Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:24:44 GMT

کاربرد مس در دکوراسيون داخلي منزل

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۰۳۸۲

کاربرد مس در دکوراسيون داخلي منزل

خبرگزاري آريا - مجله منزل - رادنوش کريمي: يک واقعيت غيرقابل‌انکار اين است که ما انسان‌ها با ديدن اشياي درخشان، چشمانمان برق مي‌زند و زيبايي آن را تحسين مي‌کنيم. مس با درخشش گرمابخشي که دارد به‌راحتي مي‌تواند در هر مکاني زيبايي خود را به نمايش بگذارد؛ به‌خصوص اگر با ديگر فلزاتي مانند نقره و برنج ترکيب شود، زيبايي‌ها به نهايت خود خواهند رسيد، البته بازهم تأکيد مي‌کنيم که خود مس مي‌تواند به‌تنهايي در دکوراسيون مورداستفاده قرار بگيرد؛ زيرا به ‌اندازه کافي زيبا و برجسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال وقت آن رسيده تا مس؛ اين فلز گران‌بهاي محبوب را در فضاي خانه‌هاي خود در کانون توجه قرار دهيم.
از ديروز تا امروز...
مس، فلزي است که از ديرباز موردتوجه همگان بوده است. در روزگاران قديم از مس براي توليد گرما و برق استفاده مي‌کردند و به دليل خاصيت شکل‌پذيري و با توجه به نرم و چکش‌خوار بودن آن به‌وفور در ساخت مجسمه، اشياي تزئيني، وسايل موسيقي و به‌خصوص وسايل و ظروف آشپزخانه با طرح‌هاي متنوع ديده مي‌شد، تا به امروز که ما شاهد حضور اين نوع از مصالح در صنعت طراحي جواهرات، عناصر و تزئينات طراحي داخلي، مبلمان و به‌خصوص ابزارهاي روشنايي هستيم. جاي تعجب نيست که تضاد بافت سرد فلز و طيف رنگي گرم در بين طراحان از محبوبيت قابل‌توجهي برخوردار باشد. مس با ظاهري پرزرق‌وبرق و متاليک که سايه‌هايي قوي از رنگ‌هاي نارنجي و قرمز و صورتي بژ به‌اصطلاح (Rose gold) را در خود دارد، به زيبايي هر چه تمام در فضاي شما جلوه مي‌کند.

از سبک‌هاي سنتي قرون‌وسطايي مانند سبک روستايي گرفته تا طراحي‌هاي مدرن و معاصر مانند سبک‌هاي صنعتي و مينيمال، مس با ظاهر دل‌فريب و براق خود، پا به عرصه گذاشته و همگان را شيفته خود مي‌کند.
تعادل زيبايي و عملکرد
از ديرباز آشپزخانه و حمام، مکان‌هايي بوده‌اند که مس هم در غالب عناصر تزئيني و هم کاربردي آنها بسيار ديده مي‌شد، چراکه با توجه به طبيعت ضد ميکروبي و هم‌چنين خاصيت قارچ کشي و ويروس کشي آن بهترين انتخاب در مکان‌هايي است که با رطوبت سروکار دارند. در حقيقت ميکروب‌هاي مضر پس از چند ساعت مأنوس شدن با مس، بدون نياز به هيچ‌گونه پاک‌کننده و يا حلال شيميايي خشني، نابود مي‌شوند.
يک شستشوي سريع با صابون ملايم و آب، تنها عامل موردنياز براي پاکيزگي کامل آشپزخانه و حمامي است که در آنها از فلز مس به‌خصوص در سينک استفاده شده است. به همين سادگي...!
عامل ديگري که بسيار حائز اهميت است، اين است که مس فلزي زيست دوست و قابل بازيافت بوده و قابليت پرداخت دوباره آن هميشه وجود دارد؛ به همين دليل، طراحان، روزبه‌روز تمايل بيشتري براي استفاده از اين فلز در طراحي‌هاي خود و توسعه آن در فضاهاي داخلي دارند.

خانه را با مس روشن کنيد ...
طراحان داخلي هميشه براي ايجاد درخشش و انعکاس نور در فضا علاوه بر نورپردازي اصولي، استفاده از آينه و هم‌چنين استفاده از عناصري با سطوح براق مثل طلايي و نقره‌اي را پيشنهاد مي‌دهند؛ حال‌آنکه مس علاوه بر ايجاد درخشش، گرمابخش فضا نيز به شمار مي‌آيد. طراحان معتقدند که اين فلز با قرار گرفتن در قالب اشکال هندسي متنوع که از زواياي مختلفي از ورقه‌هاي مسي در آنها استفاده شده، درخشش خود را بهتر نمايان مي‌سازد. ابزارهاي روشنايي که در آنها از فلز مس استفاده شده از انواع آويزان گرفته تا لوسترهاي پرتلالو، جذابيت بي‌بديلي به فضا مي‌بخشند. با توجه به تنوع در سطوح مسي که شامل سطوح صاف، سطوح پتينه‌کاري‌شده و سطوح زنگاري است، مي‌توان مس را در طيف وسيعي از سبک‌ها مانند روستايي و خودماني، غربي، صنعتي، شهري و مدرن مشاهده کرد.
مس در آشپزخانه
با توجه به اينکه مس خاصيت ضد باکتريايي دارد و از گسترش قارچ‌ها جلوگيري مي‌کند، انتخاب مناسب و صدالبته متفاوتي براي سطوح کانتر، سينک ظرفشويي، شيرآلات، قابلمه‌ها، تابه‌ها و وسايل لازم براي پخت‌وپز به شمار مي‌آيد.
علاوه بر اين با آوردن مس درخشان با رنگ زيبا و زنانه‌ رزگلد (Rose gold) در ظروف دکوري و پذيرايي، بشقاب‌‌ها و قاشق و چنگال، فضايي فاخر و متفاوت را به وجود آوريد.

مي‌توان تنها با به نمايش گذاشتن يک عنصر از جنس مس مثل ظروف عتيقه، قوري‌هاي مسي و يا حتي يک گلدان مسي کوچک در دکور آشپزخانه خود، چشم هر بيننده‌اي را خيره کنيد.
با آويزان کردن يک منبع روشنايي از جنس مس در بالاي سطح جزيره آشپزخانه، زيبايي آشپزخانه مدرن خود را دوچندان نماييد.
به‌تازگي با افزايش محبوبيت اين فلز، شرکت‌هاي توليدکننده لوازم برقي آشپزخانه، اقدام به استفاده از ورقه‌هاي مس در توليداتي مانند چايي ساز، تستر و قهوه‌ ساز کرده‌اند.
راه ديگر براي ارائه مس در فضاي آشپزخانه به کار بردن آن در دستگيره‌هاي درب‌هاي کابينت به شيو‌ه‌اي شيک و ظريف است.

مس در حمام و سرويس بهداشتي
مس به دليل ايجاد حس گرما و عمق بخشيدن به فضا، انتخابي وسوسه‌انگيز براي حمام است. پيچيدگي سبک مدرن با مصالح مسي در غالب کاشي‌ها و سراميک‌هايي که از شيشه و ورق‌هاي نازک مس ساخته شده‌اند در تلفيق با رگه‌هاي سنگ مرمر و در کنار نورپردازي متناسب، ترکيب لوکس و البته هنرمندانه‌اي ايجاد مي‌کند. آينه‌اي با قاب مسي و با فرمي ساده و مدرن، همراه ظرافتي دل‌انگيز در کنار دوش و شيرآلات مسي و هم‌چنين سينک مسي، هماهنگي بي‌نظيري را خلق مي‌کند.

مس در اتاق نشيمن
در ابتدا بهتر است بدانيد که براي نشان دادن مس به بهترين شکل ممکن از پس‌زمينه‌اي خنثي بهره بگيريد. رنگ‌هاي خنثي، بيشتر شامل سياه، خاکستري، قهوه‌اي و کرم هستند که در مورد مس، پس‌زمينه سفيد خالص بهتر جواب مي‌دهد. درنهايت هم براي افزودن جذابيت بصري در فضاي خود از موادي طبيعي چون چوب و سنگ‌هاي مرمر استفاده کنيد.
در فضاي نشيمن مي‌توان با داشتن آينه‌اي با قاب مسي، شمعدان‌ها، ساعت، مجسمه‌هاي مسي، اقلام دکوري و ابزارهاي روشنايي مشتمل بر انواع لامپ‌هاي ديواري، چلچراغ‌ها و انواع چراغ‌هاي آويز مسي، ميزان و اندازه قابل‌توجهي از مس را وارد فضا کرد.

اخيرا طراحان از هم‌نشيني اين فلز با مواد طبيعي ديگر مانند چوب، سنگ‌هاي شفافي چون مرمر و بتن در طراحي مبلمان و عناصر دکوراسيوني استفاده کرده و درنهايت اثر هنري زيبايي را خلق مي‌نمايند. ترکيب بتن سخت و مات در کنار سطوح براق و درخشان مسي، عناصري نو و جذاب را مي‌آفريند که اخيرا طراحان زيادي را مجذوب خود کرده است.
اگر در نشيمن شما شومينه‌اي گرمابخش فضا است با استفاده از قاب و يا تزئينات مسي، آن را در کانون توجه قرار دهيد. مس به‌خوبي با شعله‌هاي نارنجي‌رنگ آتش همراه مي‌شود و خانه شما را تبديل به پناهگاهي امن براي رهايي از سرماي زمستان مي‌کند.
جالب است بدانيد که حتي مس راه خود را به منسوجات هم پيدا کرده است؛ به مخصوص زماني که در مورد کوسن‌ها حرف مي‌زنيم. مدل‌هاي کوسن با روکش فويل مسي، هر دکوراسيوني را زنده و بسيار شيک نشان مي‌دهد. در کوسن‌ها مي‌توان يا کاملا از فويل مسي استفاده نمود و يا از رگه‌هاي فويل به‌وسيله ايجاد طرح‌هاي هندسي جالب بر روي پارچه‌هاي مخملي بهره برد.
يک پيشنهاد فوق‌العاده لوکس و متفاوت، استفاده از مس در طراحي کف‌پوش فضاي نشيمن است که ايده‌اي هزينه‌بر، اما بسيار جالب‌توجه است که فضايي بي‌نهايت فاخر ايجاد مي‌کند.
هم‌چنين با استفاده از مس در دستگيره‌هاي درب‌هاي خانه و يا حتي صفحه‌کليد و پريز برق با لمس هرلحظه‌ اين فلز جذاب، حس متفاوت بودن در شما متبلور مي‌شود.
مس در اتاق‌خواب
کاربرد مس در اتاق، کمي مشکل است، چراکه بايد همواره به اين موضوع توجه داشت که مس يا هر فلز ديگري حس آرامش را در اين فضا مختل نکند.

مي‌توان با به کار بردن مس در تاج تخت به ميزان اندک در کنار کف‌پوش‌هاي چوبي که طيف قابل‌توجهي از رنگ‌هاي گرم مثل قرمز و آجري در آن وجود دارد، حسي روستايي در اتاق‌خواب خود ايجاد کنيد.
هم‌چنين استفاده از مس در طبقه‌هاي کتابخانه و قرار دادن چندين دکوري مسي در کنار کتاب‌ها پيشنهادي جالب‌توجه است.
استفاده از منابع روشنايي مسي با فرم هندسي مشبک، به‌وفور در اتاق‌خواب‌هايي به سبک مراکشي مشاهده مي‌شود که با استفاده از منسوجاتي مانند پتو و ملحفه‌هايي با رنگ‌هاي گرمي مثل قرمز آتشين و پرتقالي، جذابيت و حس صميميت در فضا دوچندان مي‌شود.
ترکيب رنگ‌هاي مات و مس متاليک در کاغذديواري از ديگر ايده‌هاي الهام‌بخش براي آوردن اين رنگ گرم و لوکس در دکوراسيون داخلي است.
مس در فضاي سبز
درنهايت با قابليت‌هايي که براي مس برشمرديم، پيشنهاد استفاده از آن در فضاي سبز خارج خانه، خالي از لطف نيست؛ براي مثال مي‌توان با مبلماني که پايه‌هاي آن مسي است و يک ميز قهوه‌خوري مسي مدرن و ساده، فضاي دل‌انگيزي را رقم زد.

براي تهيه مجله منزل مي توانيد به صورت حضوري از کيوسک هاي روزنامه فروشي سراسر کشور و براي خريد نسخه الکترونيک از وب سايت taaghche.ir اقدام نمائيد.
ضمنا براي اشتراک نسخه چاپي مجله منزل روي تصوير زير کليک کنيد:

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی

تین نیوز مسعود ذهبیون :

در اشعار فارسی کلمات و عبارات و اصلاحات حمل و نقلی متعددی توسط شاعران و سخنوران ادیب، دانشمند، خوش ذوق و هنر پرور ایرانی استفاده شده است که مضامین و مفاهیم حالب و ارشمندی را در خود دارد. در اینجا این کلمات را استخراج و در معرض دیدگاه مخاطبین قرار می دهیم.

امیدواریم عزیزانی با تحقیق و پژوهش بیشتر در این آثار بتوانند به اعتلای مفاهیم این حوزه کمک کنند.          

ردیف کلمه/ عبارت تعداد اشعار و متون حاوی (حدود*) آدرس اشعار و متون از سایت گنجور توضیح 
1 راه 1986 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راه  
2 جاده 60 لینک اشعار و متون حاوی کلمه جاده  
3 قطار 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قطار  
4 ترن 14 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ترن  
5 بن بست 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بن بست  
6 بندر 40 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بندر  
7 خیابان 112 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خیابان  
8 کوچه 96 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کوچه  
9 پل 54 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پل  
10 چرخ 980 لینک اشعار و متون حاوی کلمه چرخ  
11 هندسی 51 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هندسی  
12 مهندس 136 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مهندس  
13 پرواز 2280 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پرواز  
14 دریا 7380 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریا  
15 دریایی 500 لینک اشعار و متون حاوی کلمه دریایی  
16 هواپیما 2 لینک اشعار و متون حاوی کلمه هواپیما  
16 راننده 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راننده  
16 خلبان 1 لینک اشعار و متون حاوی کلمه خلبان  
19 ملوان 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ملوان  
20 کشتیبان 17 لینک اشعار و متون حاوی کلمه کشتیبان  
21 موج 522 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موج  
22 ساحل 1180 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ساحل  
23 ریل 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
24 کوپه 0    
25 اتومبیل 0    
26 ماشین 8 لینک اشعار و متون حاوی کلمه ماشین  
27 بالن 3 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بالن  
28 پارو 6 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پارو  
29 قایق 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه قایق  
30 سفر 3560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سفر  
31 مسیر 260 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسیر  
31 گردش 2560 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
32 حرکت 270 لینک اشعار و متون حاوی کلمه حرکت  
33 موتور 4 لینک اشعار و متون حاوی کلمه موتور  
34 اسب 116 لینک اشعار و متون حاوی کلمه اسب  
35 بار 12920 لینک اشعار و متون حاوی کلمه بار  
36 مسافر 300 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مسافر  
37 عزیمت 320 لینک اشعار و متون حاوی کلمه عزیمت  
37 مقصد 960 لینک اشعار و متون حاوی کلمه مقصد  
39 راندن 200 لینک اشعار و متون حاوی کلمه راندن  
40 ارابه 0 لینک اشعار و متون حاوی کلمه  
  سوار 21 لینک اشعار و متون حاوی کلمه سوار  
  پیاده 13 لینک اشعار و متون حاوی کلمه پیاده  
         

* توجه: تعداد درج شده به معنای تعداد کلمه بکار رفته نیست، بلکه تعداد شعر یا متنی است که از سایت گنجور یافته شده است. به این معنی که ممکن است در یک قطعه شعر یا متن(پاراگراف) چند بار این کلمه یا عبارت بکار رفته و استفاده شده است. لذا این عدد معرف تعداد دفعات استفاده شده نیست. برای استخراج تعداد کلمه و یا هرگونه اطلاعات بیشتر باید به اشعار و متون مراجعه کرد.

این صفحه تکمیل می شود. شما هم کلمات مناسب و مرتبط را پیشنهاد دهید تا به این فهرست افزوده شود!

 

منبع این اطلاعات از سایت گنجور می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم