Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان ورود پاکستانی‌ها بدون ویزا را ممنوع اعلام کرد و تمام اتباع این کشور از مرز تورخم بازگردانده شده‌اند.

تعداد زیادی از پاکستانی‌هایی که برای ورود به افغانستان در مرز تورخم تجمع کرده‌اند در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کردند برای کسب و کار راهی این کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنانه تقریبا 1500 نفر از اتباع پاکستانی که بیشتر مردم قبایلی هستند به افغانستان سفر می‌کردند اما در حال حاضر به افراد محلی اجازه ورود به این کشور داده نمی‌شود.

کنسولگری افغانستان در پیشاور صدور ویزا برای مردم قبایلی پاکستان را متوقف کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد دیگر به کسانی که ویزای این کشور را نداشته باشند، اجازه ورود به پاکستان از مرز تورخم داده نمی‌شود.

اختر منیر، مسئول رسانه‌ای سفارت پاکستان در کابل در این زمینه گفت: بر اساس تصمیمی که دولت اسلام‌آباد گرفته تمامی شهروندان افغانستان که خواهان سفر به پاکستان هستند باید ویزای این کشور را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: سفارت پاکستان در کابل آمادگی این را دارد تا همه‌روزه به‌تمامی متقاضیان ویزا بدهد و در حال حاضر روزانه نزدیک به دو هزار ویزا برای شهروندان افغانستان از طریق این سفارت صادر می‌شود.

به نوشته فارس، مرز تورخم ازجمله مرزهای مشترک افغانستان با پاکستان است که بیشتر تردد به پاکستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

چندی پیش نیروهای مرزی افغانستان از ایجاد تأسیسات در نقطه صفری خط دیورند از سوی نظامیان پاکستانی، جلوگیری کردند که در پی آن مرز تورخم به مدت چند روز بسته شد و از آن به بعد پاکستان از ورود اتباع افغانستانی بدون ویزا جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان

به گزارش خبرآنلاین از سنندج، عبدالملکی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان با اشاره به انجام تعداد ۶۲ گشت‌ مشترک توسط ادارات ذیربط در سال ۱۴۰۲ از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز نموده بودند، خبر داد

وی افزود: در همین راستا تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898655

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان