Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:48:29 GMT

سقف و کف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ٩٧

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۰۸۶۰۱

سقف و کف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ٩٧

ساعت 24- معاون حمل و نقل شورای شهر تهران سقف و کف مبلغ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ٩٧ را اعلام کرد.

محسن پورسید آقایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شد از ١٥ فروردین، طرح ترافیک جدید را اجرایی کند.

وی افزود: اثار ضد ترافیکی و ضد آلودگی طرح ترافیک جدید سال آینده دیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران از اختصاص ٦٣ هزار مجوز طرح ثابت به اشخاص خاص خبرداد و اظهارکرد: ٦٣ هزار مجوز به اشخاصی ارائه می‌شود که در تمام سال مجوز ورود به محدوده طرح را داشته باشند.

وی با اشاره به تعیین ضریب برای دریافت وجه از شهروندان خاطرنشان کرد: ضریب‌هایی براساس ساعت پیک و ضریب آلایندگی خودروها از آن‌ها دریافت خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سهم خودروهای هیبریدی در پرداخت مجوز ورود به طرح گفت: خودروهای هیبریدی با ضریب یک می‌توانند وارد محدوده طرح شوند و این یک امتیاز برای خودروهای کمتر آلاینده بوده است.

پورسید اقایی افزود: اگر شهروندی بعد از ١٠ صبح وارد محدوده شده و قبل از ساعت پیک از محدوده خارج شود، ١٣ هزار و ٤٠٠ تومان پرداخت خواهد کرد و سقف هزینه روزانه ٣٦ هزارتومان خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه دریافت عوارض ورود به محدوده طرح اظهارکرد: به ازای هر ورود و خروج عوارض دریافت نمی‌شود بلکه یک ورود و یک خروج مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران در خصوص نحوه اخذ وجه از جانبازان و معلولین اظهارکرد: جانبازان زیر ٢٥ درصد با ٥٠ درصد تخفف و جانبازان بالای ٧٠ درصد به طور رایگان طرح ترافیک سالیانه را دریافت می‌کنند.

پورسید آقایی در رابطه با درآمد اخذ شده از طرح جدید بیان کرد: پیش بینی ما این است که سهم شهرداری از این محل حدود ٣ تا ٤ درصد کاهش یابد. در سال جاری درآمد شهرداری ٤٠٠ میلیارد تومان از محل عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بوده است.

وی ادامه داد: تحلیل کافی به موضوع طرح ترافیک صورت گرفته، اما امکان بازنگری طرح نیز وجود دارد.

معاون شهردار تهران در خصوص چگونگی شناسایی خبرنگارانی که باید مشمول دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک شوند گفت: در این رابطه باید آیین نامه‌ای مشخص به تصویب برسد.

میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۰۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی