Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-05@20:46:53 GMT

تلاش پاکستان برای خرید تسلیحات نظامی روسی

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۹۹۳۴۷

خلیل‌الله، سفیر پاکستان در روسیه گفت: اسلام‌آباد قصد دارد همکاری فنی و نظامی خود را با مسکو گسترش دهد.به گزارش بلاغ، اسلام‌آباد در حال بررسی شرایط خرید تسلیحات جدید روسی است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، خلیل‌الله، سفیر پاکستان در روسیه گفت: اسلام‌آباد قصد دارد همکاری فنی و نظامی خود را با مسکو گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همکاری نظامی پاکستان و روسیه دائما در حال افزایش است و تماس‌ها در سطوح عالی ادامه دارد.

به گفته وی، طی چند سال اخیر، روابط دوجانبه میان پاکستان و روسیه تقویت شده است و از آنجایی که سیستم‌های تسلحیاتی روسیه به خوبی با مدل‌های مشابه دیگر کشور‌های رقیب برابری دارد، واردات تسلیحات نظامی روسی از اولویت‌های آینده اسلام‌آباد است.

روسیه اخیرا بالگرد‌های می-۳۵ را به پاکستان تحویل داده است و در سال گذشته میلادی، مقامات پاکستانی از علاقه‌مندی خود برای خرید تانک‌های روسی تی-۹۰ و سیستم پدافند هوایی خبر دادند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۹۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟

گروه دیپلماتیک - همهشری آنلاین: سیستم راهگیری موشک‌های بالستیک فلاخن داود، برنامه هوش مصنوعی انجیل برای انتخاب اهداف بمباران و عملیات ستون ابر که به تفسیری از کتاب مقدس اشاره دارد مبنی بر اینکه ستونی از ابر از قوم بنی‌اسرائیل در برابر تیرها و منجنیق‌های مصریان محافظت کرده‌است. اینها تنها برخی از نام‌ها و نمادهای مذهبی است که رژیم‌ صهیونیستی برای نامگذاری سیستم‌ها و عملیات‌های نظامی خود از آنان استفاده می‌کنند. اما چرا صهیونیست‌ها چنین می‌کنند؟

ویرانگری گسترده و شوکه‌کننده ارتش اشغالگر صهیونیستی در غزه که محکومیت گسترده بین‌المللی را به دنبال داشته باعث شده تا برخی کارشناسان به سیاست‌های تل‌آویو در نامگذاری سیستم‌ها و عملیات‌های نظامی بپردازند و مثلا به این پرسش پاسخ دهند که صهیونیست‌ها با چه منطقی از اسامی و نمادهای مقدس برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کنند.

راوال محی‎الدین در عربی جدید می‌نویسد: استفاده از کمله لوندر (گیاه اسطوخودوس) که در کتاب مقدس به آن اشاره شده برای هوش مصنوعی و ماشین کشتار صهیونیست‌ها در جنگ غزه هدفمند بوده و برای انتقال روایت‎های خاص در مورد اهداف سلاح انتخاب شده است. لوندر از کلمه لاتینlavare گرفته شده به معنی شستن و زدودن. یک روایت حاکی از آن است که صهیونیست‌ها با هوش مصنوعی لوندر به‎دنبال پاکسازی نمادین فلسطینی‎ها از غزه هستند. البته نمادگرایی مذهبی برای صهیونیست‌ها پدیده جدیدی نیست: واضح ترین مثال آن هم استفاده از ستاره داوود در پرچم این رژیم است.

دالیا گاویلی نوری محقق و مورخ به وب‌سایت عربی جدید می‌گوید، تقریباً نیمی از عملیات نظامی صهیونیست‌ها در طول تاریخ ۷۵ سالی که از روز نکبت و تشکیل دولت اشغالگر اسرائیل می‌گذرد ریشه‌های مذهبی دارد.

در مورد سیستم‎های نظامی، صهیونیست‌ها در طول تاریخ همواره سعی کرده‌اند تا اسامی استفاده کنند که به نوعی در کتاب مقدس به آن‌ها اشاره شده است. به‌عنوان مثال استفاده از نام سامسون شخصیتی در کتاب عهد عتیق برای سامانه رهگیری کوتاه‌برد تسلیحات کنترل از راه دور تقریبا بر اساس همین سیاست صهیونیست‌ها است؛ به‌ویژه اینکه صهیونیست‌ها با تحریف تاریخ همواره سعی کرده‌اند تا سامسون را قهرمانی به تصویر بکشند که علیه ظلم فلسطینی‌ها برخواسته است!

راوال محی‎الدین می‌نویسد: مثلا استفاده از عنوان فلاخن داود برای سیستم راهگیری موشک‌های بالستیک را در نظر بگیرد؛ این عنوان به پیروزی حضرت داود (ع) بر جالوت اشاره دارد و قرار است که اسرائیل را به‌عنوان افرادی مظلوم به تصویر بکشد که با دشمن قوی‌تری روبرو است. صهیونیست‌هاب ا استفاده از چنین عنوانی می‌خواهند بگویند که استفاده از قوه قهریه علیه فلسطینی‌ها نه تنها موجه است بلکه مورد تأیید خداوند هم هست.

البته این تمام ماجرا نیست. برخی ناظران بر این باورند که یکی از اهداف استراتژی نامگذاری رژیم‌صهیونیستی پنهان کردن ماهیت و تأثیر واقعی تسلیحات به‌ویژه تسلیحاتی است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند؛ به این معنی که با استفاده از اصطلاحات بی‎ضرری چون «بابا کجاست؟» یا اصطلاحات مذهبی علاوه بر پنهان کردن تبعات شوم استفاده از این تسلیحات به‎طور بالقوه مخالفت‌های احتمالی افکار عمومی جهان برای استفاده از این تسلیحات را به حداقل می‌رساند.

کد خبر 849358 برچسب‌ها تسلیحات نظامی اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • چرا صهیونیست‌ها از اسامی مقدس برای نامگذاری تسلیحات و عملیات‌های نظامی استفاده می‌کند؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم