Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:30:32 GMT

قم به توسعه فضاهای اقامتی و ساخت هتل نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۷۳۷۱۹

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به موقعیت قم در جذب زائر و گردشگر، قم به توسعه فضاهای اقامتی و ساخت هتل نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، روح‌الله امراللهی در سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر قم در خصوص لایحه اخذ مجوز کاهش عوارض و تغییر نحوه پرداخت عوارض ساختمانی پروژه هتلی در ورودی پردیسان عنوان کرد: با توجه به موقعیت قم در جذب زائر و گردشگر، قم به توسعه فضاهای اقامتی و ساخت هتل نیاز دارد و باید از سرمایهگذاری در این حوزه حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم افزود:اعمال تخفیف و کاهش عوارض پروژه های اقامتی اهمیت زیادی در جذب سرمایه گذاران دارد. سرمایه گذارانی که در جهت ساخت واحدهای اقامتی و ساخت هتل ورود پیدا می کنند باید مورد حمایت مدیریت شهری و شورا واقع شوند. بر این اساس ضروری است بسته حمایتی سرمایه گذاری در قالب لایحه در مناطق مختلف شهر قم در تسهیل مجوزها تدوین گردد.

وی خاطرنشان کرد:در همه شهر نیازمند چنین بسته سرمایه گذاری در تشویق سرمایه گذاران داریم همان گونه که چنین امکاناتی را برای سرمایه گذاران در محدوده بلوار پیامبر اعظم(ص) در جذب سرمایه گذاران داشته ایم.

وی تصریح کرد:در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) در محدوده جمکران و حرم و میانه بلوار باید پیش بینی لازم در احداث مرکز انتقال خون صورت گیرد همان گونه که مراکزی چون آتش نشانی و اورژانس و ایستگاه پلیس نیز تعریف شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: ساخت هتل و افزایش تخت های اقامتی در کلان شهرها و حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید اخوان در سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: باید از اجرای پروژه هایی در زمینه احداث هتل و واحدهای اقامتی حمایت به عمل آید. در واقع ساخت هتل و افزایش تخت های اقامتی در کلان شهرها و حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه امری ضروری است.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم شورا تشویق به احداث واحدهای اقامتی و گردشگری است. پروژه ساخت هتل در پردیسان در 30 کیلومتری قم است. در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم مصوب گردید 30 درصد از عوارض ساخت این هتل مشمول تخفیف شود و بقیه عوارض نیز توسط شهرداری به صورت 36 ماهه تقسیط گردد. به طور کلی مبلغ 2 میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عوارض برای این پروژه محاسبه شده که با تخفیف 30 درصدی عوارض و پرداخت 400 میلیون تومان به صورت نقدی مابقی به صورت اقساط پرداخت گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: وظیفه داریم در افزایش تخت های اقامتی با بخش خصوصی تعامل لازم را در اخذ مجوزها داشته باشیم همان گونه که بسیاری از کلان‌شهرها نیز در سطح کشور چنین مزیت‌هایی را برای جذب سرمایه گذارانی در ساخت هتل در نظر می گیرند.

وی در این جلسه همچنین بر ارائه تخفیف به عوارض ساخت هتل در بافت های فرسوده قم تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود تلاش‌های مدیریت شهری در دوره فعلی در راستای صیانت از درختان و فضای سبز تهران، هجمه‌هایی درخصوص قطع درختان به شهرداری تهران وارد شد. مرور کارنامه فضای سبز مدیریت شهری ششم نشان می‌دهد که نه‌تنها عزمی برای قطع درختان و نابودی فضای سبز تهران وجود ندارد، بلکه اقدامات خوبی هم در حوزه فضای سبز صورت گرفته است. همچنین شهرداری تهران برخوردهای جدی با متخلفان حقیقی و حتی حقوقی داشته است که در ادامه به اهم اقدامات این حوزه اشاره می‌کنیم.

مقابله با تخریب بوستان اقاقیا

بهمن سال گذشته بود که قطع درختان بوستان اقاقیا جنجال به پا کرد. ماجرا این بود که مدیران یکی از مجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بخشی از بوستان اقاقیا را در محله داوودیه فنس‌کشی و ۶۰ درخت را قطع کردند. شهرداری بلافاصله وارد عمل شد و فنس‌ها را نصب کردند و درختان دوباره کاشته شدند.

جوان‌سازی‌ خیابان ولیعصر

درختان خیابان ولیعصر(عج) همواره در معرض تخریب برج‌سازها و متخلفان ساختمانی قرار داشته و دارند. قطع درختان این خیابان به بهانه‌های مختلف همواره از موضوعات رسانه‌ها بوده و هست. اواسط سال ۱۴۰۱قطع ۱۰ اصله درخت مقابل یک ملک خبرساز شد و باز هم شهرداری تهران را به اهمال‌کاری متهم کردند. درحالی‌که شهرداری پس از پیگیری موضوع از مالک به مراجع قضایی شکایت کرد و مقرر شد مالک ۱۱۷میلیارد تومان جریمه بپردازد و بیش از ۱۰۰اصله درخت هم در این خیابان غرس کند. همچنین در این دوره به جای درختان خشک‌شده و آفت‌زده خیابان ولیعصر(عج) چند هزار اصله درخت جوان کاشته شد.

حفظ درختان مؤسسه ژئوفیزیک‌دانشگاه تهران

موضوع قطع ۵۰درخت و جابه‌جایی ۲۰۰نهال مؤسسه ژئوفیزیک‌ دانشگاه تهران فروردین ۱۴۰۱مطرح شد که درنهایت با پیگیری‌ و پافشاری شهرداری تهران، مسئولان دانشگاه تهران از اقدامات خود عقب‌نشینی و ادعا کردند، اقدام این مؤسسه در جابه‌جایی درختان با مجوز قانونی و در راستای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه بوده است اما با تلاش شهرداری این کار متوقف شد.

شکایت از کاخ سعدآباد به‌ خاطر قطع درخت

آخرین روزهای آبان ۱۴۰۲تصاویری از درختان قطع‌شده کاخ سعدآباد منتشر شد. گرچه روابط‌عمومی مجموعه سعدآباد در واکنش به این موضوع اعلام کرد تنها ۳اصله درخت خشکیده و آفت‌زده قطع شده‌اند اما شهرداری تهران بازهم پیگیر ماجرا شد و از مجموعه کاخ سعدآباد بابت این کار شکایت کرد.

تابلوی درخت در متروی بهارشیراز

حفاظت از درختان شهر تنها به نظارت و پیگیری قانونی محدود نمی‌شود؛ گاهی با یک ابتکار کوچک نیز می‌توان در مسیر حفظ محیط‌زیست شهر قدم برداشت؛ اقدامی که در زمان افتتاح متروی بهار شیراز از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت. در این ایستگاه ۲اصله درخت قدیمی وجود دارد که اطراف آنها با محفظه شیشه‌ای پوشانده‌ و به یک تابلوی زیبا و خیره‌کننده تبدیل شده است.

ممانعت از خشک‌شدن درختان مجموعه انقلاب

تعدادی از درختان مجموعه انقلاب در ادوار گذشته خشکانده و قطع شدند و گویا مدیریت شهری هم این موضوع را پیگیری نکرده است. در این دوره اعضای شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواستند تا این موضوع را پیگیری کند و مانع از تکرار این اقدام در مجموعه انقلاب شود. شهرداری تهران هم موضوع را به‌صورت حقوقی و قانونی پیگیری کرد و شکایت از این مجموعه همچنان در چرخه پیگیری است.

کد خبر 847214 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران گیاهان و درختان

دیگر خبرها

  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان