Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ساتبا گفت: بخش خصوصی می‌تواند نیروگاهی که اجرای آن توسط دولت چهار سال زمان می‌برد را در ۶۲ روز اجرا کند.پانیسا حسن زادهپانیسا حسن زاده

خبرنگار نیرو، پالایش و پتروشیمی انرژی امروز

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل ساتبا با تاکید بر اینکه «انرژی خورشیدی، انرژی نو و مجزایی نیست؛ بلکه سال‌هاست ما از این انرژی موجود استفاده نکردیم»، گفت: هر کجا که اقدامی بر دوش عموم مردم قرارداده شده به موفقیت رسیده و اقدامات دولتی در حوزه تصدی چابکی لازم را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش خبرنگار نیروی «انرژی امروز»، سید محمد صادق زاده امروز در چهارمین کنفرانس بین المللی فناوری و مدیریت انرژی اظهار کرد: اقدامات حاکمیتی دولت موثر است اما تصدی گری دولت بهره‌وری بالایی ندارد. بخش خصوصی می‌تواند نیروگاهی که اجرای آن توسط دولت چهار سال زمان می‌برد را در ۶۲ روز اجرا کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر راندمان ‌‌نیروگاه‌های بخش خصوصی که در زمان و با هزینه کمتری اجرا شده، بسیار بیشتر از ‌‌نیروگاه‌های دولتی است.

مدیرعامل ساتبا اظهار کرد: در بسیاری از نقاط کشور همچنان سازمان‌‌های دولتی نمی‌توانند از توسعه دولتی دست بکشند. دولتی متولد شدن و خصوصی زندگی کردن هم مشکلات خود را دارد.

صادق زاده تصریح کرد: خصوصی سازی بخش دولتی موفق نیست به گونه‌ای که دولتی احداث و خصوصی سازی شود. بخش خصوصی باید به صورت بهره ور به توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و پروژه‌‌ها خصوصی اجرا شود.

وی با اشاره به ادامه روند خصوصی سازی ‌‌نیروگاه‌های فسیلی گفت: در بخش انرژی‌‌های تجدید پذیر اجرای خصوصی ‌‌نیروگاه‌ها را تجربه کردیم.احتمالا امسال و سال آینده نتایج این کار را برداشت می‌کنیم. ما طعم شیرین حضور مردم در توسعه زیرساخت انرژی را تجربه کردیم.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه «با وجود همه مشکلات، اجرای ‌‌نیروگاه‌های خصوصی تجربه موفقی بود»، گفت: متاسفانه در کشور ما قیاما انرژی سیاست زده شده و کار پیچیده شده است. این معضل به قدری بزرگ است که یک سازمان نمی‌تواند به این مساله ورود کند. در چنین شرایطی به انرژی تجدیدپذیر روی آوردیم و فرایند تولید و خرید برق تجدیدپذیر به صورت مجزا انجام شد.

صادق زاده اظهار کرد: ما با قیمت انرژی به مصرف کننده پیغام می‌دهیم که سوخت رایگان است و هر چه می‌خواهید انجام دهید. در حوزه قیمت که کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد با تضمین خرید برق تجدیدپذیر تنظیم شده و در سایت ساتبا قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود بهره‌وری انرژی در قالب این قراردادهای جدید بسیار بیش از قراردادهای گذشته که منوط به دریافت پول از مردم بود، باشد.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب شیرین گفت: ظرفیت نصب شده تجدیدپذیر به ۴۵۰ مگاوات رسیده و تا تابستان آینده به بیش از ۶۰۰ مگاوات می‌رسد. هم اکنون ۷۰۰ مگاوات ظرفیت به دست بخش خصوصی در حال اجراست.

معاون وزیر نیرو گفت: تجربه تلخ ما مربوط به حوزه مدیریت است. ما باهوش ترین مهندسان را در دانشگاه‌‌ها داریم؛ اما نقص کار ما مدیریت است. اتفاقات کشور ما از نادرترین اتفاقات است. با این حجم از آلودگی که با گوشت و پوست و خون خود لمس می‌کنیم، همچنان انرژی فسیلی با قیمت تکلیفی و سوبسیدی عرضه می‌شود.

صادق زاده افزود: اکنون در هیچ جای دنیا دیگر یارانه نمی‌‌پردازند حتی برای انرژی‌‌های تجدیدپذیر؛ اما در ایران بر خلاف قانون و شرع، پول و سهم انرژی تجدیدپذیر که مردم پرداختند را می‌بریم برای هزینه‌‌های جاری کشور! انرژی‌‌های تجدیدپذیر توقع یارانه ندارند و ما هم در کار فسیلی‌‌ها دخالت نمی‌‌کنیم؛ اما درست نیست ۷۰ دلار به انرژی فسیلی یارانه دهیم اما پولی که بابت توسعه انرژی تجدیدپذیر اخذ شده را ببریم صرف هزینه جاری کنیم.

 وی تصریح کرد: بر اساس قانون مجلس هزینه عوارض برق باید صرفا هزینه برق تجدیدپذیر و روستایی شود؛ اما حادثه تلخی در چند ماه گذشته رخ داد و نتوانستیم پول تجدیدپذیر‌‌ها را دهیم. البته توانستیم اخیرا بخشی از پول تجدیدپذیر‌‌ها را از خزانه بگیریم.

معاون وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که ۱۱۰۰ میلیارد تومان سهم تجدیدپذیر‌‌ها به درستی پرداخت و خلاصه به ۲۸۰ میلیارد تومان نشود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، به نظر می‌رسد دردسر وام ازدواج برای مردم یکی دو تا نیست. گذشته از افرادی که درگیر ضامن و وثیقه و نوبت هستند گروهی هم در دریافت کد رهگیری، انتخاب بانک و شعبه، باطل کردن ثبت نام و… به مشکلاتی برمی‌خورند. به گزارش شهروند خبرنگار ما بیشتر بانک های شهر کرمان در دادن اعتبار به جوانان برای گرفتن تسهیلات ازدواج کم کاری می کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
سلام، مدتهاست از برج ۱۲ سال۱۴۰۲ وارد سایت میشویم برای ثبت نام وام ازدواج شهر کرمان بانک های اصلی ملی، صادرات، تجارت و ملت خیلی وصل نشدن فقط موسسه اعتباری اونم به مدت چند دقیقه لطفا پیگیری کنید. ممنون

دیگر خبرها

  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!