Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف بودجه به پروژه تعریض جاده شادمهر به کاشمر، بردسکن و انابد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر و در پی جلسات مختلف، مطالعه و  احداث  باند دوم محور شادمهر به کاشمر، بردسکن و انابد موفق به اخذ ردیف ملی در بودجه سال ۹۷ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌های بودجه‌ای و مشکلات منابع مالی در کشور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از بودجه سال آینده کشور به این پروژه اختصاص یافت.

بنیادی خاطرنشان کرد: این اقدام مهم با پیگیری‌های مستمر و همکاری مدیران ارشد کشور در وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و همچنین همراهی ریاست و اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و مدیران ارشد استانی صورت گرفت.

نماینده مردم کاشمر خاطرنشان کرد: پروژه احداث باند دوم جاده شادمهر به کاشمر، بردسکن و انابد در پایان سال ۹۵ موفق به اخذ مصوبه ماده ۲۳ و امسال نیز موفق به اخذ ردیف بودجه برای سال آینده شد.

بنیادی گفت: امیدواریم با فراهم شدن این امکان و اختصاص این بودجه شاهد سرعت بیشتری در ساخت و اتمام این مسیر باشیم.

شایان ذکر است پروژه دوبانده شدن جاده کاشمر به شادمهر یکی از مطالبات جدی مردم کاشمر از سالیان گذشته است.

این محور متأسفانه به دلیل تردد فراوان خودروهای عبوری و عرض کم و نیز وجود چند نقطه حادثه‌خیز در این مسیر همواره شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار بوده و تا کنون بسیاری از خانواده‌های کاشمری را داغدار کرده است.

این پروژه که در سال 85 و در جریان سفر استانی دولت وقت به تصویب رسیده بود با گذشت بیش از 10 سال همچنان معطل اختصاص اعتبارات ملی بوده و عملیات تعریض آن به کندی پیش می‌رود.

آذرماه امسال و در پی وقوع حادثه‌ای دیگر در این محور که منجر به کشته شدن پنج نفر شد اعتراض و مطالبه مردم و مسئولان کاشمر بالا گرفت و خواستار توجه ویژه دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی به اختصاص اعتبارات لازم برای این محور شده بودند.

در همین زمینه امام جمعه کاشمر با انتقاد از وضعیت جاده کاشمر به شادمهر تأکید کرد که دوبانده شدن آن حق مردم است و نباید شاهد اتفاقات تلخ در این مسیر باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم طباطبایی در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به دو حادثه تلخ اخیر در جاده کاشمر به شادمهر که منجر به جان باختن هفت نفر و محروح شدن تعدادی دیگر شد، اظهار داشت: من معتقد هستم که باید بر روی تابلوی جاده کاشمر به شادمهر بنویسند «جاده مرگ» چرا که ما شاهد حوادث بسیار تلخ در این مسیر 55 کیلومتری هستیم که متأسفانه هیچ کسی توجهی به این قضیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: من از مسئولان امر اعم از مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم که هر چه سریع‌تر این جاده پرتردد را اصلاح کنند چون این جاده فقط برای تردد به کاشمر نیست چرا که مسیر کاشمر در واقع به بردسکن، سبزوار، شاهرود، طبس و... منتهی می‌شود و لذا جاده کاشمر به شادمهر در واقع یک جاده اصلی است و جاده فرعی نیست.

امام جمعه کاشمر تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که مسئولان ما می‌کنند این است که گمان می‌کنند جاده کاشمر به شادمهر یک جاده فرعی است در صورتی که این برداشت اشتباه است بلکه یک جاده اصلی است که به نظر می‌رسد حجم تردد این جاده کمتر از گناباد به تربت حیدریه و حتی تربت حیدریه به کاشمر نیست و این قابل برآورد است.

وی ادامه داد: ما نباید شاهد این اتفاقات سخت باشیم و به شدت از مسئولان امر درخواست داریم که امروز مهمتر از هر مسأله‌ای برای مردم ما موضوع این جاده است و این حداقل انتظاری است که مردم از مسئولان دارند و باید به آن توجه شود.

طباطبایی اظهار داشت: تا کی باید شاهد این همه کشتار و اتفاق ناگوار در این جاده باشیم و لذا بنده حتماً در نمازجمعه هم به آن اشاره خواهم کرد و از مسئولان خواهم خواست که به این موضوع اهمیت بدهند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر عدم سیاسی‌کاری در این موضوع گفت: ما کاری به مسائل سیاسی نداریم چرا که جاده متعلق به مردم است و همه مسئولان و دولت موظف هستند این مشکل را برطرف کنند و لذا کاری به جناح و جناح‌بندی نداریم و ما نباید مردم را قربانی خط و خط‌بازی بکنیم، این حق مردم و خواسته به جای آنان است و باید انجام شود.

حالا با خبر جدید نماینده کاشمر مبنی بر اختصاص اعتبار در بودجه سال آینده به این پروژه، امیدواری‌ها برای اجرایی شدن آن افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۵۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز از موافقت مجلس و دولت با اختصاص ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن از مجموع 194 نماینده حاضر با 146 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه و پس از تصویب کلیات قالیباف رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه 1403 (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این باره برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجلس بیان کرد: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول 7 وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده‌اند که از محل تراز جداول، 10 همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور