Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مسئول تدوين سند توسعه مناطق مرزي روستايي کشور گفت: سند جامع و ملي توسعه روستاهاي 118 شهرستان مرزي در 16 استان کشور تدوين مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ولي الله رستمعلي زاده شامگاه يکشنبه در جلسه طرح تدوين سند جامع و ملي مناطق مرزي و روستاهاي بانه افزود: طرح تدوين سند جامع و ملي توسعه مناطق مرزي روستاي ايران در 16 استان مرزي با برش شهرستاني انجام مي شود و حدود 118 شهرستان مرزي در کشور وجود دارد که در همه شهرستان هاي مرزي اين طرح انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: تدوين برنامه سند توسعه ظرفيت هاي و مشکلات و موانع رشد توسعه روستاها شناسايي مي شود و بر همين اساس برنامه اي جامع و ملي تدوين مي شود.
وي گفت: مسائل، ظرفيت ها، کمبودها و چالش هاي در حوزه روستاهاي مرزي شناسايي، و تلاش مي شود مسائل دست و پا گير و مسائلي که منانع رشد و توسعه روستاهاي مرزي مي شود از ميان برداشته شود.
رستمعلي زاده افزود: براي تدوين سند جامع و ملي توسعه مناطق مرزي روستاي ايران ابعاد مختلف زندگي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و محيط زيستي مناطق مرزي و روستاي استان هاي مرزي را بر اساس آمارها و اطلاعات موجود مطالعه شده و بر اساس اسناد هاي استاني، سندهاي توسعه و سندهاي آمايش سرزمين شهرستان ها اطلاعات اوليه به بدست آمده است.
وي اضافه کرد: ما بر اين عقيده هستيم که افراد بومي و کساني که در مناطق مرزي زندگي مي کنند شناخت بيشتري نسبت به مسائل و مشکلات دارند و راهکارهاي بهتري براي توسعه در اين مناطق دارند.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار بانه نيز گفت: شهرستان بانه 84 کيلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که هم مرز بودن با کشور عراق سبب توسعه مبادلات مرزي شده است.
نژاد شهيدي افزود: در دوران 8 سال دفاع مقدس شهر بانه آسيب هاي زيادي از جنگ ديده و و در اين دوران همواره شاهد رشادت هاي بزرگ مرزداران بوديم.
وي خاطر نشان کرد: در شهرستان بانه منابع بسيار ارزشمندي براي توسعه روستاها وجود دارد پوشش گياهي کم نظير بانه براي شکوفايي بحث گياهان دارويي ، ظرفيت هاي مناسب ايجاد سوله هاي گلخانه اي، صنايع دستي منطقه از منابع مهم براي توسعه و آباداني است.
وي گفت: بسته شدن معابر موقت و فعاليت پيله وران در بازارچه سيرانبند بانه فرصت مناسبي و آزادي را در اختيار روستانشينان نوار مرزي قرار مي دهد و زمينه را براي مهاجرت معکوس فراهم مي کند.
شهيدي افزود: بسياري روستاهاي شهرستان بانه سخت گذر بوده و جاده مناسبي ندارند که اين مهم زمينه را براي خالي شدن روستاها در سالهاي اخير و يکي از عوامل مهم توسعه نيافتگي روستاها است.
وي يادآور شد: تدوين سند جامع و ملي توسعه مناطق مرزي بايد راهي براي توسعه مناطق مرزي بويژه مناطق محروم کردستان فراهم کند و از ظرفيت هاي و منابع موجود به خوبي بهره برداري شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا جمعيت روستاهاي بانه 30 هزار نفر است که به چهار بخش ننور، نمشير، آرمرده و بخش مرکزي تقسيم شده که شامل بيش از 200 روستا و کوخ است.
طرح تدوين سند جامع و ملي توسعه مناطق مرزي روستاي ايران يکسال قبل در معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جهموري شروع شده و مطالعات اوليه در ابعاد مختلف اجتماعي، اقتصادي، زيست محيطي، فرهنگي، امکانات و تسهيلات انجام شده است
بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 کيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار:زينب طلايي/ **انتشار: عبدالله رحماني
7469/ 3020
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۷۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه شهید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد عارف سپهری اظهار کرد: شهید استواریکم «جلال اعتماد» اهل قروه از پرسنل جان بر کف مرزبانی استان، ۲ روز قبل در درگیری با گروهک‌های معاند در نقطه صفر مرزی هنگ ژال مجروح و در بیمارستان بانه بستری شد که بامداد امروز به شهادت رسید.

وی یادآور شد: ستواندوم «جلال اعتماد» متأهل و دارای یک فرزند دختر ۴ ساله است.

شامگاه چهارشنبه بر اثر تیراندازی گروهک‌های معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت سرباز وظیفه «فرزین بلیان»، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 6096134

دیگر خبرها

  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • شهادت یک مرزبان در بانه + جزئیات
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه شهید شد
  • شهادت یک مرزبان دیگر در بانه