Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقرر بود امروز اصحاب رسانه بازدیدی از محور بتونی دوم جاده قدیم تهران ـ قم که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حال ساخت است، داشته باشند که به دلیل بارش برف و باران و کولاک، این بازدید به روز دیگری موکول شد. 

در حاشیه این برنامه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این اداره‌کل در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های این اداره‌کل بابت اجرای پروژه‌های راه‌سازی و ساخت ساختمان‌های دولتی و مسکن مهر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌محمد نادر محمدزاده گفت: در دهه فجر امسال 32 پروژه در حوزه راه‌های روستایی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تکمیل می‌شود؛ طول کلی این 32 پروژه 91 کیلومتر است که با اعتبار 8.5 میلیارد تومان امسال اجرا و تکمیل شده و برخی زیر بار عبور ترافیک است. 

وی افزود: در دهه فجر امسال 52 پروژه در حوزه‌های ساخت و توسعه راه‌ها، فنی و اجرایی و ساختمانی در این اداره‌کل افتتاح می‌شود که با اعتبار 2 هزار و 150 میلیارد ریال اجرا شده است و حدود 10 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است. 

محمدزاده گفت: در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها 36 پروژه راه‌سازی، اجرای آسفالت چیپ سیل در مدت سه ماه و جاده‌های روستایی 6 شهرستان استان تهران با اعتبار 84 میلیارد ریال دهه فجر امسال افتتاح می‌شود. 

وی بیان داشت: در حوزه فنی و اجرایی 5 پروژه داریم که شامل بهره‌برداری از ساختمان اداره‌کل مدیریت بحران استان، طرح مجتمع فرهنگی و مجتمع خدمات بهزیستی شهر قدس، کتابخانه ری و اسلامشهر و عملیات اجرایی روشنایی معابر سکونتگاه‌های غیررسمی شهر قدس با اعتبار 14 میلیارد ریال است. 

وی گفت: در حوزه مسکن مهر 11 پروژه مسکن شامل بهره‌برداری از 3 هزار و 167 واحد مسکن مهر، دو باب کلانتری در شهرستان‌های پیشوا و پاکدشت، پنج باب مدرسه جمعاً 95 کلاسه در رباط کریم، پاکدشت و شهریار و یک مسجد با معماری ایرانی ـ اسلامی در پروژه مسکن ویژه تهرانسر است که جمعاً 1917 میلیارد ریال اعتبار داشته است. 

* اتصال ریلی شهرهای جدید به پایتخت/قطارهای حومه‌ای توسعه می‌یابد 

محمدزاده اظهار داشت: بابت انتقال مسافران از حومه تهران به تهران، شبکه قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران و چندین خط مترو داریم. 

وی ادامه داد: روزانه بیش از 650 هزار دستگاه خودرو وارد تهران می‌شود و همین تعداد خودرو نیز از تهران خارج می‌شود که این رقم به سرعت در حال افزایش است‌ و اگر بخواهیم ترافیک، آلودگی هوا و مصرف سوخت را کاهش دهیم، باید این ترافیک خودروها به سمت ریل سوق یابد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به جمعیت بالای شهرستان‌های اطراف تهران اشاره کرد و گفت: برخی از شهرستان‌های اطراف تهران بیش از 5 استان جمعیت دارند، اما به عنوان مثال‌ یک بیمارستان ندارند، ما اگر نتوانیم در این شهرستان‌ها شغل مستقیم ایجاد کنیم، اما می‌توانیم خدمات را به آنجا ببریم. 

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد سفرهای حومه‌ای ریل‌پایه باشد، گفت: وزارت راه و شهرسازی از چند سال پیش موضوع قطارهای حومه‌ای را در دستورکار قرار داد تا شهرهای اقماری و جدید از طریق ریل به تهران متصل شوند و این در قالب مجموعه شهری تهران است که برخی از استان‌های اطراف را نیز دربرمی‌گیرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در حال حاضر اتصال سه خط جدید ریلی حومه‌ای به شهرهای جدید در حال انجام است که این شهرها شامل هشتگرد، پردیس و‌ پرند است. 

* شهرداری به بهانه طلب، ادامه خط ریلی را از فرودگاه امام به پرند نمی‌سازد‌

محمدزاده درباره خط ریلی پرند گفت: مجری این خط شهرداری تهران است که آن را تا فرودگاه امامخمینی(ره) ساخته است و مدعی است چون مطالبه دارد، ادامه مسیر را تا پرند نمی‌سازد، در این راستا به تازگی جلسه‌ای در استانداری برگزار کردیم و اعلام کردیم وقتی شهرداری موافقتنامه دارد، نمی‌تواند بگوید که فلان مسیر را اجرا نمی‌کنم. 

* ‌راه‌اندازی اتوبوس‌های BRT حومه‌ای تهران-کرج و تهران-اسلامشهر

وی افزود: ‌در راستای کاهش ترافیک جاده‌های ورودی به تهران‌ در حال مطالعه هستیم تا در کنار تکمیل خطوط ریلی و قطارهای حومه‌ای، خطوط حومه‌ای اتوبوس‌های بی‌آرتی را نیز راه‌اندازی کنیم، این امر موجب می‌شود که هم عرض مسیر ترافیک کاهش یابد و سرعت سیر ارتقا یابد که اولین گام بین تهران و کرج این امر انجام خواهد شد البته ضروری است که تعداد خطوط جاده‌ای به پنج یا 6 خط افزایش یابد و در کنار آن نباید تسهیلات مجزایی برای خودروهای سواری فراهم شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: پس از تهران ـ کرج، در حال مطالعه برای راه‌اندازی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی تهران ـ اسلامشهر هستیم که این ذیل قانون امکان‌سنجی در حال انجام است. 

* اجرای کمربندی دماوند و پاکدشت

محمدزاده از اجرای کمربندی اسلامشهر توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تهران گفت و افزود: طول این مسیر 38 کیلومتر است که 20 میلیارد تومان در آن هزینه شده است و در برخی قطعات، زیرسازی به پایان رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: امیدواریم این قطعه در سال مالی آینده تکمیل شود تا ترافیک سنگین اسلامشهر، رباط کریم و واوان حذف شود. 

وی افزود:‌از کمربندی دوم تا ضلع جنوبی فرودگاه امام در این قطعه 12 کیلومتر طول دارد و پروژه کلاً 500 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. 

محمدزاده افزود: پروژه دیگر، کمربندی دماوند است؛ مسیرهای دماوند و گیلاوند در ایام تعطیلات بسیار پرترافیک می‌شود که تلاش کردیم با احداث کمربندی دماوند، ترافیک از دماوند و گیلاوند خارج شود؛ این کمربندی دو شهر مذکور را دور می‌زند و به جاده فیروزکوه وصل می‌شود و دارای دو خط رفت و دو خط برگشت و اعتبار ملی است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پیشرفت کمربندی دماوند را حدود 50 درصد اعلام کرد و گفت:‌این پروژه حدود 14 کیلومتر طول دارد و دارای تونل 500 متری و پل 400 متری است و به جاده فیروزکوه متصل می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اجرای کمربندی پاکدشت را یکی دیگر از پروژه‌های این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: یکی از گلوگاه‌های ورودی تهران در محور امام رضا(ع)، منطقه پاکدشت بود که با احداث کمربندی ترافیک به این شهر وارد نمی‌شود و هم‌اکنون این مسیر در حال آسفالت است، امیدواریم منابع مالی آن در بودجه 97 تقویت شود. 

* جاده قدیم تهران-قم چهاربانده می‌شود

وی همچنین از احداث جاده دوم تهران ـ قم در کنار جاده قدیم موجود خبر داد و گفت: در کنار جاده قدیم موجود، جاده دیگری با دو باند ساخته می‌شود که پس از تکمیل، یکی از این جاده‌ها برای محور رفت و دیگری برای محور برگشت درنظر گرفته می‌شود؛ یکی از محورهای اصلی ارتباطی بارهای ترانزیتی و کامیون‌ها از جنوب کشور به تهران همین جاده قدیم تهران ـ قم است (کامیون‌های اجازه تردد در آزادراه تهران ـ قم را ندارند) بنابراین تلاش کر دیم با دو خطه شدن این مسیر تسهیل بابت عبور و مرور کامیون‌ها ایجاد شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: برای ساخت این مسیر از زیرسازی بتونی و روسازی بتون غلطکی استفاده می‌کنیم که مصالح کمتری به کار می‌رود و بدین ترتیب جاده قدیم تهران ـ قم چهار باندهمی‌شود، این از پروژه‌های واقعی اقتصاد مقاومتی است، زیرا تولید سیمان در کشور زیاد است و بدین ترتیب با مصرف سیمان، قیر که مشتری بیشتری دارد، در جاهای دیگر استفاده می‌شود. 

محمدزاده افزود: برای تکمیل این دو جاده دو قرارداد داریم و پیش‌بینی می‌کنیم در بخش استان تهران تا تابستان 97 به بهره‌برداری برسد. 

* امکان‌سنجی احداث آزادراه آبیک-پردیس

وی همچنین به احداث آزادراه کمربندی جنوب تهران توسط قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: این آزادراه چهار استان را دربرمی‌گیرد و از چرم‌شهر شروع می‌شود و تا آبیک ادامه دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: قطعه چهارم این پروژه حداکثر اوایل تابستان 97 به بهره‌برداریمی‌رسد این مسیر موجب کاهش ترافیک در مسیرهای غرب، جنوب غرب و شرق تهران می‌شود، ضمن آنکه به آزادراه قم ـ گرمسار نیز متصل می‌شود. 

وی افزود: همچنین در امکان‌سنجی دیگری انجام شده است تا از چرم‌شهر آزادراهی به پردیس متصل شود، در این باره تفاهم با سرمایه‌گذار به صورت MOU منعقد شده است، اما اصلی‌ترین موضوع در این پروژه، آزادسازی اراضی و تملک است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین بیان کرد: در دهه فجر 14 هزار و 500 واحد پروژه مسکن به بهره‌برداری می‌رسد که شامل 4200 واحد شهرهای جدید پرند و پردیس، 6 هزار و 650 واحد در بافت فرسوده، 3 هزار و 200 در شهرهای بالای 25 هزار نفر و مابقی در شهرهای زیر 25 هزار نفر است. 

وی افزود: در پرند 68 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است و 25 هزار واحد باقی می‌ماند. 

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد