Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:48:11 GMT

مجری معروف تلویزیون بدهکار بانکی است!

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۴۶۳۹

کاظم پالیزدار گفت: بسیاری از معوقات موسسات غیرمجاز نیز برای آدم‌های مطرح است. یکی از این افراد را همه کشور می‌شناسند؛ هر شب با ظاهر و رفتار موجه در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند، یک کت و شلوار شیک و پیراهن سفید می‌پوشد و زبان انتقادش هم به سمت همه مقامات جمهوری اسلامی برمی‌گردد. ناطقان: دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با همشهری، شفاف نبودن اطلاعات، پیاده نشدن دولت الکترونیک و سیستمی نشدن سامانه‌ها در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را علت اصلی شکل‌گیری مفاسد خرد و کلان در کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 کاظم پالیزدار در این گفت‌وگو که  مشروح آن  به زودی در همشهری منتشر می‌شود در پاسخ به سؤال همشهری درباره فساد سیستمی در کشور گفت: فساد به‌تدریج در حال تبدیل شدن به یک ارزش در کشور است. مفاسد تنها با حمایت یا پشتیبانی آقازاده‌ها و ژن خوب‌ها انجام نمی‌شود و افرادی هم که شناخته شده نیستند و اصلا کسی آنها را نمی‌شناسد نیز دارند فساد می‌کنند. پالیزدار اذعان کرد: دزدی صورت گرفته در مدیریت اکتشاف وزارت نفت کاملا اتفاقی نمایان شده است و اگر سامانه‌های سیستمی از سال 88راه‌اندازی نشده بود شاید کشف آن باز هم به تأخیر می‌افتاد؛ «مدیریت اکتشاف زیرمجموعه شرکت نفت است. فردی بیش از 100میلیارد تومان پول از این مدیریت برداشته و از کشور فرار کرده است. این فرد یک کارمند در حد رئیس اداره بود، نه مدیر محسوب می‌شد، نه مدیرعامل، نه عضو هیأت مدیره،  نه وابسته به جریان سیاسی خاصی و نه آقازاده بوده است. مسئولیت او در حد ریاست اداره خزانه بوده و کل بودجه سالانه این مدیریت شاید 100میلیارد تومان بوده است.» 
یک کارمند معمولی بود
بیژن زنگنه، وزیر نفت اخیرا در ارتباط با این موضوع به‌صورت کوتاه گفته بود «تخلف صورت گرفته در شرکت مدیریت اکتشاف اختلاس نبوده، بلکه دزدی است و در این رابطه چند مدیر را برکنار کردم و ممکن است برخی دیگر را هم برکنار کنم.» پالیزدار درباره نحوه دزدی مسئول امور خزانه مدیریت اکتشاف وزارت نفت گفت: «او با سوءاستفاده از خلأ و حفره‌ای که در ساختار اداری و اجرایی کشور وجود دارد و باید وجود این خلأ را بپذیریم مرتکب این کار شد. پدرش هم نفتی بوده، یعنی فردی قابل اعتماد بوده و نزدیک به 30سال در یک اداره کار کرده است. البته این خود یک آسیب است که چرا یک فرد باید 30سال تنها در یک بخش کار کند. پسر او هم در طول مدت خدمتش نه کاری کرده بود که مورد شک حراست قرار بگیرد و نه حتی به تخلفات اداری رفته بود. پالیزدار تصریح کرد: مسئول امور خزانه مدیریت اکتشاف یک کارمند معمولی بود که همه او را می‌شناختیم و منظم سر کار می‌آمد و می‌رفت؛ تمام صورت‌های مالی‌ای نیز که می‌بست همگی درست بوده و مشکلی نداشته است. یکباره مشخص شد که این فرد پول کلانی را برداشته و رفته است.
احتمال تخلفات قبل از 88
پالیزدار درباره مدت زمان تخلفات این فرد در مدیریت اکتشاف گفت: این فرد در کوتاه‌مدت، یک سال یا 2سال، این میزان پول را برنداشته است؛ از سال88که سیستم اتوماسیون وجود دارد، توانسته‌ایم استخراج کنیم که فرد خرد خرد بخشی از این مبالغ را پیش خودش جمع‌آوری کرده است. زمان قبل از آن هم باید بررسی شود که حداقل به 2تا 3ماه وقت نیاز است تا اسناد بررسی شود. احتمالا این دزدی  درگذشته نیز وجود داشته است. در واقع از 88تاکنون را که بررسی کرده‌ایم به این عدد رسیده‌ایم. علتش هم این سیستمی است که آمده  و اگر سیستم نبود همین را نیز متوجه نمی‌شدیم. او در پاسخ به این سؤال که چطور می‌شود یک کارمند جزء شرکت ملی نفت 100میلیارد تومان پول را بر‌دارد افزود: صورت‌های مالی همه‌‌چیز را درست نشان می‌داد. فرد پولی هم از بودجه نبرده است؛ آنجا بودجه‌ای می‌آمده، سپس هزینه و صورت‌ها را نیز تأیید می‌کردند. دوطرف ترازنامه با یکدیگر جور در می‌آمده و حسابرس نیز آن را تأیید می‌کرده است. این پول پس چگونه آمده و رفته؟ اینجا سوءاستفاده شده است. باید گفت یک کارمند جزء 100میلیارد تومان سوءاستفاده کرده و به محض مطلع شدن نیز از کشور خارج شده است. 
پالیزدار اضافه کرد: کارهای او نیز برحسب اتفاق لو رفته و رئیس مجموعه برحسب اتفاق مطلع شده است؛ به طرف می‌گوید بررسی کن چرا این اطلاعات پرونده مغایرت دارد و با یکدیگر نمی‌خواند؟ طرف هم از همان اتاق رئیس که بیرون می‌آید، هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد و از کشور خارج می‌شود. خانواده‌اش هم قبلا رفته بودند.
  اسم شومن بدهکار مؤسسات را اعلام می‌کنیم
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در تشریح بخشی از مشکلات بازگرداندن طلب مال‌باختگان مؤسسات مالی گفت: بخشی از مشکلات مؤسسات مطالبات معوقه آنهاست. برای بازپرداخت سپرده‌های مردم باید تسهیلات این مؤسسات نیز برگردند. بسیاری از این معوقات نیز برای آدم‌های مطرح است. یکی از این افراد را همه کشور می‌شناسند؛ هر شب با ظاهر و رفتار موجه در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند، یک کت و شلوار شیک و پیراهن سفید می‌پوشد و زبان انتقادش هم به سمت همه مقامات جمهوری اسلامی برمی‌گردد. شما اگر خیلی راست می‌گویی، بدهی‌ات را بده؛ لازم نیست در تلویزیون مانور بدهی و شو اجرا کنی. این فرد اگر بخواهد به این رویه ادامه دهد، اسمش را در رسانه‌ها مطرح خواهم کرد. او چند میلیارد تومان بدهی دارد و دفعه بعد اسمش را مطرح خواهم کرد.
منبع:همشهری
برچسب ها: مجری تلویزیون ، موسسات غیرمجاز ، بودجه ، اختلاس ، وزارت نفت

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)

اگر از علاقمندان به غذا خوردن هستید پس می‌دانید که سفر و غذا لازم و ملزوم یکدیگرند. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه فرهنگ یک کشور، مزه کردن غذاهای آن است و در این میان برخی از کشورها به ارائه برخی از بهترین غذاهای جهان شهرت دارند.

به گزارش روزیاتو، رده‌بندی زیر از کشورهایی با بهترین غذاها در وهله اول به کمک کتاب‌های معروف «راهنمای رستوران و هتل میشلن» به دست آمده که با اعطای ستاره به آنها به ارزیابی کیفیت غذاها می‌پردازد. در مرحله بعد نیز نظرات کاربران در وبسایت‌های مختلف ازجمله سی‌ان‌ان‌ و همچنین پلتفرم‌های گفتگو مانند ردیت و کورا در نظر گرفته شده است.

  ۱۰. کره جنوبی

آشپزی کره جنوبی در سطح بین‌المللی شهرت دارد و در لیست کشورهایی با بهترین کیفیت غذا در جهان در رتبه دهم قرار دارد. مانند بسیاری از غذاهای آسیای شرقی، برنج جزء اصلی غذاهای کره جنوبی است. کیمچی از موارد منحصر به فرد آشپزی در این کشور است و در اکثر خانواده‌ها مصرف می‌شود. برخی از غذاهای کره جنوبی که در جهان معروف هستند عبارتند از: گوچوجانگ، بیبیم‌بپ و بولگوگی.

۹. سوئیس

حدود ۴۰۰ نوع غذا در سوئیس وجود دارد که در سال ۲۰۰۸ به طور رسمی در میراث آشپزی سوئیس گنجانده شدند. یک فرد در این کشور سالانه نزدیک به ۱۱ کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند که سوئیس را به بزرگترین مصرف‌کننده شکلات در جهان تبدیل می‌کند. محصولات غذایی سوئیس بسیار متنوع و فراوان است، این کشور ۷۰۰ نوع پنیر، بیش از ۲۰۰ نوع نان و ۲۵۰۰ نوع انگور تولید می‌کند.

۸. انگلستان

غذاهای بریتانیا به دلیل تجارت‌های این کشور با دیگر کشورها به شدت تحت تأثیر غذاهای سراسر جهان قرار گرفته است. غذاهای بریتانیایی به‌طرز آشکاری از از غذاهای بومی چینی، هندی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، آمریکایی، مکزیکی، اسپانیایی، تایلندی و ترکی تاثیر پذیرفته‌اند. بسیاری از اقلام غذایی بریتانیایی در سطح بین‌المللی محبوبیت یافته‌اند نظیر پای شپردز، پای سیب و اسکون‌. روستای چدار در سامرست نیز جایی است که پنیر چدار اولین بار در آن ساخته شده است.

۷. چین (ماکائو و هنگ کنگ)

 

غذاهای چینی ازجمله معروف‌ترین غذاهای دنیا هستند. کیفیت غذا در این کشور بی عیب و نقص است و چین دارای نزدیک به ۲۱۵ رستوران ستاره دار در «میشلن» است. غذاهایی مانند دیم سام و هات‌پات در میان غذاهای چینی بسیار معروف هستند و در کشورهای دیگر نیز رواج دارند.

۶. آلمان

غذاهای آلمانی غنی و متنوع هستند زیرا از مواد اولیه موجود در هر فصل در آنها استفاده می‌شود. غذاهای رایج در این کشور عبارتند از: براتوورست، کوفته سیب زمینی، کلم ترش، شنیسل و اشترودل. در طول جشنواره اکتبر این کشور، غذا و نوشیدنی آلمانی با شور و اشتیاق جشن گرفته می‌شود. Sauerbraten غذای ملی این کشور محسوب می‌شود.

۵. ایالات متحده

آشپزی آمریکایی یک آش شلم‌شوربای واقعی است زیرا به دلیل عوامل زیادی مانند مهاجرت، تغییرات منطقه‌ای و تاثیرات فرهنگی تنوع گسترده‌ای دارد. ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور صادرکننده مواد غذایی در جهان است. در حالی که فرهنگ فست فود در این کشور بیداد می‌کند، دارای رستوران‌های با استاندارد بالاست و بیش از ۲۳۰ رستوران ستاره‌های میشلن را دریافت کرده‌اند.

۴. اسپانیا

اسپانیا به دلیل آب و هوای منطقه ای متنوع و تأثیرات فرهنگی، غذای بسیار متنوعی دارد. علاوه بر این، مادرید و بارسلونا به ترتیب ۵۳ و ۴۸ غذای بومی ارائه می‌دهند. غذاهای اسپانیایی از مواد تازه و باکیفیت تشکیل می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و انواع مختلفی از غذاهای دریایی، گوشت پخته شده، انواع پنیر و زعفران در غذاهایشان زیاد به کار می‌رود.

۳. ژاپن

غذاهای ژاپنی به دلیل ارزش زیبایی شناختی، مواد اولیه تازه و طعم های متعادل شناخته شده است. در حالی که سوشی یک غذای معروف ژاپنی به حساب می‌آید، غذای ملی این کشور کاری با برنج است که در این منطقه بسیار مصرف می‌شود. سایر غذاهای ژاپنی که معمولاً در کشورهای دیگر موجود است عبارتند از: ساشیمی، سوپ میسو، ماچا و رامن. ماچا یک صادرات مهم مواد غذایی این کشور است و به ایالات متحده، چین، سریلانکا و هند عرضه می‌شود.

۲. ایتالیا

طبق یک مطالعه، غذاهای ایتالیایی معروف‌ترین و پیتزا شاخص‌ترین و محبوب‌ترین وعده غذایی در جهان است. میراث آشپزی ایتالیایی غرق در آشپزی خانگی سنتی است که از مواد ساده اما خوش طعمی مانند روغن زیتون، گوجه فرنگی، سیر و ریحان استفاده می‌کند. روغن زیتون ازجمله صادرات مهم این کشور است.

۱. فرانسه

فرانسه در صدر فهرست کشورهای با بهترین کیفیت غذا در جهان قرار دارد. این کشور دارای بیشترین رستوران‌های ستاره‌دار میشلن در جهان است که نشان‌دهنده تمرکز این کشور بر رستوران‌های با استاندارد بالا است. صدف و حلزون از بهترین غذاهای لذیذ فرانسوی به حساب می‌آیند. فرانسه با مصرف ۲۱.۶۷ کیلوگرم به ازای هر نفر، سومین مصرف‌کننده سرانه پنیر در سال در جهان است. هنر آشپزی فرانسوی یکی از مهم‌ترین‌ها در جهان است و نقش عمده‌ای در آکادمی‌های آشپزی مدرن دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • (ویدئو) مجری معروف اخبار هواشناسی حقوقش از صداوسیما را فاش کرد
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • مرد بدهکار از من فیلم سیاه گرفت تا شکایت نکنم