Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@01:54:04 GMT

تاخیر در پاداش خدمت فرهنگیان شایسته نیست

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۰۷۵۶

تاخیر در پاداش خدمت فرهنگیان شایسته نیست

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش در نامه ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،به دنبال منتفی شدن پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی از این اقدام انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است؛

برادر ارجمند جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و احترام
به استحضار می‌رساند در سال ۱۳۹۶، ۴۳۰۰۰ نفر از فرهنگیان کشور به افتخار بازنشستگی نائل شده اند که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش پایان خدمت آنان، ۳۶۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. برای تامین این مبلغ، دولت در بند (و) تبصره (۴) لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور معادل ریالی یک میلیارد و شش میلیون دلار با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی کرده بود که این امر طی فرآیند بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه، مورد تصویب قرار نگرفت.

همان گونه که استحضار دارید یکی از مشکلاتی که همواره برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان کشور وجود داشته، تاخیر‌های قابل توجه در پرداخت بوده که این امر همواره مورد اعتراض آنان قرار داشته است و احساس تبعیض وتفاوت در نحوه و زمان دریافت پاداش پایان خدمت همواره خاطر جامعه شریف معلمان کشور را مکدر می‌سازد.

حذف مبلغ پیش بینی شده در قانون بودجه به دلیل اینکه از محل منابع عمومی بودجه و در حین اجرای آن قابل پیش بینی نیست، قطعاً این روند را در سال آتی با مشکل بیشتری مواجه می‌سازد. از سوی دیگر اضافه شدن بازنشستگان سال ۱۳۹۷ نیاز به منابع بیشتری به وجود خواهد آورد که در صورت عدم تدبیر به موقع، مشکلاتی برای دولت و این وزارتخانه ایجاد خواهد کرد.

با توجه به موارد بالا و نظر به اهمیت موضوع، خواهشمند است دستور فرمایید در فرصت باقی مانده از فرآیند بررسی و تصویب لایحه بودجه سال آینده، این موضوع مورد امعان نظر و اقدام لازم قرار گیرد. بی تردید نگاه حمایتی وسرمایه‌ای مجلس محترم به آموزش و پرورش، در ارتقاء انگیزه شغلی فرهنگیان شریف کشور تاثیر مستقیم خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید