Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@18:57:52 GMT

مانده‌ام چه بگویم/ همه‌ شما اشتباه می‌کنید

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۱۹۸۸

مانده‌ام چه بگویم/ همه‌ شما اشتباه می‌کنید


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: کسانی که فکر می کنند طرح جدید ترافیک بار ترافیک را افزایش می دهد یا ظرفیت حمل و نقل عمومی پاسخگوی مسافران جدید نیست هر دو اشتباه می کنند.

محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران و با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید برای اجرایی شدن باید در شورای ترافیک تهران بررسی می‌شد، گفت: در این شورا بحث ساعات، محدودیت‌ها و … بررسی و  تصویب شد و بعد از آن باید مصوبه شورای ترافیک برای نرخ گذاری به شورای شهر می‌آمد که خوشبختانه امروز کلیاتش با اکثریت آرا به تصویب رسید و در خصوص جزئیاتش نیز در جلسه سه شنبه بحث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص گروه‌های ذینفع در این طرح با بیان اینکه همه مردم در طرح جدید ذینفع هستند، گفت: چارچوب کلی طرح این است که همه افرادی که وارد محدوده می‌شوند بر اساس میزان آلایندگی، نوع معاینه فنی، ساعت و … عوارض روزانه بدهند اما در برخی موارد استثنائاتی وجود دارد همچون معلولین، جانبازان، بیماران خاص و …. همچنین در این طرح برای دو گروه همچون وانت بارها و آژانس‌ها که کارشان در محدوده طرح ترافیک خواهد بود تخفیفاتی ارائه شده اما درباره سایرین باید گفت که همه با هم برابر هستند و بر اساس یک مکانیزم که اعلام شده است عوارض پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها اجرایی نمی‌شود، گفت: در مابقی روز افراد مجاز هستند که با پرداخت عوارض وارد محدوده طرح ترافیک شوند اما در پنجشنبه‌ها این طرح اجرایی نمی‌شود و پیش بینی ما این است که شاهد ترافیک حجیم در ظهرهای روز پنجشنبه نیز نخواهیم بود.

پورسیداقایی در خصوص سرنوشت طرح زوج و فرد هم گفت: در طرح اولیه قرار بود کل طرح زوج و فرد برداشته شده و با همین سیستم پرداخت عوارض اما با نرخ پایین اجرا شود اما شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران اجرای آن را صلاح ندانست و قرار شد طرح زوج و فرد به شکل فعلی باقی بماند. اما بعد از سه ماه گزارشی از نتایج اجرای طرح فعلی به شورای ترافیک ارائه خواهد شد و اگر اعضای شورای ترافیک  قانع شدند سیستم پرداخت عوارض به منطقه زوج و فرد نیز تسری خواهد یافت و در سال‌های آینده طرح زوج و فرد سر جای خود فعلا باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمل و نقل عمومی ظرفیت پاسخگویی به حجم مسافران در اجرای این طرح را دارد، گفت: من مانده‌ام که چه پاسخی بدهم. چرا که برخی می‌گویند با اجرای این طرح ترافیک افزایش می‌یابد چرا که افراد مایل هستند خودروی خود را به خیابان بیاورند اما از سوی دیگر عده‌ای هم می گویند به دلیل گران بودن مردم خودرو نمی‌آورند و اتوبوس و مترو شلوغ می‌شود اما باید بگویم که هر دو طرف اشتباه می‌کنند. چرا که ما می‌خواهیم تعداد سهمیه‌ها را تغییر داده و نحوه پرداخت را عادلانه کنیم و درآمد حاصله را نیز صرف توسعه حمل و نقل عمومی کنیم و ترافیک فعلی را بهبود دهیم که قطعا با اجرای این طرح ترافیک فعلی بهبود می‌یابد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت

 شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

 افندی‌زاده اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود. 

 گفتنی است؛ بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید