Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:07:21 GMT

تولید ۵۰۰ هزار تن نورد در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۶۰۱۲

تولید ۵۰۰ هزار تن نورد در استان کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود ۵۰۰۰۰۰ تن تولید نورد در استان را داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کرمانشاه، سید نعمت الله حقیقی با اشاره به تلاش کارشناسان و متخصصان برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده آهن و صنایع پایین دستی آن، وضعیت بررسی و پایش معادن فلزی آهن ومس، و تکمیل زنجیره استحصال، تولید و فرآوری آهن در استان را خوب وامیدوارکننده ارزیابی کرد و گفت: مدتی است این فعالیت ها از واگذاری پهنه شرقی استان به کارشناسان ایمیدرو برای کشف وشناسایی کانی های فلزی، تلاش برای گسترش تولید آهن و نورد و فروآلیاژها، شتاب بیشتری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر می توانیم اذعان کنیم با توجه به شرایط موجود ۵۰۰۰۰۰ تن تولید نورد در استان را داریم.

وی تصریح کرد: اگرچه شاید این میزان تولید فعلا نتواند جایگاه چندان بارزی را برای استان ما در مقایسه با کشور احراز کند، اما زیرساخت های واقعا خوب مناسبی برای توسعه صنایع فولاد مانند سدهایی که قبلا ایجاد کرده ایم و منابع آبی خوبی در اختیار است، در سطح استان داریم.

حقیقی با بیان اینکه تامین آب برای صنایع فولاد بسیار مهم وحیاتی است، گفت: اکنون منابع آبی خوبی در اختیار است.

وی گفت: منابع آبی ما در استان به گونه ای  است که در حال حاضر می توانیم بگوییم ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب صنعتی داریم که این خود در سطح کشور کم نظیر و شاید به نوعی بی نظیر تلقی شود.

رئیس صنعت معدن  تجارت استان کرمانشاه  تصریح کرد: راهبرد ما، ایجاد و تقویت واحدهای پایین دستی معادن آهن است که خوشبختانه در استان با قوت شکل گرفته و بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع نورد و فولاد و آهن اسفنجی به عنوان زنجیره ارزشی فولاد را ایجاد کرده ایم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید