Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:18:13 GMT

حدود 90 درصد تعهد اشتغال استان قزوين محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۴۲۹۹

حدود 90 درصد تعهد اشتغال استان قزوين محقق شد

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين گفت: با اشتغالزايي براي 17 هزار و 962 نفر حدود 90 درصد تعهد اشتغال استان براي سال جاري محقق شده است.

به گزارش ايرنا، منوچهر حبيبي روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و توسعه استان قزوين افزود: براي سال جاري ايجاد 20 هزار شغل در استان قزوين هدف گذاري شده است و اميدواريم تا پيش از پايان سال تعهد استان در حوزه اشتغال محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مسئول با بيان اينکه 23 دستگاه اجرايي متولي کمک به ايجاد شغل در استان هستند،اظهار کرد: 2 کميته استاني و شهرستاني براي راستي آزمايي در خصوص شغل هاي ايجاد شده تشکيل و فعال شده اند.
وي يادآور شد: 10 هزار مورد از شغل هاي ايجاد شده در سال جاري کد تامين اجتماعي دريافت کرده اند و براي نخستين بار صاحب شغل شده اند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار قزوين همچنين از ثبت نام يک هزار و 314 تن براي دريافت تسهيلات اشتغالزايي روستايي و فراگير در استان خبر داد و گفت: امسال در اين خصوص به استان چهار هزار ميليارد ريال اعتبار در قالب تسهيلات بانکي با نرخ سود پايين اختصاص يافته است.
حبيبي همچنين بر جذب اعتبارات باقي مانده از محل تسهيلات اشتغالزايي مددجويان کميته امداد و بهزيستي تاکيد کرد و گفت: در اين خصوص امسال 500 ميليارد ريال اعتبار به شکل وام براي مددجويان قزويني منظور شده بود که تاکنون 75 درصد از اين رقم جذب شده است.
6104*3013
خبرنگار: رضا اولادي**انتشار دهنده: رضا اولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری