Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا - دبیر کمیته هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در همدان گفت: راهبرد الزام رعایت ضوابط مناسب سازی در فرایند طراحی و بازنگری طرح های توسعه شهری با حمایت معاون عمرانی استانداری گنجانده و این استان آزمونه (پایلوت) اجرای این طرح در سطح کشور شد.

عبدالحسین نوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان اینکه ‌پیش از این در طرح جامع و تفصیلی شهرها ضوابط و قوانین مناسب سازی دیده نشده بود، افزود: از این پس مهندسان مشاور موظف هستند مولفه های مناسب سازی را در طراحی فضاهای شهری پیش بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از آغاز شهرنشینی در کشور به مقوله مناسب سازی توجه نشده و به همین دلیل اصلاح وضعیت موجود شهرها بسیار زمان بر است.
نوری همچنین از دیگر اقدامات بهزیستی استان همدان به تصویب طرح الزام شهرداری ها به رعایت ضوابط مناسب سازی در فرایند احداث ساختمان های مسکونی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز برای نخستین بار در این استان انجام می شود.
وی اضافه کرد: تمام شهرداری ها موظف به رعایت مولفه های مناسب سازی ساختمان های مسکونی در حال احداث مانند ایجاد رمپ استاندارد و دسترسی بدون مانع برای افراد کم توان به آسانسور هستند.
دبیر کمیته مناسب سازی استان همدان خاطر نشان کرد: مناسب سازی فقط نیاز معلولان نیست و سالمندان، جانبازان، زنان باردار و کسانی که دچار مصدومیت و محدودیت های موقتی هستند، به دسترسی آسان و تردد روان در فضاهای عمومی شهری نیاز دارند.
نوری به تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: بر این اساس فرمانداران و شهرداران از لحاظ اجرای مناسب سازی ارزیابی می شوند.
به گزارش ایرنا، دبیر خانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور تلاش می کند شرایطی را فراهم آورد تا موانع مشارکت افراد معلول در محیط های فیزیکی و موانع دسترسی به خدمات و اطلاعات برای آنان از بین برود و افراد معلول بتوانند همانند افراد عادی در جامعه زندگی کنند.
این کار از طریق، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و با همکاری سازمان های دولتی و غیردولتی، بخش خصوصی، افراد معلول، خانواده های آنان و جامعه در چارچوب قوانین حمایت از حقوق معلولان انجام می شود.
پیگیری اجرای ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و آیین نامه اجرائی آن در راستای ایجاد محیط های قابل دسترس برای همه با رویکرد ملی و فراگیر و منطبق بر ضوابط و استانداردها، از اهداف اصلی این ستاد اعلام شده است.
ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی افراد معلول در محیط خانه و محیط زندگی ارتقاء شأن و ارزش های فردی و کرامت انسانی افراد معلول، تلاش در جهت رفع محرومیت، زمینه سازی جهت ارتقاء کیفیت زندگی معلولان، دستیابی فرد معلول به استقلال نسبی، ایجاد وحدت رویه در عملکرد و ساماندهی اقدامات پراکنده و سلیقه ای مناسب سازی، توسعه کمی و کیفی مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی، کمک به بهبود شاخص توسعه ملی و کمک به و تحقق آرمان های انقلاب (عدالت، حفظ کرامت انسانها و ...) از اهداف اختصاصی این ستاد بشمار می رود.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۸۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت