Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سامان با بیان اینکه مدیریت و احتیاجات شهری بر اساس کارکرد، موقعیت جغرافیایی، شرایط اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌شوند، ابراز کرد: در تامین نیازهای شهری، عوامل متعدد و مختلفی نقش بازی می‌کنند که مهمترین و شاید بنیادی‌ترین آن مشارکت مردمی می‌باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سامان ما،  شهر سامان نیز همانند برخی شهرهای دیگر،   هم دارای مشکلات خاص خود است که در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خودنمایی می‌کند و انگار این مشکلات ریشه‌ای هستند که موجب تکامل شهرمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می‌توان به رفع آن‌ها امیدوار بود؟

بخشی از مشکلات شهری، مربوط به مسائل فنی و مهندسی است که قدمتی دیرینه دارد. از محدوده‌های شهری نامشخص گرفته، تا بافت‌های فرسوده و ترافیکی که نظیری ندارد. به علاوه، چاله‌های کوچک و بزرگی که در سطح کوچه‌ها و خیابان‌ها دیده می‌شود، مشکلات متعددی را برای ساکنان شهر پدید آورده است

مشکلاتی از قبیل ترافیک در خیابان اصلی  شهر سامان, کمبود آب شرب در ایام ورود مسافر و گردشگران به شهر سامان ، نبود خط واحد به صورت تمام وقت ، سد معبر ها و نبود امکانات شهری و مناسب نبودن مبلمان و .... از مشکلات شهر سامان است که جز مطالبات مردم شهر سامان از شهردار جدید شهر  اسماعیل صفاری است که حدود دو هفته ای است که مسئولیت شهرداری سامان را بر عهده گرفته است.
 

اسماعیل صفاری امروز در گفت‌گو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه مدیریت و احتیاجات شهری بر اساس کارکرد، موقعیت جغرافیایی، شرایط اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌شوند، اظهار داشت: در تامین نیازهای شهری، عوامل متعدد و مختلفی نقش بازی می‌کنند که مهمترین و شاید بنیادی‌ترین آن مشارکت مردمی می‌باشد.

صفاری افزود: بدون مشارکت مردمی که جزئی از پدیده حیاتی و سرنوشت‌ساز می‌باشد، برنامه‌های شهری ممکن نخواهد شد و این همراهی مردم و شهروندان است که می‌تواند شرایط را برای تسهیل طرح‌های شهری فراهم سازد.

حضور  مردم و سرمایه گذاران در اصلاح فرایند مدیریت شهری تاثیر گذار است

وی بیان داشت:  که بتوان در شهر سامان با اصلاح فرآیندها، شاهد حضور تاثیرگذار مردم و سرمایه‌گذاران در موضوع مدیریت شهری باشیم.

صفاری به بخش عمرانی و ترافیک شهری در شهر سامان اشاره کرد و بیان داشت: در ماده 55 قانون شهرداری‌ها، وظایف شهرداری در محدوده و حریم شهر مشخص شده است که امید است براساس راکدهای شهرداری و پیش‌بینی در بودجه سال 1397 در بخش عمرانی که در 4 قسمت تعریف شده است، مطالعات و آماده نمودن زیرساخت‌های اولیه را آغاز به کار کنیم.

وی تصریح کرد: با تحقق موارد فوق در بحث زیرساخت‌های عمرانی و ترافیک شهری، در جهت رفاه حال شهروندان و گردشگران و همچنین مبلمان و فضای شهری بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.

شهردار سامان در این راستا ساماندهی و سازماندهی صنایع نیمه مزاحم، بازگشایی و تعریض معابر و خیابان‌های مورد نیاز مطابق طرح تفضیلی، ساماندهی ورودی‌های شهر و توجه ویژه به مبلمان شهری و همچنین توسعه و نگهداری پارک‌ها و فضای سبز شهری را از مهمترین اقدامات در دستور کار این شهرداری عنوان کرد.

صفاری به بخش گردشگری در شهر سامان نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان سامان، یکی از شهرستان‌های توریستی و گردشگری و نگین استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود، که این شهرستان به طور متوسط سالیانه بیش از 1 میلیون 400 هزار نفر گردشگر و مسافر وارد این شهرستان می‌شوند و از مناطق بکر و دیدنی این شهرستان بازدید می‌کنند.

با توجه به در آمد شهرداری مجموعه تفریحی تاریخی پل زمانخان در طرح مطالعاتی و گردشگری شهر سامان قرار گیرد

وی به محدود و حریم شهر سامان و مجموعه تفریحی پل‌زمانخان اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری سامان در این راستا آمادگی کامل را در جهت پذیرایی از گردشگران و مسافران در تمامی فصول سال دارد که در این راستا امید است بر اساس درآمدهای شهرداری، طرح‌های مطالعاتی و گردشگری را از سمت خروجی شهر تا مجموعه تفریحی پل‌زمانخان را آغاز نمائیم و به تصویب کمیسیون‌های مربوطه برسانیم.


عدم وجود پارکینگ مناسب در پل زمانخان برنامه های در دست اقدام شهرداری سامان است

شهردار سامان عدم وجود پارکینگ مناسب در مجموعه تفریحی پل‌زمانخان را یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام این نهاد دانست و تصریح کرد: با اخذ واگذاری قطعی زمینی به مساحت 7 هزار و 700 متر مربع از امور اراضی اخذ نمائیم تا بتوانیم قسمتی از مشکلات ترافیکی و پارکینگ را در این مجموعه تفریحی برطرف شود.

صفاری به ساماندهی هتل شهرداری سامان اشاره کرد و عنوان کرد: این هتل با توجه به فرسوده بودن آن، امید است بتوان با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، آن را به شکل مطلوب‌تری به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور