Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: تعدادی از همکاران ما در حین مأموریت و امورات مربوط به آمبولانس در حال انتقال بیماران جانشان را از دست داده‌اند، تقاضای ما و خانواده این عزیزان این است که آنها به عنوان شهید خدمت محسوب شوند. ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، صبح امروز سه شنبه دهم بهمن ماه 96، نشست مشترک حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی اقدامات مشترک برای راه اندازی مراکز تخصصی، توانبخشی ایثار در سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی زاده هاشمی در این نشست گفت: کار خوبی برای توانبخشی در کشور انجام شده اما حلقه چهارم درمان مورد غفلت قرار گرفته است. آرزوی ما این است که این مراکز توانبخشی در کشور تبدیل به بیمارستان شوند. امیدوارم جمعیت هلال احمر که جزو نهادهایی است که با کمک مردم در حوزه درمان فعال است در کنار بنیاد شهید قرار گیرد و این خدمت مغفول مانده را به سرانجام برساند.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: ما هزینه‌های درمانی، دارویی و تشخیصی برای معلولان ناشی از حوادث داریم اما در توانبخشی خدمات کمتری ارائه می‌شود و اگر این خدمات سامان داده شود قطعا تعداد زیادی از هزینه‌های درمانی و جراحی دیگر نیاز نیست. امیدواریم بیمه‌ها نیز همکاری کنند چون در اقتصاد درمان به نفع شان است ، البته بنیادشهید نباید به سمت سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت برای کمک باشد. این مراکز را راه اندازی کنید البته می‌توانید از شرکت‌های بنیاد شهید وام گرفته و یا کمک دریافت کنید.

وی با اشاره به خدمات بیمارستان‌های تحت پوشش بنیاد شهید گفت: بیمارستان هایی همچون بیمارستان ساسان به خاطر خدمات ویژه، رعایت استانداردها، حضور اساتید و پرسنل فداکار کمک بسیاری بر مشکلات ایثارگران بوده است. ما می‌بایست موضوع درخواست بنیاد شهید را همچون سایر درخواست‌ها نبینیم تا خدمات با گستردگی بیشتر و کیفیت بالاتر ادامه پیدا کند.

وی افزود: در خوزستان برخی مراکز درمانی کارهای روی زمین مانده‌ای دارد که باید اولویت اول ما باشد. زیرا همه به مردم خوزستان مدیونیم. از نظر تجهیزات به صورت مستقیم نمی‌توانیم کمک کنیم اما بایستی از طریق هیئت‌های امنا به نحوی کمک‌رسانی انجام شود. ارتباط بین دانشکده‌های توانبخشی و موسسات را جدی بگیریم و هرچه زودتر تعرفه‌های توانبخشی را مشخص کنیم تا بخش خصوصی هم وارد کار شود. اگر دولت اعتبارات لازم برای توسعه در بخش درمان را ندارد لااقل مردم وارد این کار شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به پرسنل درمان که در امور کمک‌رسانی از دنیا می‌روند، گفت: تعدادی از همکاران ما در حین مأموریت و امورات مربوط به آمبولانس در حال انتقال بیماران به مراکز درمانی جانشان را از دست داده‌اند از نظر ما با عزیزانی که در حوادث اخیر نفتکش سانچی جانشان را از دست دادند تفاوتی ندارند. بنابراین تقاضا می‌شود بنیاد شهید اینها را شهدای خدمت تلقی کند. به عنوان مثال بالگردی که در بازگشت از استان فارس طی سانحه‌ای از بین رفت. گروهی نظامی در داخل آن شهید عنوان شدند و گروه خدماتی مثل اورژانس که در همان بالگرد حضور داشتند شهید محسوب نشدند. شخصا خواهشم این است که در این قضیه تبعیضی نباشد، زیرا همکاران ما در آمبولانس و نیروی امدادی شغل حساسی دارند.

موسوی مشاور وزیر بهداشت در امور ایثاگران نیز در این نشست با اشاره به ایثارگران وزارت بهداشت گفت: ما 41 هزار ایثارگر در وزارت بهداشت داریم، عزیزانی داریم که در حین انجام وظیفه دچار حادثه شدند. حدود 37 نفر از پرسنل اورژانس کشور یا حوادث ترافیک یا سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند و 31 پرستار در حوادث حین کار دچار حادثه شدند. تقاضای ما و خانواده این عزیزان این است که آنها به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب