Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سلیمان پاک سرشت در نخستین نشست خبری که در محل سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد ، گفت : در کشور ۱۰ هزار آموزشگاه آزاد وجود دارد و مدیران این مراکز باید از صلاحیت هایی بهره مند باشند و اضافه شدن رشته مدیریت فنی و حرفه ای در مقطع کارشناسی ارشد گرایش های تعلیم و تربیت می تواند گام موثری برای این امر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: با ایجاد رشته مدیریت فنی و حرفه ای این امکان فراهم می شود که دانشجویان در طول تحصیل زیر نظر مراکز فنی و حرفه ای آموزش هایی کسب کنند.
پاک سرشت با تاکید بر این که چالش مهارت باید در کشور جدی گرفته شود، تاکید کرد : منظور از آموزش های فنی و حرفه ای تنها مهارت های فنی نیست بلکه مهارت های عمومی ، شناسایی بازار فروش ، شناسایی کسب و کار و ... نیز زیر مجموعه این آموزش ها به شمار می رود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آموزش های مهارتی باید دارای ویژگی های هدفمند، فعالانه و اثربخش باشند و با این شاخص ها می توان آموزش های مهارتی را به سمت ایجاد اشتغال و کاهش فقر هدایت کرد.
پاک سرشت فضای حاضر و رویکرد اقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای توجه بیش از پیش به موضوع مهارت بسیار مساعد توصیف کرد.
وی با بیان اینکه در آموزش های فنی و حرفه ای با یک نقطه عطف روبرو هستیم، گفت: با توجه به فضای ایجاد شده و با کمک اسناد بالادستی می توان بنیاد محکم و زیرساخت های مقرراتی خوبی برای آموزش های مهارتی فراهم کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود : باید به نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز این پیام را بدهیم که در صورتی می توانیم فرهنگ مهارت آموزی را تقویت کنیم که موانع موجود را از بین ببریم.
پاک سرشت گفت : توانمندی های مهارتی بخشی از ثروت نسلی است و مهارت آموزی به عنوان موضوعی مهم در کنار اهداف کاهش فقر و ایجاد اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بدون مداخلات مهارت آموزی در اقدامات خود برای کاهش فقر و ایجاد اشتغال موفق نخواهیم بود و جامعه توانمند از عهده ایجاد اشتغال بر خواهد آمد.
وی افزود : آموزش های مهارتی می تواند اشتغال پذیری را افزایش دهد.
پاک سرشت اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور به عنوان نهاد همکار در طرح های بزرگ اشتغال کشور اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی فعالیت می کند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی