Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@03:29:49 GMT

بهبود معیشت جوامع روستایی با جنگل کاری

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۰۶۲۲

بهبود معیشت جوامع روستایی با جنگل کاری

استان‌ها > لرستان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان خبر داد: جنگل کاری اقتصادی راهی برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود معیشت جوامع روستایی است که تاکنون در ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان جنگل‌کاری اقتصادی انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی اظهار کرد: تا پایان سال جاری ، ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در قالب طرح جنگل کاری اقتصادی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیاست های سازمان جنگلها را بر مبنای حفاظت از سرمایه های ملی ، انفال و مشارکت های مردمی دانست و بیان کرد : تخصیص زمین ، تامین نهاده های بذر و نهال از وظایف این اداره کل و تامین هزینه های اجرایی بر عهده مردم است.

نجفی با بیان اینکه گونه های درختی مورد کاشت ، بایستی از نوع جنگلی و الزاما بومی، اقتصادی و چند منظوره باشد افزود: در این طرح با تلفیق عوامل اکولوژیکی ، فاکتورهای اقلیمی، خاک ، شناسایی مناطق مناسب ، تعیین گونه و اجرای نقشه،روش های کاشت متناسب با وضعیت هر منطقه تعیین و سپس اقدام به کاشت می شود.

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان - سازمان محیط زیست - دوستداران محیط زیست - سازگار با محیط زیست - محیط زیست - جنگل -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان