و امکان پرداخت عوارض از طریق دستگاه POS در همان مکان برای شهروندان فراهم باشد.

وی افزود: پرداخت به موقع عوارض نقش موثری در عمران و آبادانی شهر دارد و در صورت پرداخت عوارض توسط مردم شهرداری با مشکل مالی مواجه نمی‌شود و چنانچه ارتباط دو سویه بین مردم و شهرداری حفظ شود مسایل مربوط به شهر نیز برطرف می‌شود. 

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: فعالیت کارگران با وجود همه سختی‌ها در مجموعه مدیریت شهری، سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری منطقه ۹ اظهار کرد: کارگران شریف در لباس خدمت به شهر وظایف سخت و سنگینی را عهده‌دار هستند و همین موضوع اهمیت نیروی انسانی و ارج نهادن به زحمات آن‌ها را پراهمیت‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت کارگران با وجود تمام سختی‌ها در مجموعه مدیریت شهری، سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری منطقه دارای کارگران همدل، دلسوز و هماهنگ است که این موضوع موجب هم‌افزایی در شهرداری منطقه شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه تکریم کارگران وظیفه تک تک ما است، گفت: کارگران زحمت‌کش ما را در ساختن شهری آباد و شایسته فرزندانمان با دست‌های پینه بسته خود یاری می‌کنند، از این رو باید از آنها تشکر کرد و به احترام آنها سر تعظیم فرود آورد.

به گزارش ایمنا، به‌مناسبت هفته و روز کار و کارگر مراسم تجلیل از کارگران نمونه منطقه ۹ شهرداری اصفهان با حضور شهردار منطقه و کارگران معاونت خدمات شهری و فضای سبز این منطقه برگزار شد؛ در منطقه ۹ شهرداری اصفهان در آستانه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم جمعی از مدیران شهرداری با حضور در مدارس این منطقه ضمن تکریم مقام معلم به ادای احترام و قدردانی از معلمان این منطقه پرداختند و بیش از ۵۰۰ پیامک تبریک از زبان مدیر منطقه به معلمان ارسال شد.

کد خبر 749694

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد