Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب گفت: بر اساس طرح رصدخانه پایش و شناخت وضعیت خانواده، آموزش مهارت های زندگی ، شیوه های صحیح همسر یابی ، تقویت تشکل های مردمی در راستای حمایت از خانواده، بررسی وضعیت فضای مجازی ، همکاری دستگاه‌های اجرایی وبرگزاری نمایشگاه های مختلف در جنوب کرمان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پتانسیل های جنوب کرمان ، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور برای این منطقه موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی مد نظر است که با اختصاص اعتبار لازم توسط شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان نشست های سبک زندگی در تمامی شهرستان های جنوبی استان برگزار می شود.

اسحاقی تصریح کرد: یک طرح پژوهشی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و آن از نظر وضعیت خشونت در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان جیرفت است.

وی با اشاره به اینکه از سال ٩٤ تا کنون که شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان راه اندازی شده است ٤٤ جلسه با ١٩١ مصوبه داشته ایم ،گفت:تا کنون ٦٠ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است.

اسحاقی با بیان لازم الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی اظهارکرد:قرار است با حضور دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی ، این اتفاق مهم رقم بخورد که شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک دستگاه فرا دستی لازم است مصوباتش کاربردی بشود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ارتقاء توانمندی های شوراهای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: یکی از دست آوردهای همایش ارتقاء توانمندی های شوراهای فرهنگ عمومی جنوب کرمان عضویت سران قبایل و عشایر در شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها است.

حسین اسحاقی افزود: بر اساس طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری باید جلسات هم اندیشی با حضور مدیران مناطق عشایر نشین بر گزار شود ، جلسات کارگروه های تخصصی مناطق عشایر نشین به منظور بررسی و مطالعه شاخص های فرهنگ عمومی حاکم بر جامعه عشایری، شناسایی و معرفی پتانسیل ها ، ویژگی ها و توانمندی های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه عشایری انجام شود.

اسحاقی گفت: همچنین شناسایی مشاهیر و مفاخر اجتماعی جامعه عشایری ، بررسی و تبیین جایگاه عشایر و ارتقاء شاخص های فرهنگ عمومی در جامعه عشایری ، بررسی و تبیین سبک زندگی عشایر ، بررسی ، نیازسنجی ، مطالعه و استاندارد سازی شاخص های فرهنگ عمومی در جامعه عشایری و حمایت از برگزاری مراسم مراسم روز عشایر روستایی و ارایه گزارش فعالیت آن از دیگر اقداماتی است که باید بر اساس این طرح صورت پذیرد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت نیروی انتظامی افزود: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته فرهنگی در شهرستان جیرفت تغییر فضای بصری به سمت فضای فرهنگی است که توسط نیروی انتظامی تا حدودی در حال انجام است،و با توجه به عشایر نشین بودن منطقه جنوب کرمان خواستار دعوت از مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان در جلسه آینده شورای فرهنگ عمومی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خواستار راه اندازی کمیسیون های شورای فرهنگ عمومی در کنار شورا به منظور ساماندهی فعالیت های فرهنگی شد و اظهار کرد: متاسفانه اعتبار پژوهشی بسیار کم است که این مسئله یکی از مشکلات ماست وباید در این خصوص در شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی انجام شود.
انتهای پیام/ی

اعتبارپژوهشی در جنوب کرمان بسیار کم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه