Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای به روسای پارلمان و مجلس سنای افغانستان، جان باختن تعدادی از مردم این کشور در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

علی لاریجانی در این پیام ها این حادثه تروریستی را محکوم و مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت، ملت و نمایندگان مجالس افغانستان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام لاریجانی به رئیس ولسی جرگه/ پارلمان جمهوری اسلامی افغانستان به شرح زیر است: 

«جناب آقای عبدالرئوف ابراهیمی
رییس محترم ولسی جرگه جمهوری اسلامی افغانستان
سلام علیکم
خبر وقوع حادثه انفجار تروریستی در شهر کابل و شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی‌گناه و مسلمان افغانستان، موجب تأثر و تأسف فراوان اینجانب گردید.
ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را به جنابعالی، نمایندگان مردم، دولت و ملت کشور مسلمان و برادر افغانستان به ویژه خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده ابراز می‌دارم.
از خداوند متعال برای شهدای این واقعه تروریستی رحمت و مغفرت، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های مصیب دیده صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.
مایلم به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت کشور همسایه و برادر جمهوری اسلامی افغانستان در مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت و آرامش پایدار تأکید نمایم.»

متن پیام رییس مجلس شورای اسلامی ایران به رئیس مشرانو جرگه/ سنای جمهوری اسلامی افغانستان به شرح زیر است:

«جناب آقای فضل هادی مسلم یار
رییس محترم مشرانو جرگه شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان
سلام علیکم؛
با نهایت تأسف و تأثر از شهادت جمع زیادی از مردم بی‌گناه در حادثه تروریستی انفجار در شهر کابل مطلع شدم.
اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام پلید تروریستی، مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، نمایندگان محترم پارلمان، دولت و ملت کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان و خانواده‌های داغدار ابراز می‌دارم.
از خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای شهدای این اقدام تروریستی، صبر و شکیبایی برای بازماندگان و شفای عاجل مصدومین را خواستارم.
بی‌تردید؛ اینگونه حملات تروریستی بار دیگر خطر و تهدید تروریزم را بر امنیت ملت‌ها یادآور می‌نماید. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده هرگونه همکاری در مبارزه قاطع با این پدیده شوم می‌باشد و امیدوارم با همکاری تمامی کشورها شاهد نابودی کامل گروه‌های تروریستی تکفیری و برقراری صلح و امنیت در جهان اسلام باشیم.»

سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در آخرین گزارش خود تعداد قربانیان حمله انتحاری ظهر شنبه هفتم دلو/ بهمن ماه در کابل را 95 کشته و 158 زخمی اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی