Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی - ادبی ایران و جهان عرب روز سه شنبه طی مراسمی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز بکار کرد.

دبیر همایش در این مراسم گفت: این همایش یک روزه با محور روابط تاریخی زبان فارسی و عربی، نقش آن در تعاملات فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب، کارکردهای آموزش زبان فارسی و عربی و نقش آن در گفت و گوهای فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر احسان قبول افزود: بررسی متون آموزش زبان فارسی و عربی، تأثیر آن در روابط فرهنگی ایران و جهان عرب و فرصتها و آسیبهای آموزش زبان فارسی و عربی در روابط فرهنگی میان ایران و جهان عرب از محورهای دیگر این همایش است.
وی ادامه داد: هفت میهمان خارجی از دانشگاههای لبنان، عراق و تونس و 11 استاد از دانشگاههای فردوسی مشهد، تهران، تربیت مدرس، جامعه المصطفی العالمیه و کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه سخنرانی حول محورهای همایش می پردازند.
دبیر همایش بین المللی آموزش زبان و نقش آن در روابط فرهنگی - ادبی ایران و جهان عرب گفت: هم اکنون دبیرخانه گفت و گوهای ادبی ایران و جهان عرب در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول فعالیت است و این همایش چهارمین برنامه از مجموع سلسله برنامه هایی است که در این ارتباط برگزار شده است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور**انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دکتر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگیان، به ستایش از زبان فارسی پرداخته و ادبیات و زبان فارسی را بسیار بالاتر از دیگر زبان ها می داند.

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان