Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیش بینی می شود پنجمین دوره رقابت قرآنی جشنواره گل های محمدی و گل های فاطمی در استان در تابستان سال آینده با 10 هزار شرکت کننده برگزار شود.

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی، افزود: برای پنجمین دوره از رقابت های قرآنی نسبت به شروع طرح افزایش 22 برابری حضور شرکت کنندگان دیده شده چرا که این برنامه اثرگذاری بالای تربیتی و فرهنگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: 450 دانش آموز دختر و پسر در نخستین دوره برگزاری این جشنواره در استان حضور داشتند و تلاش می شود در پنجمین دوره این جشنواره، رقابت سالم 10 هزار دانش آموزان دختر و پسر در حوزه های مختلف قرآن، عترت و نماز رقم بخورد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: 6 کمیته ستاد برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان با هدف ارایه راهکار های پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شده است.
حقیقی خاطر نشان کرد: مرحله ثبت نام از شرکت کنندگان در این جشنواره در سه ماه نخست سال آینده انجام می شود و پس برگزاری کلاس های آموزشی برای متقاضیان، مسابقات شهرستانی در مرداد ماه سال آتی برگزار و نفرات برتر مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی که شهریور ماه در دلیجان جریان خواهد داشت، راه می یابند.
وی ادامه داد: هشتم تا دهم شهریور ماه نیز از شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی در شهرستان دلیجان تجلیل می شود.
حقیقی برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی و مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در اراک را از دیگر رویدادهای فرهنگی این استان در سال آینده عنوان کرد و گفت: امید است در این برنامه ها سه راهکار مناسب مبارزه با آسیب های اجتماعی برای اجرا در استان و کشور ارایه شود.
حقیقی افزود: آموزش و عمل به فرامین قرآن از راهکارهای مهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی است و آشنایی هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان جوانان با این فرامین کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را به همراه دارد.
مدیر رادیو قرآن و عضو مجمع دارالقرآن کشور نیز در این نشست گفت: این شبکه از آماده کامل برای پوشش و همکاری این رخداد قرآنی در استان مرکزی را دارد.
احمد ابوالقاسمی افزود: بهره گیری از رهنمود های رهبرمعظم انقلاب در برگزاری طرح ها و برنامه های قرآنی باید در دستور کار برگزار کنندگان این برنامه ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر رهنمودهای قرآن در جامعه باید مرز بین جامعه قرآنی و آحاد مردم برداشته شود و در برگزاری این برنامه ها از ظرفیت مردم بهره برداری شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان با رویکرد برگزاری مسابقات سالم قرآنی در رشته های مختلف حفظ، مفاهیم قرآنی و نماز و بخش هنری برگزار می شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: برگزاری هفت هزار و 700 برنامه هنری و قرآنی از جمله ویژگی های این جشنواره است که نشاط دینی و اجتماعی را در جامعه و نسل جوان به همراه دارد.
دبیر پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این جشنواره با رویکرد جدید آموزشی و برگزاری همایش در تابستان سال آینده در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: بر اساس برنامه ریزی شرکت کنندگان این رخداد قرآنی در سنین 6 تا 12 و 12 تا 18 سال با هم رقابت می کنند.
وی ادامه داد: این جشنواره در حوزه های مختلف حفظ قرآن، قرائت و مفاهیم بحث فراگیری نماز و در بخش هنری نیز با رویکرد پیشگیری از آسیب اجتماعی در استان مرکزی برگزار می شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پنجمین جشنواره قرآنی گل های محمدی و گل های فاطمی با تعامل و همکاری 20 دستگاه اجرایی در استان برگزار می شود.
جهانبخش قنبری افزود: در این جشنواره تلاش شده است با بهره گیری از ابزار هنر مفاهیم قرآنی متناسب با ذائقه کودکان و نوجوانان به آنان آموزش داده شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره کودکان متناسب با سن و مقاطع مختلف تحصیلی به هفت گروه از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی تقسیم و محتوای قرآنی متناسب با سنین آنان تهیه شده است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی یادآور شد: هفت هزار شرکت کننده امسال در حوزه های مختلف قرآنی و هنری در این جشنواره شرکت کردند که بیش از چهار هزار شرکت کننده آنان در حوزه هنری بود.
قنبری گفت: 2 هزار و 200 اثر هنری متناسب با استاندارد های در این جشنواره تولید شد که 800 اثر آنها به عنوان آثار برگزیده معرفی و در مرحله استانی داوری شدند.
در پایان این نشست از 6 هزار جلد قرآن کریم رونمایی شد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران گفت: پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان در روزهای ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل بنای تاریخی ارگ سپه‌سالار و عمارت دختر ناصرالدین‌شاه شهر امیریه، پایتخت گل غلتان ایران از توابع شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: در آیین گل غلتان، نوزاد را پس از استحمام، با تنی مرطوب و عریان در پارچه‌ای سپید می‌پیچند و او را در میان گل‌های محمدی غلت می‌دهند و بنا به اعتقاد بسیاری از مردمان دیار امیریه، تمامی حساسیت‌های فصلی و بیماری‌های مربوط به فصول بهار و تابستان را از نوزاد دور می‌کنند و سبب حفظ طراوت و شادابی نوزادان می‌شوند.

مجتبی اکبرپور گفت: در باور اهالی منطقه غلتاندن بدن نوزادان زیر یک سال، در میان‌برگ‌های گل محمدی باعث حفظ طراوت و شادابی و دور ماندن از بیماری‌های مختلف به‌ویژه آلرژی و حساسیت‌های فصلی می‌شود.

او افزود: سالیانه هزاران نفر ازهم‌وطنان، از سراسر کشور، برای مطهر کردن نوزادان زیر یک سال خود در گلبرگ‌های گل محمدی و تماشای این آئین در جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه حضور می‌یابند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه جشنواره ملی، آیینی و مذهبی گل غلتان، یک آیین معنوی چند صدساله در شهر امیریه دامغان است که در اردیبهشت، ماه رویش گل‌های محمدی، در این شهر اجرا می‌شود، افزود: جشنواره گل غلتان می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان با شناساندن ظرفیت‌های گردشگری شهر امیریه، گامی مؤثر در افزایش فرصت‌های کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گردشگری در این شهر باشد.

او بابیان اینکه اشاعه ترویج آداب سنت‌های ایران اسلامی و ایجاد شورونشاط اجتماعی محور و هدف اصلی این برنامه است، گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، بازدید از گلستان‌های محمدی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: آیین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال ۱۳۸۹ به شماره ۱۷۷ به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز است که به ثبت ملی رسیده است.

شهر امیریه در ۲۵ کیلومتری شهر دامغان و ۹۰ کیلومتری مرکز استان سمنان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903105

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود