Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «۱۱نیوز»
2024-05-06@23:22:57 GMT

آخرین خبر از شرایط جسمانی مهدی قائدی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۸۴۷۹۴

آخرین خبر از شرایط جسمانی مهدی قائدی

به گزارش"11نیوز"؛ مهدی قائدی مهاجم جوان استقلال که شب گذشته دچار سانحه رانندگی شد در بیمارستان خلیج فارس بوشهر تحت مداوا قرار دارد.خانواده قائدی هم اکنون در تهران هستند و برای سفر به بوشهر به خاطر نبود پرواز دچار مشکل شده‌اند. مسئولان باشگاه استقلال هم صبح امروز با حضور در منزل مهدی قائدی با خانواده وی دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین اطلاعات، پزشکان طحال قائدی را مورد جراحی قرار داده اند و البته کبد وی نیز دچار خونریزی شده بود که پزشکان موقتاً خونریزی آن را کنترل کرده‌اند.در این حادثه رانندگی دو نفر دیگر از همراهان مهدی قائدی هم حضور داشتند که متاسفانه حال یک نفر از آنها وخیم است.پزشکان بیمارستان خلیج فارس بوشهر به نزدیکان قائدی اعلام کرده‌اند وی فعلا بیهوش است و قرار است تا عصر امروز منتظر باشند تا وضعیت جسمانی این بازیکن به حالت طبیعی برگردد تا دستگاه‌ها را از بدن او جدا کنند.در صورت بهبود شرایط جسمانی، قائدی به بخش منتقل و در ادامه به تهران انتقال خواهد یافت. برچسب ها: مهدی قائدی ، استقلال ، تصائف مهدی قائدی ، 11نیوز

منبع: ۱۱نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 11news.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «۱۱نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است

بر اساس مطالعه‌ای که در نشریه طب کودکان جاما منتشر شده است، آمادگی جسمانی در میان کودکان و نوجوانان ممکن است از بروز علائم افسردگی، اضطراب و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) محافظت کند.

به گزارش زومیت، مطالعه‌ی جدید همچنین نشان داده است که عملکرد بهتر در فعالیت‌های قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی با محافظت بیشتر در برابر بیماری‌های روانی اشاره‌شده مرتبط هستند. محققان این ارتباط را «وابسته بهو اشاره کردند که کودک یا نوجوانی که تناسب اندام بیشتری دارد ممکن است احتمال کمتری برای ابتلا به یک اختلال سلامت روانی داشته باشد.

این یافته‌ها در بحبوحه‌ی افزایش تشخیص‌ مشکلات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان، در ایالات متحده و دیگر کشورها به دست آمد. افزایش این مشکلات باعث شده است تا تلاش‌هایی به‌منظور یافتن راهکار برای درک و مهار آن‌ها انجام شود.

مطالعه‌ی جدید که توسط محققان در تایوان انجام شد، داده‌های دو مجموعه‌ی داده‌ی بزرگ را با هم مقایسه کرد: آزمون‌های ملی تناسب اندام دانش‌آموزان تایوان که عملکرد تناسب اندام دانش‌آموزان را در مدارس اندازه می‌گیرد و پایگاه‌داده‌ی تحقیقات بیمه‌ی ملی که دعاوی پزشکی، نسخه‌ها‌ی تشخیصی و دیگر مدارک پزشکی را ثبت می‌کند. محققان به نام دانش‌آموزان دسترسی نداشتند، اما توانستند از داده‌های بی‌نام‌ونشان برای مقایسه‌ی نتایج آمادگی جسمانی و سلامت روان دانش‌آموزان استفاده کنند.

خطر ابتلا به اختلال سلامت روان با سه معیار برای آمادگی جسمانی سنجیده شد: سلامت قلب که با زمان تمام‌کردن یک دوی ۸۰۰ متر توسط دانش‌آموز، استقامت عضلانی که با تعداد درازونشست‌های انجام‌شده و قدرت عضلانی که با پرش طول ایستاده اندازه‌گیری شد.

بهبود عملکرد در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش ۳۰ ثانیه‌ای در زمان دوی ۸۰۰ متر در دختران با خطر کمتر اضطراب، افسردگی و A.D.H.D همراه بود و در پسران، با اضطراب کمتر و خطر ابتلا‌ی کمتر به A.D.H.D همراه بود.

افزایش پنج درازنشست در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر ابتلا به اختلال A.D.H.D در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران همراه بود.

محققان در مقاله نوشتند: «این یافته‌ها پتانسیل سلامتی قلبی-تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در تعدیل شروع اختلالات سلامت روان در بین کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.»

آن‌ها افزودند که قبلاً تصور می‌شد سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند، اما تحقیقات قبلی عمدتاً بر پرسشنامه‌ها و گزارش‌های شخصی تکیه کرده بود، در حالی که مطالعه جدید از ارزیابی‌های مستقل و استانداردهای عینی استخراج شده بود.

دکتر ویویک اچ. مورتی، جراح عمومی، سلامت روان را «بحران سلامت عمومی تعیین‌کننده‌ی زمان ما» نامیده و سلامت روان نوجوانان را محور مأموریت خود قرار داده است. در سال ۲۰۲۱ او یک توصیه‌ی عمومی نادر در مورد این موضوع صادر کرد. آمارها در آن زمان روندهای نگران‌کننده‌ای را نشان دادند: از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹، نرخ خودکشی برای آمریکایی‌های ۱۰ تا ۱۹ ساله ۴۰ درصد و مراجعات اضطراری مربوط به خودآزاری ۸۸ درصد افزایش داشت.

برخی از سیاستگذاران و محققان، استفاده‌‌ی زیاد از شبکه‌های اجتماعی را عامل افزایش شدید مشکلات سلامت روان می‌دانند، اما تحقیقات محدود و یافته‌ها گاهی متناقض بوده است. کارشناسان دیگر این نظریه را مطرح می‌کنند که استفاده‌ی زیاد از صفحه‌نمایش به‌ جای خوابیدن، ورزش و فعالیت‌های حضوری که همگی برای رشد سالم حیاتی هستند، سلامت روان نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار داده است. مطالعه‌ی جدید از ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان پشتیبانی می‌کند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: «یافته‌ها بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه‌های آمادگی جسمانی هدفمند تأکید می‌کند. چنین برنامه‌هایی پتانسیل قابل‌توجهی به عنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • ابایی ندارم که ۱۰۰۰ میلیارد جریمه شوم/ شرافتمندانه بازی کنید
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • تکذیب مذاکره استقلال با ستاره آلومینیوم
  • صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان
  • صعود تیم مهدی طارمی به لیگ دسته اول جوانان ایران
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • تصاویر جدید از محمد خاتمی و وضعیت جسمانی‌اش