Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی سپاه با تشریح آمادگی سپاه در امدادرسانی به مناطق برف گیر کشور گفت: عملیات امدادرسانی سپاه استانی به مردم در مناطق برفگیر با سرعت و جدیت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با سپاس به درگاه الهی به واسطه نزولات آسمانی با تشریح آمادگی سپاه در امدادرسانی به مناطق برف گیر کشور اظهار داشت : سپاه بر اساس تجارب گذشته دستورالعمل دائمی خود در زمینه امداد رسانی به مردم در هنگام بلایا و حوادث طبیعی مانند برف را به قرارگاه ها ، یگانها و سپاه های استانی ابلاغ کرده است و هر یک از رده ها به وظایف خود در قبال این رخدادها عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : تجربه خوب سپاه در مواجهه با مشکلات ناشی از برف و کولاک سال‌های اخیر از جمله برف گیلان و موارد مشابه منجر به ابلاغ دستور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به سپاه های استانی برای آمادگی های لازم در موارد مشابه شده است

 

 سردار شریف با اشاره به ورود سپاه های استانی و یگان های استقراری سپاه و بسیج در مناطق برفگیر اخیر یادآور شد : ظرفیت های سپاه به صورت مقتضی و نیز نیروها و تجهیزات سنگین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در محدوده پروژه های منطقه ای کار امداد رسانی به مردم برف گیر در شهرها و روستاها را به سرعت و با جدیت بکار گرفته می شوند و بحمدالله در کنار سایر دستگاه ها و عوامل میدانی کمک شایانی به حل مشکلات و دشواری های ناشی از وضعیت ایجاد شده داشتند.

 

 سخنگوی سپاه دستور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را نیز باعث شتاب بیشتر فرایندهای عملیات امداد دانست و گفت : سپاه علاوه بر انجام عملیات میدانی اماکن خود را برای اسکان موقت مردم در اختیار گذاشت به گونه ای که بر اساس گزارش های دریافتی فقط در استان قزوین 7 هزار نفر از مردم در مقر های سپاه ، بسیج و  در مساجد اسکان داده شدند .

 

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد : تجهیزات و ماشین آلات سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به صورت سازماندهی شده برای امدادرسانی وارد صحنه شدند و دهها مسیر مسدود شده روستایی را بازگشایی و شن ریزی و به مردم گرفتار در مسیر رسیدگی کردند .

 

سردار شریف با تاکید بر اینکه در این مواقع در صورت ضرورت یگان ها و سپاه های استانی همجوار نیز وارد صحنه امداد رسانی در عرصه‌های مختلف خواهد شد گفت : به حمدالله عملیات امداد برغم روند کاهش بارش‌ها تا اطمینان از شرایط تداوم خواهد یافت و پاسداران و بسیجیان تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی همچنان در صحنه های مورد نیاز حضور خواهند داشت

 

 سخنگوی سپاه در پایان تاکید کرد : در اینگونه موارد انتظار می‌رود استانداران محترم و ستادهای بحران استانی نیاز مندی های خود به ماشین آلات و تجهیزات سنگین را به سرعت به سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) منعکس نمایند تا عملیات امداد رسانی به مردم  گرفتار به صورت مطلوب مدیریت و تحقق پذیرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • برای اسکان ۱.۵ میلیون آواره نیازمند شمار زیادی چادر هستیم
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان