Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: کسانی که فکر می‌کنند طرح جدید ترافیک بار ترافیک را افزایش می‌دهد یا ظرفیت حمل و نقل عمومی پاسخگوی مسافران جدید نیست هر دو اشتباه می‌کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران و با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ترافیک جدید برای اجرایی شدن باید در شورای ترافیک تهران بررسی می‌شد، گفت: در این شورا بحث ساعات، محدودیت‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بررسی و تصویب شد و بعد از آن باید مصوبه شورای ترافیک برای نرخ گذاری به شورای شهر می‌آمد که خوشبختانه امروز کلیاتش با اکثریت آرا به تصویب رسید و در خصوص جزئیاتش نیز در جلسه سه شنبه بحث خواهد شد.

وی در خصوص گروه‌های ذینفع در این طرح با بیان اینکه همه مردم در طرح جدید ذینفع هستند، گفت: چارچوب کلی طرح این است که همه افرادی که وارد محدوده می‌شوند بر اساس میزان آلایندگی، نوع معاینه فنی، ساعت و ... عوارض روزانه بدهند، اما در برخی موارد استثنائاتی وجود دارد همچون معلولین، جانبازان، بیماران خاص و. همچنین در این طرح برای دو گروه همچون وانت بار‌ها و آژانس‌ها که کارشان در محدوده طرح ترافیک خواهد بود تخفیفاتی ارائه شده، اما درباره سایرین باید گفت که همه با هم برابر هستند و بر اساس یک مکانیزم که اعلام شده است عوارض پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها اجرایی نمی‌شود، گفت: در مابقی روز افراد مجاز هستند که با پرداخت عوارض وارد محدوده طرح ترافیک شوند، اما در پنجشنبه‌ها این طرح اجرایی نمی‌شود و پیش بینی ما این است که شاهد ترافیک حجیم در ظهر‌های روز پنجشنبه نیز نخواهیم بود.

پورسیداقایی در خصوص سرنوشت طرح زوج و فرد هم گفت: در طرح اولیه قرار بود کل طرح زوج و فرد برداشته شده و با همین سیستم پرداخت عوارض، اما با نرخ پایین اجرا شود، اما شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران اجرای آن را صلاح ندانست و قرار شد طرح زوج و فرد به شکل فعلی باقی بماند. اما بعد از سه ماه گزارشی از نتایج اجرای طرح فعلی به شورای ترافیک ارائه خواهد شد و اگر اعضای شورای ترافیک قانع شدند سیستم پرداخت عوارض به منطقه زوج و فرد نیز تسری خواهد یافت و در سال‌های آینده طرح زوج و فرد سر جای خود فعلا باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حمل و نقل عمومی ظرفیت پاسخگویی به حجم مسافران در اجرای این طرح را دارد، گفت: من مانده‌ام که چه پاسخی بدهم. چرا که برخی می‌گویند با اجرای این طرح ترافیک افزایش می‌یابد چرا که افراد مایل هستند خودروی خود را به خیابان بیاورند، اما از سوی دیگر عده‌ای هم می‌گویند به دلیل گران بودن مردم خودرو نمی‌آورند و اتوبوس و مترو شلوغ می‌شود، اما باید بگویم که هر دو طرف اشتباه می‌کنند. چرا که ما می‌خواهیم تعداد سهمیه‌ها را تغییر داده و نحوه پرداخت را عادلانه کنیم و درآمد حاصله را نیز صرف توسعه حمل و نقل عمومی کنیم و ترافیک فعلی را بهبود دهیم که قطعا با اجرای این طرح ترافیک فعلی بهبود می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است

ایسنا/لرستان نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است.

سید عزیزالله میربراتی در جلسه شهرداران و شورای شهر با استاندار لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در اصل قانون اساسی در رابطه با شوراها صحبت شده که این اهمیت کار آنها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت مسئله عمده شهرهای کوچک است، افزود: شهرهای کوچک به مانند شهرهای بزرگ دیده شوند.

میربراتی یکی از معضلات استان را نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک را ببینند و این در حالیست که کمیته‌های انطباق شهرهای کوچک دیده شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده شهرداری‌ها در شهرهای کوچک ناچیز است که ضرورت دارد این مهم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: نبود نیروی تخصصی در بدنه شهرداری‌ها یکی از معضلات استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • دهقانی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری